با همت کمیته‌های علمی مدیریت و روابط عمومی باشگاه دانش‌پژوهان جوان، نتایج مرحله‌ی دوم المپیادهای علمی اعلام نتایج مرحله دوم المپیادهای علمی 1392در سال ۱۳۹۲ اعلام گردید. برای دریافت لیست پذیرفته‌شدگان در رشته‌های المپیاد ادبی، المپیاد ریاضی، المپیاد زیست‌شناسی، المپیاد شیمی، المپیاد فیزیک، المپیاد کامپیوتر و المپیاد نجوم و اخترفیزیک به اینجا مراجعه نمایید. آیریسک برای تمام این عزیزان موفقیت در مراحل گوناگون زندگی را آرزومند است و همچنین به دوستانی که اسم آنها در لیست ارایه شده نیست یادآور می‌شویم که تلاش المپیادی شما ستودنی است و به یاری حق در جایی دیگر دسترنج این تلاش را مشاهده خواهید نمود.

در ادامه‌ی مطلب، بخش‌نامه‌ی باشگاه دانش‌پژوهان جوان در خصوص نحوه‌ی برگزاری مرحله دوم، اعتراض به نمرات و ثبت نام دوره‌ی تابستانی آمده است.

اطلاعیه‌ی باشگاه دانش‌پژوهان جوان در خصوص اعلام نتایج مرحله دوم المپیادهای سال ۱۳۹۲

ضمن آرزوی خوشوقتی از حضور تمامی شرکت‌کنندگان در آزمون مرحله دوم المپیادهای علمی، همان‌گونه که در بخشنامه‌ی ثبت نام مرحله اول اشاره گردیده کمیته های علمی، متشکل از اساتید صاحب صلاحیت دانشگاهی و معلمین با تجربه آموزش و پرورش در هر المپیاد مسئولیت شناسایی، آموزش تا مرحله اعزام دانش آموزان به مسابقات جهانی را برعهده دارند و در مرحله شناسایی در این کمیته ها با دقت بسیار بالا از طرح سؤال تا تصحیح اوراق و اعلام نتایج و … این مسئولیت را برعهده دارند.

از آن جایی که باشگاه دانش پژوهان جوان همواره در راستای اعتمادسازی قدم برمی‌دارد، ضمن اعلام نتایج المپیادهای علمی مرحله دوم چگونگی مراحل استخراج نتایج را به اطلاع عموم شرکت کنندگان مرحله دوم به شرح زیر می‌رساند:
 

  • پس از برگزاری آزمون مرحله دوم در اردیبهشت ماه سال ۹۲ تمامی سؤالات مربوط به هر المپیاد به همراه پاسخ تستی و تشریحی ارایه شده توسط کمیته‌های علمی بر روی پایگاه اطلاع‌رسانی باشگاه [و آیریسک] قرار داده شد و سپس نظرات دریافتی از سوی شرکت‌کنندگان پیرامون سؤالات و یا پاسخ تستی و تشریحی دریافت و در اختیار کمیته‌های علمی قرار گرفت. کمیته های علمی با تشکیل جلسه نسبت به نظرات ارسالی، رسیدگی و پاسخ‌های لازم را برای آنان ارسال نموده و چنانچه مواردی جهت اطلاع شرکت‌کنندگان ضروری بود از طریق پایگاه به شرکت کنندگان اطلاع رسانی گردید.

تصحیح و قرائت پاسخنامه‌های آزمون‌های تستی:

  • آزمون‌هایی که دارای سؤالات تستی بوده، پاسخنامه‌های آن توسط ماشین علامت‌خوان با دقت بسیار بالا و به صورت دو بار قرائت توسط ماشین انجام شده است و کنترل‌های دستی نیز بر صحت قرائت بر روی آنها انجام گرفته است.

فرآیند تصحیح اوراق تشریحی آزمون ها:

  • المپیادهایی که دارای آزمون تشریحی بوده بر اساس مصوبه‌ی شورای باشگاه دانش پژوهان جوان برای هر پاسخ سؤال، ۲ تصحیح و ۲ مصحح با توجه به ریز بارم تعیین شده توسط کمیته، انجام شده و در صورت وجود مغایرت بین تصحیح اول و دوم، تصحیح سوم نیز انجام شده، اعضای کمیته علمی ذیربط نیز بررسی دقیق بر تصحیح اوراق را انجام داده است.
.:. بیشتر بخوان .:.
نحوه اعتراض به نتایج مرحله اول المپیاد سال 1402

نتایج نهایی:

  • کمیته‌های علمی جهت تعیین نفرات قبول شده پس از مرتب‌سازی نمرات دانش آموزان، مجدداً اوراق امتحانی تمامی شرکت‌کنندگان را مورد بازبینی قرار داده و پس از صحت عملیات انجام گرفته، خط برش را بر اساس نمرات مرتب‌شده تعیین نموده‌اند و بر همین اساس نفرات پذیرفته شده انتخاب شده‌اند.

برای شرکت کنندگانی که در این مرحله پذیرفته نشده‌اند ضمن آرزوی موفقیت در عرصه‌های علمی دیگر، کارنامه صادر شده است که در صورت تمایل می‌توانند جهت دریافت کارنامه خود روزهای ۲۷ و ۲۸ خردادماه سال جاری به شرح زیر مراجعه نمایند.
دریافت کارنامه در تهران: بلوار سردار جنگل، تقاطع بزرگراه شهید همت، خیابان فرزانه غربی، دبیرستان علامه حلی از ساعت ۹ الی ۱۴
دریافت کارنامه در شهرستان‌ها: ادارات کل آموزش و پرورش استان ها اداره پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان از ساعت ۹ الی ۱۴

نحوه و چگونگی رسیدگی به اعتراضات:

  • با توجه به موارد، چنانچه دانش آموزان به نتیجه اعلامی خود اعتراض داشته و خواستار رسیدگی مجدد هستند بر اساس مصوبه شورای باشگاه افراد مذکور می‌توانند به یک سوم سؤالات تشریحی المپیاد مربوطه با توجه به کارنامه اخذ شده درخواست رسیدگی مجدد (مطابق فرم رسیدگی مجدد بر روی سایت باشگاه) بدهند و مراتب را از طریق یکی از روش‌های زیر حداکثر تا پایان وقت اداری روز چهارشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۲ جهت بررسی ارسال نمایند. بدیهی است کمیته علمی ذیربط در اسرع وقت بررسی دقیق را انجام داده و پاسخ لازم به صورت مکتوب به آدرس پستی اعلام شده ارسال خواهد شد.

برای اعتراض فرم مربوطه را از اینجا دریافت کرده و پس از تکمیل به یکی از دو طریق زیر به باشگاه برسانید:

  1. ارسال از طریق سایت www.ysc.ac.ir
  2. ارسال از طریق نمابر به شماره ۲۲۰۱۹۹۷۰-۰۲۱

ضمناً به منظور رعایت حقوق کلیه شرکت کنندگان تهرانی و شهرستانی رسیدگی به اعتراضات صرفاً از دو روش اشاره شده امکان‌پذیر می‌باشد و از مراجعه حضوری به باشگاه دانش پژوهان جوان اکیداً خودداری فرمایید و باشگاه پاسخگوی مراجعین حضوری نخواهد بود.
توصیه می‌گردد دانش آموزانی که درخواست رسیدگی مجدد دارند ابتدا کارنامه خود را اخذ و سپس نسبت به تنظیم فرم رسیدگی مجدد اقدام نمایند و صرفاً از طریق یکی از دو روش اشاره شده درخواست خود را ارسال دارند.

 

پذیرفته‌شدگان:

پذیرفته شدگان می توانند برای کسب اطلاع از چگونگی و زمان ثبت نام به بخشنامه [اینجا] مراجعه نمایند و یا با تلفن روابط عمومی باشگاه (۲۲۰۱۹۹۶۶-۰۲۱) و تلفن (۲۲۰۱۰۴۰۴-۰۲۱) تماس حاصل نمایند.

امکان ارسال دیدگاه برای این مطلب وجود ندارد.