به مدیران کلّ محترم آموزش و پرورش

با سلام و احترام؛

پیرو دستورالعمل شماره ۴۳۸/۴۶۰ مورخ ۲۱/۱۰/۱۳۹۹ (بند ۵)، روند برگزاری المپیاد کامپیوتر در تابستان ۱۴۰۰ به شرح زیر است:

۱. کلاس‌های آموزشی دوره‌ی تابستان ۱۴۰۰ المپیاد کامپیوتر به‌صورت مجازی از هفته سوم تیر ماه تا اواسط مرداد ماه برای عموم دانش‌آموزان برگزار خواهد شد. مجموعه‌ای از فیلم‌ها، منابع درسی و تمرین‌ها به‌تدریج در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد. همه دانش‌آموزان در هر رده سنی و هر رشته‌ای می‌توانند به‌صورت کاملاً اختیاری از این منابع آموزشی بهره ببرند. شرکت در این کلاس‌ها حقی برای شرکت‌کنندگان ایجاد نخواهد کرد و مدرک یا مدالی بابت شرکت در این کلاس‌ها به کسی اهداء نخواهد شد.

۲. بعد از اعلام نتایج قطعی مرحله دوم، ۸۰ نفر برتر به دوره تابستانی راه پیدا می‌کنند. برای این دانش‌آموزان به مدت سه هفته (اواسط مرداد تا اوایل شهریور) کلاس مجازی رفع اشکال برگزار می‌شود.

۳. در نیمه اول شهریورماه آزمون‌های تئوری و عملی پایان دوره‌ی آموزشی تابستان به‌صورت حضوری و متمرکز در تهران برگزار خواهد شد.

۴. در پایان دوره تابستان به حدود ۴۰ نفر مدال اهداء خواهد شد که شامل ۸ مدال طلا، ۱۶ مدال نقره و ۱۶ مدال برنز خواهد بود (شرکت در آزمون‌های طول دوره‌ی تابستان حقی را جهت کسب مدال ایجاد نخواهد کرد و حدود ۴۰ نفر موفق به کسب مدال نخواهند شد).

۵. طبق روال سال‌های قبل، دانش‌آموزانی که در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ در پایه دهم مشغول به تحصیل بوده و در دوره‌ی آموزشی تابستان ۹۹ مدال نقره کسب کرده‌اند. می‌توانند در آزمون‌های دوره‌ی آموزشی تابستان ۱۴۰۰ شرکت کنند (امسال سه نفر حائز شرایط برای استفاده از این قانون هستند).

.:. بیشتر بخوان .:.
زمان برگزاری مرحله دوم المپیاد 1403

۶. روال برگزاری المپیاد کامپیوتر در شرایط عادی، که در دستورالعمل شماره ۴۳۸/۴۶۰ مورخ ۲۱/۱۰/۱۳۹۹ نیز بیان شده است. چنین است که حدود ۸۰ نفر برگزیده‌ی مرحله‌ی دوم در آزمون عملی مرحله سوم شرکت و ۴۰ نفر برگزیده‌ی آزمون مرحله سوم به دوره‌ی آموزشی تابستان راه می‌یابند. با توجه به این‌که متأسفانه هنوز در شرایط کرونایی به سر می‌بریم در تابستان ۱۴۰۰، جهت رعایت سلامت دانش‌آموزان، فرایندی که در بالا توضیح داده شد اتخاذ شده است.

 

                    الهام باوری

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان

امکان ارسال دیدگاه برای این مطلب وجود ندارد.