همان‌طور که می‌دانید حجم منابع مرحله‌ی دوم المپیاد ادبی امسال نسبت به سال‌های گذشته برنامه ریزی مرحله دوم المپیاد ادبی 1394به طرز چشم‌گیری افزایش پیدا کرده است [+]. با این حساب تمام دانش‌آموزانی که به شکل جدی برای مرحله‌ی دوم آماده می‌شوند، باید همین روزها کارشان را شروع کنند و حتی یک روز را هم برای مطالعه‌ی منابع از دست ندهند.

این حجم زیاد ناچار روی برنامه‌های تدریس المپیاد هم اثر می‌گذارد؛ به این صورت که دیگر نمی‌شود انتظار داشت تمام منابع ریزبه‌ریز در کلاس‌های درس مرور شوند، بلکه بخش مناسبی از کار به عهده‌ی خود دانش‌آموزان است و کلاس‌های درس برای برخی از منابع حالت رفع اشکال و بررسی نکات پیدا خواهند کرد. برنامه‌ی نوروز آیریسک هم از این قاعده مستثنا نیست. دانش‌آموزانی که در اردو ثبت‌نام کرده‌اند یا قصد ثبت‌نام دارند، باید تا قبل از کلاس‌ها منابع ادامه‌ی مطلب را بخوانند و سؤال‌هایشان را به‌دقت یادداشت کنند تا اشکال‌هایشان در جلسات برطرف شود. علاوه بر این، در کلاس‌ها تمام نکات مهم دیگری هم که از چشم دانش‌آموزان پنهان مانده، مرور خواهند شد.

همان‌طور که گفته شد، با توجه به حجم زیاد منابع امسال، امکان خواندن کل آن‌ها در جلسات محدود آیریسک وجود ندارد و پیشنهاد می‌کنیم منابع زیر را قبل از شروع دوره به دقت مطالعه نمایید:

قصاید مسعود سعد سلمانهفت‌پیکر نظامی –  قصاید و غزلیات خاقانی – تاریخ بلعمیراحه‌الصدور

سعی می‌شود منابع کلیله‌ودمنه، غزلیات حافظ، مثنوی، تذکره‌الاولیا، شعر معاصر و سوره‌ی نور به شکل کامل در کلاس‌ها تدریس و بررسی شوند.

 

 

.:. بیشتر بخوان .:.
کتاب المپیادهای شیمی کمبریج انتشارات گچ

امکان ارسال دیدگاه برای این مطلب وجود ندارد.