مرحله دوم المپیاد کامپیوتر سال ۱۳۹۴ در اردیبهشت‌ماه برگزار شد و همانند چند سال گذشته  دانش‌آموزان تحلیل مرحله دوم المپیاد کامپیوتر 1394در دو نوبت تستی (روز اول) و تشریحی (روز دوم) به رقابت پرداختند. سوالات تستی روز اول اکثرا شمارشی و الگوریتمی بود به خصوص سوالاتی که باید دانش‌آموز با الگوریتم مناسب حالت بهینه را پیدا کند. جدول توزیع سوالات روز اول در ادامه‌ی مطلب آمده است. برگزیدگان بخش تستی مرحله دوم المپیاد کامپیوتر در اینجا معرفی شده‌اند و برگه‌ی تشریحی ایشان تصحیح خواهد شد.

سوالات تشریحی روز دوم  شامل ۴ سوال چند قسمتی بود که امتیاز متفاوت داشتند  و مجموع امتیازات آنها برابر ۱۸۰ بود. سوال ۱(فرهاد و علی رضا در منهتن) یک سوال آسان الگوریتمی بود که ۳۰ امتیاز داشت. سوال ۲ (زبان اعصاب) یک سوال الگوریتمی و خلافیتی ۴ قسمتی  بود  که بایستی در هر فسمت یک تابع را پیاده سازی می کردید و ۵۰ امتیاز داشت. سوال ۳ (توپ های بهروز) یک سوال ترکیبیاتی بود که با استقرا حل می‌شد و ۳۵ امتیاز داشت  و در نهایت سوال ۴  (بمب گذاری واس اوناس !) از مبحث گراف بود که استقرا نیز در حل آن استفاده می‌شد.
برای تخمین کف قبولی این مرحله به ادامه‌ی مطلب مراجعه نمایید.

جدول توزیع سوالات تستی مرحله‌ی دوم المپیاد کامپیوتر سال ۱۳۹۴

سرفصل

تعداد سوالات

درصد سوالات

ترکیبیات و شمارش

۷ ۲۸

گراف

۵

۲۰

الگوریتم

۹

۳۶

خلاقیت و معما

۴

۱۶

 
 

کف قبولی آزمون تشریحی به سطح علمی دانش آموزان شرکت کننده بستگی دارد و نمی‌توان به طور قطعی آن را مشخص کرد، ولی به نظر می‌رسد  دانش آموزانی که نمره تشریحی آنها بالاتر از  ۱۲۰ شده است  شانس زیادی جهت حضور در مرحله بعدی دارند.

.:. بیشتر بخوان .:.
منابع مرحله دوم المپیادهای علمی سال 1403 اعلام شد

موفق و پیروز باشید

افشین بهمرام

hast دریافت دفترچه سوالات و پاسخ تشریحی مرحله دوم المپیاد کامپیوتر سال ۱۳۹۴

 

 

 

امکان ارسال دیدگاه برای این مطلب وجود ندارد.