روز جهانی نجومی بیش از ۳۵ سال است که در بسیاری از شهرها و کشورهای دنیا برگزار میشود. روز جهانی نجومروزی که در آن ستاره شناسان آماتور و حرفه ای مردم را به دیدن آسمان شب و زیبایی های آن دعوت میکنند . آنها انتظار دارند با این کار به حفظ آسمان که بخشی از طبیعت خدادادی است کمک کنند و از سوی دیگر مردم شهرها بتوانند بخشی از طبیعت را که سالهاست فراموش کرده اند دوباره بازیابی کنند. از جنبه ی دیگر، ستاره شناسی علمی است تاریخی که بسیاری از علوم مدرن امروزین در آن کارکرد پیدا میکند و به همین دلیل مورد توجه بسیاری از معلمان نیز قرار دارد.
در ایران بیش از ۱۳ سال است که این روز همگام با کشورهای دیگر مورد اقبال و استقبالِ همگانی قرار میگیرد و دو بار هم از سوی مجامع بین المللی برای برگزاری وسیع و ایده پردازی های نو با تشویق همراه شده است. رصدخانه ی آموزشی زعفرانیه که آغاز گر مراسمِ این روز در ایران بوده است برای دانش آموزان و علاقمندان در روز جمعه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۱ مراسم ویژه ای در محل رصدخانه تدارک دیده است.

برای آشنایی با این جشن نجومی، به ادامه مطلب مراجعه نمایید.

زمان: جمعه ۸ اردیبهشت از ساعت ۱۴ تا ۱۹

مکان : خیابان ولیعصر-نرسیده به تجریش،خیابان زعفرانیه-پارک زعفرانیه-رصدخانه آموزشی زعفرانیه(راز)

تلفن هماهنگی: ۲۲۷۵۲۱۶۷ و ۲۲۷۵۲۶۲۶

خلاصه فعالیتها: همه ی علاقمندان به ستاره شناسی در هر رده ی سنی که باشند میتوانند به همراه دوستان و خانواده به رصدخانه مراجعه کرده و از برنامه های علمی ،شاد و مفرح این مرکز استفاده کنند تا علاوه بر گذران یک روزِ خوب، با بخشی از دنیای ستاره شناسی آشنا شوند.دانش آموختگانِ این مرکز با بیش از ۲۰ غرفه ی آموزشی نمایشی،۴ غرفه ی تفریحی و سرگرمی با موضوع نجوم، ۶ سری سخنرانی و نمایش فیلم  به همراه امکان رصد آسمان با تلسکوپ، چشم انتظار شما هستند.در این روز غرفه هایی از نیروی دریایی و نیز سازمان فضایی در محل رصدخانه حضور دارند تا شما را با جنبه های نجومی و فضایی کاربردی آشنا سازند.

.:. بیشتر بخوان .:.
منابع مرحله دوم المپیادهای علمی سال 1403 اعلام شد

امکان ارسال دیدگاه برای این مطلب وجود ندارد.