آزمون مرحله‌ی اول المپیاد نجوم و اخترفیزیک در عصر روز چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۲ برگزار شد و هزاران دانش‌پژوه در سوالات و پاسخ‌نامه‌ی مرحله‌ی اول دهمین المپیاد نجومدهمین المپیاد نجوم در سراسر ایران به رقابت پرداختند. این دوره شامل ۳۵ سوال چندگزینه‌ای با زمان پاسخ‌گویی ۲۱۰ دقیقه است که در مجموع ۵ سوال از مبحث نجوم کروی، ۷ سوال از مبحث مکانیک سماوی، ۱۷ سوال از مبحث کیهان‌شناسی و اخترفیزیک و ۶ سوال از مبحث نجوم عمومی و رصدی تدوین شده است.

گروه علمی آیریسک ساعاتی پس از پایان آزمون پاسخ‌نامه‌ی تشریحی سوالات و دفترچه‌ی سوالات با فرمت استاندارد را آماده نمود، اما با توجه به ماندگاری پاسخ‌نامه‌ها در حوزه‌های آزمون تهران و شهرستان، برای افزایش امنیت آزمون از انتشار پاسخ‌نامه خودداری نمود. اکنون که ۲۴ ساعت از آزمون گذشته است، می‌توانید دفترچه‌ی سوالات استاندارد و پاسخ تشریحی مرحله‌ی اول دهمین المپیاد نجوم ایران را از اینجا دریافت نمایید.

بررسی علمی سوالات [اینجا] و حواشی آزمون [اینجا] در جریان است و دانش‌پژوهان گرامی می‌توانند سوالات خود را در این تالارها مطرح نمایند. لازم به ذکر است که حدود ۷۰۰  نفر در این مرحله پذیرفته خواهند شد و اعلام دقیق نمره‌ی کف قبولی تا اتمام تصحیح برگه‌ها امکان‌پذیر نیست.

توجه: پاسخ سوالات ۱۱، ۲۸ و ۲۹ مورد بازبینی قرار گرفت.

 

 

 

.:. بیشتر بخوان .:.
اردوی مرحله دو المپیاد نجوم و اخترفیزیک 1403

امکان ارسال دیدگاه برای این مطلب وجود ندارد.