آیریسک علاوه بر یک گروه جامع آموزش و سنجش برای دانش‌پژوهان ایران، همواره نگاه به بستر وب را در نظر داشته است. پیش‌تر از اعتماد کامل به آیریسک طبق قوانین ایران گفته بودیم [اینجا]، امروز هم برای آسایش کاربران، گواهی SSL بر روی سایت آیریسک فعال شد تا هرچه بیشتر استانداردهای بین‌المللی را رعایت کنیم. طبق بررسی‌های انجام شده، آیریسک یکی از اولین سایت‌های آموزشی ایران است که این گواهی را بر روی سایت خود فعال نموده است.

با SSL بیشتر آشنا شوید:

پروتکل (SSL (Socket Secure Layer ، یک استاندارد وب برای کدکردن اطلاعات بین کاربر و وب سایت است. اطلاعاتی که توسط یک اتصال SSL مبادله می شوند بصورت کد شده ارسال می شوند و بدین ترتیب اطلاعات مبادله شده از دزدیده شدن یا استراق سمع محافظت می‌شوند. SSL برای شرکتها و مشتریان این امکان را فراهم می‌کند که بتوانند با اطمینان اطلاعات خصوصی شان را مانند شماره کارت اعتباری، به یک وب سایت بطور محرمانه ارسال کنند.

هنگامی که به فروشگاهی وارد می شوید، می دانید که با چه وضعیتی روبرو هستید. کالاها، مارک آن‌ها و راهنمای فروشگاه را می‌بینید. می‌توانید مطمئن باشید که اگر در خرید شما اشکالی پیش بیاید، مدیر فروشگاه یا صاحب آن برای مراجعه در دسترس خواهند بود.

اما بر روی اینترنت، مراجعه کنندگان به پایگاههای وب هیچ راه قابل اطمینانی برای آگاهی از اینکه چه کسی صاحب پایگاه "فروشگاه مجازی" است، دردست ندارند. هنگامی که مشتریان با قصد انجام یک خرید اینترنتی ، به یک پایگاه وب وارد می شوند ، علاقه دارند بدانند که پول را به چه کسی می پردازند. آنها خواستار اثبات هویت صاحب پایگاه بوده و می خواهند بدانند که اطلاعات شخصی ارسالی آنها به پایگاه مزبور توسط سایر کاربران اینترنتی قابل ردگیری و تداخل نیست. اینجاست که گواهینامه های الکترونیکی SSL به صحنه می‌آیند.

اکثر معاملات اینترنتی و فروشگاه‌های خرید آنلاین [+]، وبسایت‌های حاوی اطلاعات کاربران [+]، شبکه های اجتماعی [+]، پورتال‌ها و سیستم‌های ذخیره‌سازی اطلاعات از طریق HTTPS در سطح وب، امن می‌گردند. از جمله وبسایت‌هایی که از HTTPS استفاده می‌کنند می‌توان به Amazon و eBay اشاره کرد. Google نیز به طور پیشفرض برای تمامی وبسایت‌های میزبانی شده بر روی سرورهای خود مانند Gmail از HTTPS استفاده می‌کند. تمام سایت‌های بانکی ایرانی نیز از این گواهی استفاده می‌کنند، اما متاسفانه هنوز وب‌سایت‌های آموزشی به این باور نرسیده‌اند که استفاده از SSL در دنیای وب واجب و لازم است.

.:. بیشتر بخوان .:.
شبیه ساز آمادگی مرحله دوم المپیاد اقتصاد و مدیریت 1403

همچنان پیشتاز هستیم و بر این باوریم که در اولِ راه هستیم.

امکان ارسال دیدگاه برای این مطلب وجود ندارد.