امروز وارد هفتمین سال فعالیت آیریسک خواهیم شد. شش سال گذشته را با آیریسک در کنار المپیادی‌ها گذراندیم.تولد 6 سالگی آیریسک در این شش سال کودک آیریسک آموزش‌های اولیه‌ی خود را دیده است و با جهان پیرامون خود در این حوزه آشنا شده است. گه‌گاه تند و اغلب کند رشد خود را حفظ کرده است، اما همواره با کمک و همیاری مسوولین آموزشی و کاربران فهیمی که لحظه‌ به لحظه آن را زیرنظر داشته‌اند، مسیر مشخصی را پیموده است.

بزرگترین و اولین هدف آیریسک هموار کردن مسیر آموزش و شرکت در مسابقات علمی بدون توجه به شهر، نوع دبیرستان و توان مالی دانش‌پژوهان بوده است. استانداردسازی و قانونمند کردن فرایند آموزش‌های المپیادی دومین هدف بوده و هست. به عنوان سومین نشانه، کاهش هزینه‌های آموزشی در سراسر ایران چشم‌اندازی است که در آینده‌ی نزدیک در نظر گرفته شده است. گزارشی از فعالیت‌های خرد و کلان آیریسک در خصوص همگانی کردن مسابقات المپیادهای علمی در سطح کشور را در ادامه‌ی مطلب خواهید دید.

سرفصل برخی از فعالیت‌های آیریسک از سال ۱۳۸۶ تا کنون:

 

  1. سامان‌دهی آموزش و مشاوره در حوزه‌ی المپیاد و ارائه‌ی سامانه‌ای نظام‌مند برای نیل به اهداف آموزشی مورد نظر
  2. جذب و بهره‌گیری از اساتید طراز اول حوزه‌ی المپیاد و تربیت مدرسین المپیاد در شهرهای گوناگون با برنامه‌ریزی موفق در رشته‌های گوناگون
  3. جذب بیش از ۱۶ هزار دانش‌پژوه به صورت کاربر در پایگاه اطلاعاتی و آموزشی آیریسک به نشانی www.irysc.com و ارتباط روزانه با بیش از ۱۰۰ هزار بازدیدکننده در همین پایگاه
  4. برگزاری پنج سال آزمون آزمایشی در کلیه‌ی رشته‌های المپیادی در سطح کشور به طوری که در سال ۱۳۹۱ بیش از ۴۰۰ دبیرستان از این آزمون‌ها استفاده نموده‌اند.
  5. چاپ و توزیع نشریه‌ و پوسترهای تخصصی المپیاد (مشاوره، آمار و اطلاع‌رسانی) در مدارس سطح کشور
  6. برگزاری دوره‌های جمع‌بندی و اردوهای آموزشی مرحله اول و دوم در بیش از ۲۰ استان
  7. برنامه‌ریزی آموزشی و ارائه‌ی بسته‌ی آموزش، مشاوره و سنجش المپیاد در ده‌ها دبیرستان کشور (سمپاد، غیرانتفاعی، نمونه دولتی و …)
  8. ایجاد بزرگ‌ترین سامانه‌ی تعاملی دانش‌پژوهان و مسؤولین المپیادهای علمی و رفع موردی خطاهای موجود در این حوزه
  9. برگزاری همایش‌های سراسری جهت آشنایی مسؤولین آموزشی، اولیاء و دانش‌آموزان شهرهای گوناگون با المپیادهای علمی
  10. تأمین منابع آموزشی از طریق همکاری با ناشرین تخصصی المپیاد و تولید محتوای آموزشی در رشته‌های گوناگون
.:. بیشتر بخوان .:.
مقایسه‌ی استانها در المپیاد زیست شناسی 1402

امید است آیریسک اثر مثبتی در رشد ایران عزیز دارای سرمایه‌های ارزشمند انسانی و پیشینه‌ی غنی فرهنگی داشته باشد و با یاری ایزد منان و استفاده از همفکری جامعه‌ی المپیادی، مسیر پیشرفت را استوارتر از گذشته طی نماید. همیشه آماده‌ی شنیدن پیشنهاد‌های صاحب‌نظران و درخواست‌های دانش‌پژوهان ایرانی از طرق مختلف ارتباط آیریسکی هستیم.

 

راه‌های ارتباط با آیریسک:

تماس با مسوولین پایگاه آیریسک

ایمیل: info@irysc.com

پیامک: ۳۰۰۰۲۵۳۰۰۲۵۳۰۰

تلفن و فکس: ۸۸۹۲۰۱۲۵-۰۲۱

صندوق پستی: ۱۱۸-۱۴۸۳۵

 

 

امکان ارسال دیدگاه برای این مطلب وجود ندارد.