تابستان امسال، در آیریسک برنامه‌های متنوعی برای المپیاد ادبی داریم، نه فقط برای المپیادی‌ها، که برای تمام دانش‌آموزان و حتی همۀ علاقه‌مندان به ادبیات 🙂
می‌دانید که هر سال منابع المپیاد ادبی تغییر می‌کند و مشخصاً یک منبع یا بخشی از یک کتاب را نمی‌توان از پیش برای آزمون خواند؛ از سویی دیگر، بدون مطالعات کلی در حوزۀ ادبیات و داشتن اطلاعات پایه دربارۀ متون و سبک‌ها و غیره، ممکن است در خواندن و درک منابع هر دوره، در یک مدت کوتاه تا آزمون، دچار مشکل شویم.
از این روی، قرار است در آیریسک کارگاه‌ها و برنامه‌های مختلفی برگزار کنیم که برای علاقه‌مندان به شرکت در المپیاد ادبی، مثل همیشه، مفید باشد، اما کمی آزادتر و دورتر از فضای درسی، تا کسانی که به‌طور کلی به ادبیات علاقه دارند هم بتوانند شرکت کنند و بخشی از کنجکاوی‌هایشان دربارۀ ادبیات برطرف شود!

جهان چگونه و چرا خلق شد؟ چطور پایان می‌یابد؟ علت زمین‌لرزه چیست؟ اسطوره‌ها روایات نیاکان ما برای پاسخ به این‌گونه سوالات هستند. اگر با دیدی ژرف به داستان‌های آنان بنگریم می‌توانیم اطلاعات زیادی دربارۀ فهم آنان از جهان به دست بیاوریم. مثلا چرا مردمان بین‌النهرین در مقایسه با مصریان قدیم خدایان خود را بی‌رحم‌تر و به گونه‌ای تصویر می‌کردند که اعمال آنان غیرقابل‌پیش‌بینی باشد؟ اسطوره‌شناسی ما را با طرز تفکر نیاکانمان هنگام رویارویی با جهان طبیعت و پدیده‌های آن و همچنین با ساختارهای اجتماعی جوامع آشنا می‌سازد. اینها فقط گوشه‌ای از کارکردهای اسطوره‌شناسی برای انسان معاصر هستند. شناخت اساطیر ایران علاوه‌بر موارد ذکرشده، سبب می‌شود درک عمیق‌تر و بهتری از شاهنامه و داستان‎‌های فولکور داشته باشیم.

در کارگاه اسطوره‌شناسی ابتدا به‌طور مختصر به چیستی اسطوره و رویکردهای مختلف اسطوره‌شناسی می‌پردازیم. در ادامه با بخشی از اساطیر مربوط به آفرینش و آخرالزمان در ایران، آشنا می‌شویم. همچنین دربارۀ خدای‌نامه‌ها که از منابع مهم فردوسی در سرودن شاهنامه بوده‌اند، صحبت خواهیم کرد و به بررسی عمیق‌تر برخی از شخصیت‌ها و داستان‌های اساطیری شاهنامه خواهیم پرداخت.

.:. بیشتر بخوان .:.
نتایج مرحله اول المپیادهای علمی سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲

این کارگاه برای دانش‌آموزان نهم تا یازدهم، علاقه‌مندان به اساطیر (به‌ویژه اساطیر ایران) و کسانی که می‌خواهند فهم عمیق‌تری از شاهنامه داشته باشند مناسب است.

برای شرکت در کلاس‌های آنلاین آیریسک به هیچ نرم‌افزار و تجهیزاتی نیاز ندارید، اما پیشنهاد می‌کنیم با کامپیوتر یا تبلت با صفحه بزرگ در این کلاس‌ها شرکت کنید، همچنین پیش از هر جلسه، تمرینات کلاس را به طور کامل بررسی کنید.

برنامه‌ی کارگاه اسطوره‌شناسی تابستان ۱۴۰۱

اطلاعات تکمیلی کلاس المپیاد ادبی

  • خدمات دوره:۶جلسه کلاس آموزش و متن‌خوانی
  • هزینه‌ی دوره کامل:دویست هزار تومان
  • ظرفیت کلاس:حداکثر ۳۰ نفر
  • مهلت ثبت‌نام:تکمیل ظرفیت یا ۳ روز قبل از شروع دوره
  • روش ثبت‌نام:به صورت اینترنتی، تلفنی یا حضوری
  • روش پرداخت:آنلاین از طریق فرم همین صفحه

روش‌های ثبت‌نام در این دوره

۲- ثبت‌نام آنلاین:

[tikpay]

مدرس دوره

مینا گلستانی

💎افتخارات:

🥇طلای المپیاد ادبی سال ۹۵

🔸فارغ‌التحصیل کارشناسی ادبیات فارسی دانشگاه تهران

🔹دانشجوی کارشناسی ارشد ایرانشناسی دانشگاه تهران

💎سوابق آموزشی:

🔹سابقه‌ی همکاری با فرهنگستان در معرفی کرسی‌های زبان فارسی خارج از کشور در خبرنامه‌ی فرهنگستان

امکان ارسال دیدگاه برای این مطلب وجود ندارد.