دستورالعمل اولین دورۀ المپیاد علمی دانش‌آموزی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی از سوی دکتر حسین شجاعی، المپیاد سلولهای بنیادیرئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان، به استان‌ها ابلاغ شد. بر اساس این دستورالعمل، المپیاد علمی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی به پیشنهاد و حمایت ستاد توسعۀ علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و همکاری وزارت آموزش و پرورش، در سال تحصیلی ۹۵-۱۳۹۴ به صورت آزمایشی برگزار خواهد شد.
این المپیاد به صورت متمرکز و در سه مرحله برگزار می‌شود، آزمون مرحلۀ اول در سطح کشور و آزمون مرحلۀ دوم در مراکز استان‌ها برگزار می‌شود و برگزیدگان مرحلۀ دوم، پس از گذراندن دوره‌های آموزشی پیش‌بینی شده، به مرحلۀ سوم راه می‌یابند.
تمامی دانش‌آموزان شرکت‌کننده در این المپیاد، باید در سال تحصیلی ۹۵-۱۳۹۴ در یکی از پایه‌های دوم یا سوم متوسّطه به تحصیل اشتغال داشته و هیچ‌گونه وقفۀ تحصیلی یا ترک تحصیل نداشته باشند. اما هیچ محدودیتی از نظر شرط معدل، نمرات درسی و رشتۀ تحصیلی برای شرکت در این المپیاد در نظر گرفته نشده است.

 

بقیه در ادامه‌ …
 

جوایز

جوایز و امتیازات برگزیدگان نهایی المپیاد سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی، شامل شرکت ۴۰ نفر برگزیدۀ آزمون مرحلۀ دوم در مدرسۀ تابستانی، اعطای تندیس و جایزۀ نقدی به تناسب رتبۀ کسب‌شده، حمایت و هدایت تحصیلی به شرط قبولی در رشته‌های مرتبط با سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در دانشگاه به صورت ارائۀ کمک‌هزینۀ پژوهشی و عضویّت تعدادی از حائزان رتبۀ اوّل کشوری در تیم ملی جمهوری اسلامی ایران (در صورت برگزاری المپیاد بین‌المللی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی) خواهد بود.

.:. بیشتر بخوان .:.
دوره آشنایی با پرینتر سه بعدی فروردین 1403

لازم به ذکر است اوّلین دورۀ المپیاد سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی، در حال حاضر فاقد هرگونه امتیازات مرتبط با ادامۀ تحصیل در رشته و دانشگاه مورد نظر بدون شرکت در کنکور سراسری است. لذا برگزیدگان این المپیاد باید مشابه سایر افراد عادی در آزمون سراسری، بدون هیچ گونه امتیاز خاصی شرکت نمایند.

ثبت نام

بر اساس این دستورالعمل، زمان ثبت‌نام این المپیاد از روز چهارشنبه ۳۰ دی‌ماه ۱۳۹۴ لغایت پایان وقت روز دوشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۴ خواهد بود و فرایند ثبت‌نام، صرفاً به صورت اینترنتی و از طریق مراجعه به سامانۀ  http://azmoon.srttu.edu انجام خواهد شد.

مرحلۀ اول آزمون المپیاد سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی، ساعت ۹:۰۰ صبح روز یکشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۴ در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

 

منابع آزمون

گفتنی است منابع طراحی سؤالات مرحلۀ اول آزمون شامل محتوای دروس فیزیک، شیمی، زیست‌شناسی و آمار دورۀ متوسطه و نیز محتوای کتابچۀ آموزشی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی است که از طریق اینجا قابل دریافت است. برای آشنایی بیشتر، به سایت المپیاد سلول‌های بنیادی [+] مراجعه نمایید.

 

hast  دانلود بخشنامه اولین المپیاد سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی

hast  دانلود کتابچه آموزشی المپیاد سلول‌های بنیادی

 

امکان ارسال دیدگاه برای این مطلب وجود ندارد.