در یک ماه گذشته بخشنامه‌ای برای مدارس سمپاد تهران و بسیاری از استان‌ها ارسال شده که معافیت اخبار المپیاد آذر 1393مدال‌داران طلا را از کنکور لغو کرده و سهمیه‌ی تشویقی مدال‌های نقره و برنز در کنکور سراسری را از ۲۰% به ۱۰% کاهش داده بود[دریافت بخشنامه]. بلافاصله، آیریسک پیگیری‌های فراوانی را در این خصوص انجام داد و ضمن هم‌اندیشی با مدیران سمپاد شهرستان‌های مختلف اخبار دقیق اتفاقات را از باشگاه دانش‌پژوهان جوان پیگیری نمود اما طی شدن روند قانونی و مشخص شدن صریح وضعیت مدال‌آوران آبنده نیاز به آرامش و همکاری داشت تا اینکه کم‌کم اخبار خوبی به گوش می‌رسد.

امروز گپ و گفتی طولانی با جناب آقای صولتیان مدیر روابط عمومی باشگاه دانش‌پژوهان جوان انجام شد و ایشان با جزییات و حوصله‌ی فراوان درباره‌ی این موضوع توضیح دادند که شرح آن را در رادیو المپیاد آینده (۶ دی) خواهید شنید. اما به طور خلاصه و برای آسایش خیال دانش‌پژوهانی که برای المپیادهای علمی و ادبی سال ۱۳۹۳ آماده می‌شوند، مواردی کلیدی را در ادامه‌ی همین مطلب آورده‌ایم.

مواردی درباره‌ی حذف سهمیه‌ی مدال‌های المپیاد از کنکور‌ سراسری

  • معافیت مدال‌های طلا از کنکور سراسری مصوبه‌ی شورای عالی انقلاب فرهنگی است و وزارت علوم درباره‌ی حذف یا تغییر این سهمیه نظری ندارد.
  • جایزه‌ی ۲۰ درصدی برای تراز مدال‌های برنز و نقره از مصوبات وزارت علوم است و می‌تواند با اختیار خویش این موضوع را لغو کند.
  • به نظر می‌رسد اشتباه در بخشنامه‌ی مذکور به صورت سهوی اتفاق افتاده و به همین جهت باشگاه دانش‌پژوهان جوان و وزارت آموزش و پرورش به صورت مستمر، پیگیر لغو اشتباه پیش آمده هستند.
  • در نامه‌ها و پیگیری‌های انجام شده از سوی معاونت استعدادهای درخشان سه خواسته برای مدال آوران وجود دارد:
    • معافیت مدال‌های طلا از کنکور سراسری در رشته‌های مرتبط با المپیاد ایشان (همانند چند سال گذشته)
    • افزایش ۲۰% تراز برای مدال‌های نقره و برنز (همانند چند سال گذشته)
    • حذف تاثیر مستقیم معدل امتحانات نهایی و تاثیر فقط مثبت این معدل در نتیجه‌ی کنکور سراسری مدال‌های نقره و برنز (درخواست جایزه‌ی جدید)
  • با توجه به پیگیری‌های دو وزارت‌خانه‌ی علوم و آموزش و پرورش و نگاه مثبت ایشان، امید است که طی یک هفته‌ی آینده این مشکل برطرف شده و وضعیت المپیادهای علمی و ادبی در سال ۱۳۹۳ مشخص شود. 
  • پس از مشخص شدن دقیق و مکتوب وضعیت مدال‌آوران، بخشنامه‌ی برگزاری این مسابقات و منابع المپیاد ادبی برای مدارس ارسال خواهد شد و از طریق باشگاه دانش‌پژوهان جوان و آیریسک اطلاع‌رسانی می‌شود.
.:. بیشتر بخوان .:.
اخبار المپیاد زیست جهانی 2024 با آیریسک

 

 

 

 

امکان ارسال دیدگاه برای این مطلب وجود ندارد.