با توجه به آن‌که هم‌اکنون بیش از ۵ سال از فعالیت مستمر و حرفه‌ای آیریسک می‌گذرد، سایت المپیادهای علمی ایران جایگاه خوداطلاعیه‌ی همکاران آیریسک را به عنوان یکی از عوامل تأثیرگزار در موفقیت بسیاری از دانش‌پژوهان المپیادی تثبیت کرده است. از همین رو بسیاری از دانش‌پژوهان و مخاطبین، آیریسک را به عنوان اصلی‌ترین مرجع علمی و اطلاع‌رسانی المپیاد در ایران می‌شناسند؛ بنابراین آیریسک خود را ملزم می‌داند چند نکته را در مورد ساختار خود با مخاطبانش در میان بگذارد.
نخست این‌که آیریسک قائم به فرد نبوده و نخواهد بود چرا که معتقدیم کار سازمانی و هدفمند تنها راه یا شاید بهترین راه برای همیاری رساندن مطلوب به دانش‌آموزان است. در این سال‌ها همکاران بسیاری در مقاطع مختلف با ما همکاری کرده‌اند که امروزه برخی به دلایل محدودیت زمان، برخی بخاطر مسائل مربوط به ادامه‌ی تحصیل و … یا از فضای المپیاد فاصله گرفته‌اند یا هم‌اکنون در سایر مراکز با مسئولیت‌های گوناگون به ادامه‌ی فعالیت می‌پردازند. آیریسک برای تمامی این عزیزان آرزوی موفقیت می‌کند.
دوم آن‌که گردایه‌ی همکاران آیریسک بسیار گسترده است؛ از تک تک دانش‌آموزانی که در پیش‌برد مباحث تالارها به ما کمک می‌کنند گرفته تا اتاق‌های فکری که از دوستان با سابقه و همکاران متعهد ما تشکیل شده است، همه و همه در تلاش هستند تا المپیاد یا شاید بهتر است بگوییم تفکر المپیادی را در سراسر کشور گسترش دهند. این‌ها همه، همکاران آیریسک هستند.
سوم این‌که با توجه به درخواست مخاطبین سایت، فهرستی از همکاران آیریسک در نشریه یا مرکز آزمون آیریسک (IREXAM) منتشر شده است؛ این فهرست‌ها با توجه به تاریخ انتشارشان غالباً تنها شامل دوستانی می‌شود که در طراحی آخرین آزمون آزمایشی آیریسک مشارکت داشته‌اند. بدیهی‌است در تاریخ‌های مقرر و در زمان برگزاری آزمون‌ها این فهرست به روز رسانی می‌شود.

حرفی از دل آیریسک را در ادامه‌ی مطلب بخوانید.

دلیل اطلاعیه‌ی فوری و اعلام موارد فوق را می‌توان به نامهربانی‌های انجام شده در حق آیریسک نسبت داد. ابتدا حکایت زیر را بخوانید تا بعد …

شخصی می‌گوید:خواب دیدم قیامت شده است. هرقومی را داخل چاله‏‌ای عظیم انداخته و بر سر هر چاله نگهبانانی گرز به دست گمارده بودند الا چاله‏‌ی ایرانیان. خود را به عبید زاکانی رساندم و پرسیدم: «عبید این چه حکایت است که بر ما اعتماد کرده نگهبان نگمارده‏‌اند؟» گفت:می‌دانند که ما ایرانیان به خود چنان مشغول شویم که ندانیم در چاهیم یا چاله. خواستم بپرسم: اگر در میان ما کسی باشد که بداند و عزم بالا رفتن کند، نپرسیده گفت: اگر کسی از ما، فیلش یاد هندوستان کند خودمان بهتر از هر نگهبانی پایینش کشیم و به تهِ چاله باز گردانیم!

آیریسک در طول مسیری که برای رسیدن به هدف خود در پیش گرفته است، از همکاری اساتید، مدال‌آوران و دانش‌پژوهان بسیاری سود برده است و همراه با جامعه‌ی المپیادی ایران، همواره قدردان این عزیزان است؛ اما دو موضوع اهمیت فراوانی دارد، اول آن‌که این مجموعه هیچ‌گاه به خود اجازه نمی‌دهد از نام کسی سوءاستفاده کند و دوم این‌که قصد داریم از این پس با سوءاستفاده‌هایی که از نام آیریسک صورت می‌گیرد مقابله کنیم. زیرا بر این باوریم نباید به هیچ وجه پاسخ اعتماد دانش‌پژوهان ایرانی با فریب داده شود.

« در پناه حق، شاد و پیروز باشید »

امکان ارسال دیدگاه برای این مطلب وجود ندارد.