اطلاعیه اعلام نتایج آزمون مرحله دوم المپیادهای علمی و ادبی در سال تحصیلی ۹۸-۱۳۹۷

ضمن آرزوی موفقیت برای تمامی شرکت‌کنندگان در آزمون‌های مرحله دوم المپیادهای علمی، اطلاعات مربوط به ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان، جهت شرکت در دوره‌ی آموزشی تابستان ۱۳۹۸ و شیوه‌ی تصحیح و اعلام نتایج به شرح زیر اعلام می‌شود:

الف) زمان و مدارک لازم جهت ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان مرحله دوم:

۱- زمان ثبت‌نام:

دوره‌ی آموزشی تابستان، از روز شنبه ۲۲ تیرماه آغاز می‌شود. ضروری است پذیرفته‌شدگان محترم، روز پنج‌شنبه ۲۰ تیر از ساعت ۹ صبح جهت ثبت‌نام حضوری و شرکت در مراسم افتتاحیه به همراه پدر یا مادر، به نشانی: تهران- لویزان- خیابان شهید شعبانلو- دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، دانشکده «مواد و فناوری‌های نوین» (دانشکده عمران سابق) مراجعه نمایند.

توجه:پذیرفته‌شدگانی که جهت ثبت‌نام به همراه نماینده اعزامی آموزش و پرورش مراجعه می‌نمایند، می‌بایست فرم تعهدنامه مربوط به ولی دانش‌پژوه را (که قبلاً از طریق سامانه دریافت و توسط ولی دانش‌پژوه تکمیل شده است) به مسئول ثبت‌نام ارائه نمایند.

۲- مدارک موردنیاز جهت ثبت‌نام:

  •  گواهی اشتغال به تحصیل عکس‌دار ممهور به مهر مدرسه‌ی محل تحصیل (در سال جاری)، حاوی مشخصات کامل، پایه و رشته‌ی تحصیلی دانش‌آموز
  • ارائه گواهی مبنی بر انجام تغییر رشته با درج نمره مربوطه ویژه‌ی دانش‌آموزانی که تغییر رشته داده‌اند.
  • کارنامه پایه‌های هفتم، هشتم، نهم، دهم، یازدهم و برگ خلاصه وضعیت با امضای مدیر و ممهور به مهر مدرسه باشد (ویژه برگزیدگان المپیاد جغرافیا).
  • کارنامه‌ی پایه‌ی یازدهم و برگ خلاصه وضعیت با امضای مدیر و ممهور به مهر مدرسه
  • اصل شناسنامه به همراه یک برگ تصویر از صفحه اول (در صورت وجود توضیح کپی صفحه‌ی توضیحات ارائه شود)
  • چهار قطعه عکس رنگی ۴×3 پشت‌نویسی شده با مشخصات کامل (عکس‌ها یک شکل و در سال جاری گرفته شده باشد.)

توجه: کپی مدارک فوق پذیرفته نمی‌شود.

به دانش‌پژوهانی که نمره آن‌ها از ۷۰% میانگین نمرات سطح برنز کمتر باشد، مدال اهداء نخواهدشد و به این افراد صرفاً گواهی شرکت در دوره داده خواهد شد.

 

حداکثر تعداد کسانی که موفق به دریافت مدال‌های طلا، نقره و برنز می‌شوند به شرح زیر است:

ردیف

المپیاد

مدال طلا

مدال نقره

مدال برنز

مجموع

۱

ریاضی

۱۲

۱۴

۱۴

۴۰

۲

فیزیک

۱۰

۱۵

۱۵

۴۰

۳

نجوم و اختر فیزیک

۱۰

۱۵

۱۵

۴۰

۴

زیست‌شناسی

۸

۱۶

۱۶

۴۰

۵

شیمی

۸

۱۶

۱۶

۴۰

۶

کامپیوتر

۸

۱۶

۱۶

۴۰

۷

ادبی

۱۸

۱۱

۱۱

۴۰

۸

جغرافیا

۸

۱۶

۱۶

۴۰

مجموع

۸۲

۱۱۹

۱۱۹

۳۲۰

 

توجه:

✅ در صورت عدم احراز حد نصاب نمره‌ی تعیین شده از سوی کمیته‌های علمی، از تعداد مدال‌های مندرج در جدول بالا کاسته خواهد شد.

✅ ارائه کلیه مدارک هنگام ثبت‌نام ضروری است و چنانچه دانش‌پژوه شرایط لازم برای شرکت در مرحله‌ی اول المپیاد مندرج در بخشنامه‌ی شماره‌ی ۱۹۵۴۷۸/۴۶۰ مورخ ۲۶ آذر ۱۳۹۷ را نداشته باشد، از وی ثبت‌نام به عمل نخواهد آمد.

✅ چنانچه در هر مرحله‌ای از دوره‌های آموزشی مشخص شود دانش‌پژوهی فاقد شرایط لازم و ضروری مندرج در بخشنامه‌ی مذکور است از ادامه حضور و آموزش وی جلوگیری خواهد شد.

✅ باشگاه دانش‌پژوهان جوان برای تأمین خوابگاه دانش‌پژوهان شهرستانی شرکت‌کننده در دوره‌ی آموزشی تابستان، در دانشگاه شهید رجایی برنامه‌ریزی نموده است. لذا شایسته است این دانش‌پژوهان وسایل مورد نیاز شامل: حوله، مسواک، خمیر دندان، لیوان، ملحفه، دمپایی، کفش و لباس ورزشی، دفترچه بیمه درمانی، کارت بیمه‌ی حوادث دانش‌آموزی، ماشین‌حساب و سایر لوازم‌التحریر موردنیاز را همراه داشته باشند.

.:. بیشتر بخوان .:.
کتاب المپیادهای شیمی کمبریج انتشارات گچ

✅ ضروری است دانش‌پژوهان المپیاد زیست‌شناسی، شیمی و فیزیک علاوه بر وسایل فوق‌الذکر، روپوش سفید آزمایشگاهی نیز در طول دوره به همراه خود داشته باشند.

✅ مقررات مربوط به پوشش دانش‌پژوهان در دوره آموزشی تابستان مانند مقررات دبیرستان‌های دخترانه و پسرانه است. لذا ضروری است پذیرفته‌شدگان دختر با پوشش چادر و یا مانتو و مقنعه و دانش‌آموزان پسر با لباس مناسب در دوره حضور یابند (در صورت عدم رعایت از حضور افراد در کلاس‌ها ممانعت خواهد شد).

ب) آزمون علمی المپیاد کامپیوتر (مرحله سوم):

این آزمون برای پذیرفته‌شدگان مرحله‌ی دوم المپیاد کامپیوتر، روزهای دوشنبه تا چهارشنبه  17 تا ۱۹ تیرماه ۱۳۹۸ از ساعت ۸ صبح، در محل دانشگاه شهید رجایی، ساختمان IT، برگزار می‌شود.

دانش‌آموزان شهرستانی جهت استفاده از خوابگاه، می‌توانند از ساعت ۱۷ روز یکشنبه ۱۶ تیر، به محل باشگاه دانش‌پژوهان جوان (نشانی: تهران، بزگراه آفریقا، کوچه نیلوفر، پلاک ۸، ساختمان شهید بهشتی) مراجعه نمایند.

توجه: تمامی پذیرفته‌شدگان آزمون مرحله دوم المپیاد مذکور، ملزم به شرکت در آزمون عملی مرحله سوم می‌باشند و صرفاً در صورت کسب حد نصاب نمره علمی، حق شرکت در دوره‌ی آموزشی تابستان ۱۳۹۸ را خواهند داشت.

ج) فرآیند قرائت، تصحیح، اعلام نتایج و نحوه بررسی درخواست‌های تجدیدنظر:

۱- تصحیح و قرائت پاسخنامه‌ی آزمون‌های تستی:

قرائت و تصحیح پاسخنامه‌ی آزمون‌های تستی توسط دستگاه علامت‌خوان با دقت بسیار بالا انجام و مجدداً بررسی‌ها به شیوه‌ی دستی جهت تأیید صحت قرائت آن‌ها انجام گرفته است.

۲- تصحیح اوراق پاسخنامه‌ی آزمون‌های تشریحی:

اوراق پاسخ‌نامه آزمون‌های تشریحی هر یک از شرکت‌کنندگان بر اساس مصوبه شورای باشگاه دانش‌پژوهان جوان پس از عملیات رمزگذاری، برای هر پاسخ سؤال، دو تصحیح (توسط مصحح اول و دوم) با توجه به ریز بارم تعیین‌شده از سوی کمیته، انجام پذیرفته و در صورت وجود اختلاف بین تصحیح اول و دوم، تصحیح سوم انجام شده که این نمره به عنوان نمره اصلی ثبت و محاسبه شده است. همچنین اعضای کمیته‌ی علمی ذی‌ربط نیز بررسی‌های دقیقی را بر نحوه تصحیح اوراق امتحانی انجام داده‌اند.

۳- نحوه‌ی دریافت کارنامه پذیرفته‌نشدگان در آزمون:

شرکت‌کنندگانی که در این مرحله پذیرفته نشده‌اند می‌توانند کارنامه خود را از طریق سامانه‌ی ثبت‌نامه المپیادهای علمی دانش‌آموزی به نشانی http://oly.medu.ir دریافت نمایند.

۴- نحوه‌ی بررسی درخواست‌های تجدیدنظر:

پذیرفته‌نشدگان پس از مشاهده کارنامه خود چنانچه به نتیجه آزمون اعتراض دارند، می‌توانند فقط در بازه زمانی اعلام شده، فرم رسیدگی مجدد را از طریق سامانه ثبت‌نام الکترونیکی به نشانی http://oly.medu.irتکمیل و از طریق همین سامانه جهت بررسی مجدد ارسال نمایند. کمیته علمی ذی‌ربط در اسرع وقت نسبت به بررسی مجدد اقدام و پاسخ از طریق همان سامانه اعلام خواهد شد.

توجه: رسیدگی به درخواست‌ها، صرفاً از طریق سامانه فوق امکان‌پذیر بوده و به درخواست‌هایی که از طریق سایر روش‌ها (ارسال ایمیل، نمابر، به صورت دستی و …) و خارج از بازه‌ی زمانی اعلام شده، ارسال شود ترتیب اثر داده نخواهد شد.


 

امکان ارسال دیدگاه برای این مطلب وجود ندارد.