امروز چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰، بخشنامه زیر از طرف باشگاه دانش‌پژوهان جوان (سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان)، برای ادارات آموزش و پرورش سراسر کشور ارسال شده است:

ضمن تبریک به مناسبت موفقیت دانش‌آموزان آن استان در آزمون مرحله اول المپیادهای علمی کشور، اطلاعات مورد نیاز جهت اجرای آزمون‌های مرحله دوم به شرح زیر اعلام می‌شود.

مسئولیّت فراهم آوردن مقدّمات و حضور به موقع داوطلبان در محلّ برگزاری، اجرای دقیق، نظارت بر حسن انجام و تأمین امنیّت آزمون‌ها، برعهده‌ی جناب‌عالی و ستاد برگزاری آزمون استان است. لذا مقتضی است دستور فرمایید مراتب جهت اطّلاع و آمادگی دانش‌آموزان ذی‌نفع به منظور شرکت در مرحله‌ی دوم، به شهرستان‌ها، مناطق و مدارس مربوط ابلاغ شود و نسبت به اجرای بهینه  و کیفی این آزمون‌ها، عنایت کامل مبذول شود.

الف) زمان برگزاری:

پذیرفته‌شدگان مرحله اول المپیادها، در آزمون‌های مرحله‌ی دوم به شرح جدول زیر شرکا می‌کنند:

ردیف

المپیاد

دوره

روز

تاریخ

ساعت شروع

۱

فیزیک

سی‌وچهارم

جمعه

۲۴ اردیبهشت

۰۸:۰۰ صبح

۲

کامپیوتر روز اول (تستی)

سی‌ویکم

جمعه

۲۴ اردیبهشت

۱۴:۰۰ بعدازظهر

۳

شیمی

سی‌ویکم

جمعه

۲۴ اردیبهشت

۱۷:۳۰ عصر

۴

ریاضی روز اول

سی‌ونهم

شنبه

۲۵ اردیبهشت

۰۸:۰۰ صبح

۵

نجوم و اخترفیزیک

هفدهم

شنبه

۲۵ اردیبهشت

۱۴:۰۰ بعدازظهر

۶

ریاضی روز دوم

سی‌ونهم

یک‌شنبه

۲۶ اردیبهشت

۰۸:۰۰ صبح

۷

زیست‌شناسی

بیست‌وچهارم

یک‌شنبه

۲۶ اردیبهشت

۱۴:۰۰ بعدازظهر

۸

تفکر و کارآفرینی

دوم

یک‌شنبه

۲۶ اردیبهشت

۱۸:۳۰ عصر

۹

کامپیوتر روز دوم (تشریحی)

سی‌ویکم

یک‌شنبه

۲۳ خرداد

۰۸:۰۰ صبح

۱۰

اقتصاد و مدیریت

دوم

یک‌شنبه

۲۳ خرداد

۱۴:۰۰ بعدازظهر

۱۱

سلّول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی

ششم

دوشنبه

۲۴ خرداد

۰۸:۰۰ صبح

۱۲

جغرافیا

سوم

دوشنبه

۲۴ خرداد

۱۴:۰۰ بعدازظهر

۱۳

علوم زمین

دوم

دوشنبه

۲۴ خرداد

۱۴:۰۰ بعدازظهر

۱۴

ادبی

سی‌وچهارم

سه‌شنبه

۲۵ خرداد

 

۰۸:۰۰ صبح

 

توجه:

۱. آزمون المپیادهای ریاضی و کامپیوتر در دو روز به شرح جدول فوق برگزار می‌شود.

۲. منابع المپیاد ادبی به زودی به اطلاع عموم رسانده خواهد شد.

۳. تمام اقلام آزمون پس از آماده‌سازی مطابق مقررات به کارشناسان محترم اداره سنجش و حراست آن استان تحویل خواهد شد.

ب) نحوه‌ی توزیع کارت، دریافت و بازگشت اقلام:

۱- کارت ورود به جلسه‌ی آزمون (همانند مرحله‌ی اوّل) قبل از برگزاری اوّلین آزمون از طریق سامانه‌ی ثبت‌نام به نشانی http://oly.medu.irارائه خواهد شد. لازم است داوطلبان در زمان مقرّر به سامانه‌ی اعلام شده مراجعه و کارت ورود به جلسه‌ی خود را دریافت کنند.

.:. بیشتر بخوان .:.
مقایسه‌ی استانها در المپیاد جغرافیا 1402

نحوه و زمان دریافت سؤالات، پاسخ‌نامه‌ها، شیوه‌نامه‌های اجرایی و سایر اقلام برگزاری آزمون‌ها، متعاقباً به اطّلاع آن استان خواهد رسید (فکّ پلمپ کیسه‌های محتوی سؤال و پاسخ‌نامه‌ها در مخزن و مفتوح نمودن پاکت سؤالات چسب و مهرشده‌ی هر یک از آزمون‌ها، صرفاً در محلّ حوزه‌ی امتحانی و رأس ساعت مقرّر خواهد بود).

ضروری است بر اساس شیوه‌نامه‌های اجرایی المپیادهای علمی، پاسخ‌نامه‌های هر یک از آزمون‌ها پس از بسته‌بندی (با چسب و مهر) در کیسه‌های پلمپ شده، توسّط نماینده‌ی محترم آن اداره کل و نماینده‌ی محترم حراست، مطابق برنامه‌ی زمان‌بندی که از سوی سازمان اعلام خواهد شد، عودت داده شود.

۲- همانطور که در بخشنامه شماره ۴۳۸/۴۶۰ مورخ ۲۱/۱۰/۱۳۹۹ آمده است، تعداد پذیرفته‌شدگان نهایی هر المپیاد جهت ورود به دوره آموزشی تابستان حداکثر تا ۴۰ نفر (به استثنای المپیاد ریاضی تا ۶۰ نفر) است. این تعداد، در المپیادهای ریاضی و کامپیوتر بدون احتساب مدال‌آوران سال گذشته است.

۳- در خصوص نتایج المپیاد ریاضی به استناد بند ۸-۲ بخشنامه‌ی شماره‌ی ۴۳۸/۴۶۰ مورّخ ۲۱/۱۰/۱۳۹۹ صفحه ۸ به استحضار می‌رساند: علاوه بر حدود ۶۰۰ پذیرفته شده اصلی از پایه‌های دهم و یازدهم، تعداد ۹۰۰ نفر از دانش‌آموزان پایه دهم بر اساس بالاترین نمره مکتسبه، به شکل آزمایشی در آزمون تشریحی مرحله دوم، به منظور آمادگی در المپیاد ریاضی سال آینده شرکت می‌کنند. این دانش‌آموزان اجازه حرکت شرکت در دوره‌ی آموزشی تابستان را ندارند.

۴- دانش‌پژوهانی که جزو تیم ملی نمی‌شوند از فروردین ماه ۱۴۰۱ خود را به مدرسه محل تحصیل معرفی و مثل سایر دانش‌آموزان در کلاس‌های درس شرکت می‌کنند.

۵- به استناد بد ۵ بخشنامه فوق، آزمون مرحله‌ی سوم (عملی) ویژه‌ی المپیادهای تفکر و کارآفرینی، کامپیوتر و فیزیک است. پذیرفته‌شدگان آزمون مرحله دوم (چند برابر ظرفیت) در این المپیادها ملزم به شرکت در آزمون‌های تعیین شده از سوی کمیته علمی ذی‌ربط جهت ورود به دوره تابستان هستند.

۶- با توجه به شرایط ناپایدار موجود، خصوصاً به دلیل بیماری کرونا، باشگاه دانش‌پژوهان جوان در صورت لزوم می‌تواند تغییراتی در ترایخ و مراحل مختلف برگزاری، تعداد شرکت‌کنندگان، شیوه برگزاری آزمون‌ها، دوره‌های آموزشی و … اعمال کند. تغییرات از طریق کانال شاد باشگاه دانش‌پژوهان جوان به اطلاع دانش‌آموزان ذی‌نفع خواهد رسید.


 

امکان ارسال دیدگاه برای این مطلب وجود ندارد.