مرحله‌ی اول بیست و دومین المپیاد زیست شناسی در تاریخ ۴ بهمن ۱۳۹۷ برگزار شد. این آزمون هم با مرحله اول‌های گذشته، تفاوت‌هایی داشت و سبک آزمون تغییر کرده بود که این کار، نکته‌ی مثبتی برای جلوگیری از پیش‌بینی سبک و تعداد سوالات از هر مبحث و … است.
سبک سوالات امسال، به شدت تحلیلی بود که می‌توانستیم این را از وقت آزمون (۲۱۰ دقیقه برای ۳۰ سوال) نیز پیش‌بینی کنیم. تمرکز سوالات امسال، بر روی تحلیل نمودار و نتایج آزمایشگاهی و تسلط کلی بر مفاهیم زیست‌شناسی (مخصوصا زیست‌شناسی نوین) بود.

 

پراکندگی سوالات مرحله اول المپیاد زیست شناسی 1397
 

درصد بسیار زیادی از سوالات، از سلولی‌مولکولی تا گیاهی، صرفا برای محک زدن توانایی استدلال و حل سوال شما، طراحی شده بود. داشتن علم سلولی و مولکولی و توانایی تحلیل آنها، تسلط کامل بر گیاه‌شناسی، داشتن هوش ریاضیاتی، تسلط بر کتاب هایی از جمله کمپبل و برخی از تخصصی‌ها نیز از فاکتو های مهم در این آزمون بود‌.
شاید این مرحله به گفته‌ی بعضی‌ها یکی از سخت‌ترین مرحله یک‌های برگزار شده باشد که حرف اشتباهی نیست. برای کسب درصد خوب در این آزمون، نیاز به حل سوال زیاد بود. فاکتوری که همیشه بر خواندن ارجحیت دارد.
نکته‌ی مهمی که باید به آن توجه کنید، این است که از همین لحظه، خواندن برای مرحله دوم [+] را شروع کنید. هیچ پیش بینی ای در مورد کف قبولی [+] امسال نمی‌توان کرد. به هیچ عنوان هم به حرف‌هایی که راجع به کف مرحله اول و سبک سوالات مرحله دوم زده می‌شوند، توجه نکنید.

سینا گلستانی

مدال طلای المپیاد زیست سال ۱۳۹۷

.:. بیشتر بخوان .:.
اعلام نتایج مرحله یک و زمان برگزاری مرحله دوم المپیاد

امکان ارسال دیدگاه برای این مطلب وجود ندارد.