ثبت نام در سومین دوره مسابقات علوم نوجوانان ایران با عنوان IRJSO آغاز شده و تا پنجم خرداد ماه ادامه دارد. مسابقات IJSO و IRJSO در سال 2012 - کشور ایرانمرحله مقدماتی این مسابقات در تاریخ ۳۰ خرداد ۱۳۹۱ برگزار میگردد. اولین مرحله این مسابقه شامل سؤالات تستی و تشریحی در سه درس فیزیک، شیمی و زیست شناسی با توجه به سرفصلهای درنظر گرفته شده برای مسابقه میباشد. ۴۰ نفر برتر این بخش، پس از طی دوره های آمادگی به مرحله دوم راه خواهند یافت که پس از آزمون عملی و تئوری ۲۴ نفر به عنوان اعضای ۴ تیم ۶ نفره انتخاب خواهند شد تا در نهمین دوره مسابقات بین المللی IJSO که در پاییز ۱۳۹۱ در ایران برگزار میگردد، شرکت نمایند. (کد خبر  YGH6Y6RF49SH )

در ادامه مطلب با روند برگزاری این مسابقات، نهادهای برگزار کننده و نحوه ثبت نام آشنا خواهید شد.


المپیاد بین المللی علوم نوجوانان IJSO


المپیاد بین المللی علوم نوجوانان یک مسابقه در بخش علوم برای دانش آموزان ۱۵ سال یا جوانتر می باشد که با اهداف معینی برگزار میگردد:

  • برانگیختن علاقه دانش آموزان به علوم پایه
  • ترویج به دانشمند شدن
  • گسترش ارتباطات بین المللی در زمینه علوم پایه
  • ترقی و ترویج همکاری های علمی در آینده
  • تشوبق به ارتباطات دوستانه در بین کمیته های علمی
  • فرصتی برای مقایسه گرایش ها و سرفصل های درسی در بین کشورهای شرکت کننده

این مسابقه در اواخر ماه نوامبر یا اوایل ماه دسامبر میلادی (آبان و آذر خورشیدی) توسط کمیته بین المللی مسابقات (OC members) در کشوری که اجازه برگزاری آن را دارد اجرا میشود. طول دوره مسابقات حتما کمتر از ۹ روز در نظر گرفته شده است. برگزاری این مسابقات به زبان انگلیسی است و سؤالات نیز به زبان انگلیسی در اختیار مسئول بین المللی هر کشور قرار میگیرد تا در صورت تمایل به زبان مورد نظر مسوولین ترجمه شود. هر تیم شامل ۶ دانش آموز و ۳ سرپرست میباشد.

المپیاد شامل سه بخش است که در سه روز با فواصل یک روزه برگزار میشود که در هر یک از این سه روز بین سه تا چهار ساعت به طول می انجامد و شامل سه بخش تستی، تشریحی و عملی است:
– در بخش تستی، از هر یک از مباحث فیزیک، شیمی و زیست شناسی  10 سوال مطرح میگردد.
– در بخش تشریحی سوالات به صورت ترکیبی از فیزیک، شیمی و زیست میباشد.
– بخش سوم شامل آزمایش و تشریح در این سه مبحث علمی است و کار در قالب دو گروه شدن دانش آموزان انجام می گیرد.


حداکثر امتیازی که به هر قسمت تعلق می گیرد به ترتیب زیر است:
بخش اول: ۳۰ امتیاز
بخش دوم : ۳۰ امتیاز
بخش سوم: ۴۰ امتیاز

.:. بیشتر بخوان .:.
کتاب المپیادهای شیمی کمبریج انتشارات گچ

 در فواصل بین روزهای مسابقات دانش آموزان در مباحث علمی تحت عنوان Science Talk و بازدید از مناطق مختلف که برای آنها تدارک داده می شود، شرکت مینمایند.
 برای ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه http://www.ayimi.org/index.php?106fa و جهت اطلاعات تکمیلی به سایت نهمین دوره مسابقات به آدرس  http://www.ijso.ir مراجعه نمایید.

 

 

 

 

امکان ارسال دیدگاه برای این مطلب وجود ندارد.