نهمین دوره از مسابقات بین المللی المپیاد علوم نوجوانان IJSO با حضور ۴۰۰ شرکت‌کننده از ۳۸ کشور از روز شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۱ و نهمین دوره مسابقات المپیاد نوجوانان ijsoبه مدت ۹ روز در تهران برگزار می‌شود. مراسم افتتاحیه‌ی این المپیاد در پژوهشگاه ژنتیک و به همت موسسه‌ی جوان خلاق آریایی برگزار شد. نماینده‌ی رسمی مسابقات المپیاد علوم نوجوانان در ایران سرکار خانم دینا ایزدی هستند که چند سالی است مسئولیت انتخاب و گزینش دانش‌آموزان اعزامی به مسابقات بین‌المللی را نیز برعهده دارند. در مراسم افتتاحیه‌ی این المپیاد رییس پژوهشگاه ژنتیک، ریییس دانشگاه پیام‌نور تهران، موسس المپیاد جهانی علوم نوجوانان و مدیر انجمن فیزیک اروپا سخنرانی داشتند.
در فایل‌هایی که طی روزهای برگزاری مسابقات در این صفحه بارگزاری می‌شود، همگام با دانش‌آموزان شرکت کننده در این دوره از مسابقات، بولتن خبری روزانه‌ی IJSO را دریافت خواهید نمود. لازم به ذکر است که  آیریسک  مسئولیت اطلاع‌رسانی و حمایت خبری این المپیاد را برعهده دارد.

در فواصل بین این مسابقه برنامه‌های بازدید از موزه، باغ گیاه شناسی و خرید صنایع دستی و دیدار از بازار نیز تدارک دیده شده است. همچنین برای آشنایی با پیشرفت‌های علمی ایران، چندین سخنرانی با همین هدف در نظر گرفته شده است. در پایان مسابقات نیز یک تور سه روزه به جهت آشنایی هر چه بیشتر با شهرهای مختلف ایران تدارک دیده شده است که علاقه‌مندان می‌توانند یکی از شهرهای شیراز، اصفهان یا کیش را برای بازدید انتخاب نمایند.

دریافت بولتن مسابقات: روز اولروز دوم

.:. بیشتر بخوان .:.
نحوه اعتراض به نتایج مرحله اول المپیاد سال 1402

امکان ارسال دیدگاه برای این مطلب وجود ندارد.