نردبان المپیاد آیریسک در یاسوج

در راستای ایجاد عدالت و برقراری توازن آموزشی در فرآیند گسترش المپیاد در سطح کشور و در ادامه‌ی برگزاری همایش‌های نردبان المپیاد به منظور آشنایی مدیران آموزشی و دانش‌آموزان سراسر کشور با فرهنگ المپیادی، همایش یک روزه‌ی نردبان المپیاد آیریسک با همکاری اداره کل سمپاد استان کهگیلویه و بویراحمد در شهر یاسوج و در روز دهم اردیبهشت ماه ۱۳۹۳ برگزار خواهد شد. هدف از برگزاری این همایش که حضور کلیه‌ی دانش‌آموزان و خانواده‌های محترم استان کهگیلویه و بویراحمد در آن آزاد (رایگان) است، آشنایی با روند مطالعاتی المپیاد، برنامه‌ریزی مناسب، ایجاد انگیزه و آشنایی با برترین و به‌روز ترین روش‌های تدریس رشته‌های گوناگون المپیادهای علمی است.
این همایش به میزبانی اداره کل سمپاد یاسوج و جناب‌آقای اسدپور ریاست محترم اداره‌ی سمپاد این شهرستان از ساعت ۱۷ الی ۲۰ بعد از ظهر روز ۱۰ اردیبهشت ماه و در محل دبیرستان فرزانگان ۱ یاسوج برگزار خواهد شد.

 

توضیحات تکمیلی در ادامه‌ی خبر …

 

در حاشیه‌ی این همایش و بصورت موازی، دوره‌های آموزشی مقدماتی دیگری نیز برای پذیرفته‌شدگان آزمون مرحله اول المپیادهای علمی با استفاده از اساتید مجرب المپیاد و مدال‌آوران کشوری سال‌های گذشته اجرا خواهد شد.


در بخشی دیگر نیز از همکاران آموزشی استان که علاقه‌مند به آشنایی هر چه بیشتر با فرآیند آموزش هدفمند المپیادهای علمی و روش‌های ممکن برای هدایت جهت‌دار دانش‌آموزان هستند؛ دعوت می‌شود در جلسه‌ی مستقلی که برای مدیران و مشاوران محترم مدارس استان و از ساعت ۱۵ الی ۱۷:۳۰ بعد از ظهر روز ۱۰ اردیبهشت ماه در محل دبیرستان فرزانگان ۱ یاسوج برگزار خواهد شد؛ حضور به هم رسانند تا ان‌شاالله با همکاری‌ و هم‌فکری‌های ایشان شاهد رشد روزافزون و موفقیت هرچه بیشتر دانش‌پژوهان این استان در عرصه‌های مختلف علمی و به خصوص المپیادهای علمی و ادبی باشیم.
 

.:. بیشتر بخوان .:.
منابع مرحله دوم المپیادهای علمی سال 1403 اعلام شد

محل برگزاری: یاسوج، خیابان ابوذر ۸، دبیرستان فرزانگان (۱)
 

نگاهی گذرا به وضعیت موجود:

تعداد کل قبولی‌های مرحله اول استان کهگیلویه و بویراحمد در سال تحصیلی جاری (۹۳-۹۲) و در مجموع رشته‌های ریاضی، فیزیک، شیمی، کامپیوتر، زیست، نجوم و ادبی ۳۸ نفر بوده است که در مقایسه با سال گذشته ۷ نفر افزایش داشته است. اما متاسفانه این تعداد در رتبه‌بندی کشوری و در میان استان‌ها سهمی در حدود ۰/۳ درصد از کل تعداد پذیرفته‌شدگان را به خود اختصاص می‌دهد. با توجه به برآوردهای موجود این عدد تناسب قابل قبولی با ظرفیت‌های موجود در استان کهگیلویه و بویراحمد در مقایسه با استان‌های دیگر ندارد. آیریسک امیدوار است با آشنایی هر چه بیشتر خانواده‌ها و مسئولین آموزشی استان، شاهد رشد قابل قبولی در موفقیت‌های موجود در استان باشیم.

 

 

امکان ارسال دیدگاه برای این مطلب وجود ندارد.