کتاب ساختار اتم و خواص تناوبی از مجموعه نردبان المپیاد شیمی توسط انتشارات گچ و به قلم آقایان دانیال حسینی و رضا کریمی و به سرپرستی دکتر مرتضی خلینا منتشر شد. آشنایی اولیه با این کتاب در زیر آمده است:

یکی دوساله که چند تا از بچه‌های پرانرژی المپیاد شیمی رو جمع کردم که خیلی وقته کتاب خوب تو بازار نیومده، حالا اینکه بچه‌های المپیادی دارن تنبل میشن، نباید المپیاد رو مثل کنکور کنیم، کاغذ گرون شده یا سود نوشتن کتاب المپیاد یک‌دهم کلاس رفتن نیست، دلیل نمی‌شه آخرین مجموعه‌ای که از سؤالات خوب نوشته شده برای ده – پونزده سال پیش باشه. بجنبید که باید دوباره تکونی به مغز بچه‌ها بدیم و قرار نیست تا ابد همون سؤالات تکراری رو حل کنن. جای شما خالی، این بچه‌ها هم یک‌جوری یاعلی گفتن که ده تا یاعلی شنیده شد!

رضا و دانیال رفتن سراغ بخش‌های مفهومی و پایه‌ای، فاز اول (با اینکه خواص شدتی همهٔ گروه‌ها مثل هم نبود، اما اشتباهی همه را یک فاز فرض می‌کنیم.) هر چی سؤال به درد بخور تو دنیا بود، ریختن وسط، ترجمه کردند و پاسخ نوشتند. بعد سؤالات رو بریدند و گونی‌گونی طبقه‌بندی کردن. برای ادامه سؤال به سؤال از گونی بیرون کشیدن و یک جای خوب براش مشخص کردن. اینجا بود که دیدن ای دل غافل، چقدر از سؤالات همه جا تکرار شده! اون اضافی‌ها رو هم حذف کردند و آخرش کتابی ساخته شد که بعد از مطالعهٔ شیمی عمومی می‌تونه با یک شیب ملایم تمام دانش موردنیاز المپیادی و کنکوری را برای شما حلاجی کنه و یک جای محکم براشون بسازه.

.:. بیشتر بخوان .:.
مقایسه‌ی استانها در المپیاد ریاضی 1402

کتاب ساختار اتم و خواص تناوبی شامل چکیده‌ی سؤالات مهم مباحث ساختار اتم، جدول تناوبی و روندهای تناوبی است که در آزمون‌های معتبر طرح شده‌اند. این آزمون‌های معتبر شامل مراحل ۱ و ۲ المپیاد شیمی ایران، کنکورهای داخل و خارج از کشور رشته‌های ریاضی و تجربی، المپیادهای کشورهای معتبر مانند آمریکا، کانادا، استرالیا و آزمون‌های آزمایشی آیریسک است.

نکته‌ی دیگری که به آن توجه شده، چینش سؤالات با در نظر گرفتن ترتیب مباحث ارائه شده و همچنین سؤالات از آسان به سخت می‌باشد، به نحوی که دانش‌آموزان بتوانند هم گام با کلاس درس و یا مطالعه‌ی شخصی خودشان، تمرین‌های مبحث موردنظر را حل کنند. ضمناً نهایت تلاش ما بر آن بود که علاوه بر انتخاب بهترین سؤالات، بهترین و ساده‌ترین پاسخ‌ها را به صورت کاملاً تشریحی و قابل فهم ارائه کنیم.

در نتیجه حل تمرین‌های کتاب ساختار اتم و خواص تناوبی به دانش‌آموزان المپیادی تأکید و به داوطلبان ممتاز کنکور سراسری پیشنهاد می‌شود. امیدواریم که این کتاب بتواند شما را در رسیدن به اهدافتان یاری کند.

کتاب ساختار اتم و خواص تناوبی

image پشت جلد
image روی جلد

بخشی از کتاب ساختار اتم و خواص تناوبی را دانلود کنید و با محتوای آن آشنا شوید.

اگر این کتاب را دوست دارید، پیشنهاد می‌کنیم از لینک‌های زیر نسخه‌ی چاپی یا فایل قانونی آن را تهیه کنید. خرید نسخه‌های قانونی، گروه تهیه‌کننده را دلگرم به آماده‌سازی کتاب‌های بهتر می‌کند.

امکان ارسال دیدگاه برای این مطلب وجود ندارد.