قوانین و پیشنهادهای آیریسک برای دوره‌های المپیاد

  • صفرحتماً نامه‌ی آغاز دوره‌های المپیادی را از پایین صفحه مطالعه کنید.
  • یک همیشه به موقع در کلاس حاضر باشید و جز در موارد اضطراری غیبت نکنید. در صورت غیبت غیرموجه و بیش از ۶ جلسه، شما از دوره حذف خواهید شد.
  • دودر زمان‌های تعیین شده از طرف مدرس، در گفتگوی کلاسی شرکت کرده و نظرات خود را مطرح کنید و سوال بپرسید. همیشه ساکت بودن در کلاس، آموزش کاملی را به همراه ندارد.
  • سهاگر فرصت برای پرسش و پاسخ کافی نبود یا نیاز به توضیح اضافه داشتید، حتماً آن را برای مشاور ارسال کنید و پیش از شروع جلسه‌ی بعد پاسخش را بیابید.
  • چهاردر صورتی که معلم شما را صدا کند و پاسخگو نباشید، آن جلسه برای شما غیبت حساب می‌شود.
  • پنجاز اینترنتی استفاده کنید که سرعت خوبی داشته باشد. اما در صورتی که اینترنت شما یا مدرس قطع شد، آرام باشید و چند لحظه صبر کنید تا بهترین راه‌حل پیدا شود.
  • ششبهتر است فضای آرام و مناسبی را برای کلاس انتخاب کنید و پیش از شروع کلاس میز خود را آماده و دوربین و میکروفون را بررسی کنید.
  • هفتبه حالت نشسته (بهتر است پشت میز و صندلی) و مشابه کلاس حضوری آماده باشید، در صورت نیاز با معلم تصویری صحبت کنید.
  • هشتاگر اسپیکر شما ضعیف است، از هدفون استفاده کنید تا با تمرکز کامل به درس گوش دهید و صدای محیط حواس شما را پرت نکند.
  • نههیچ گاه پیش از معلم کلاس را ترک نکنید. معمولاً آخر کلاس به برنامه‌ریزی برای جلسات بعد اختصاص دارد.
  • دهتکالیف خود را به موقع انجام دهید و آن‌ها را به روشی که از شما خواسته می‌شود ارسال کنید.
  • یازدهشرکت در آزمون‌های کلاسی را جدی بگیرید و خود را برای آن‌ها آماده کنید، اما هیچ‌گاه از آزمون نترسید. ما همه با هم پیشرفت می‌کنیم و آزمون راهی برای شناخت ما و شما از خودتان است..
  • دوازدهدر صورت نیاز به خدمات پشتیبانی (تدریس خصوصی، برنامه‌ریزی اختصاصی، مشاوره و . . . ) آن را به اطلاع مسئولین اجرایی برسانید تا بهترین برنامه‌ریزی با همفکری خانواده برای شما انجام شود.

نامه‌ی آغازِ دوره‌های المپیادی آیریسک

سلام به تو دانش‌پژوه گرامی؛
در این دوره به همراه دانش‌آموزان از شهرهای مختلف ایران (و گه‌گاه کشورهای مختلف) شرکت کرده‌ای و هر یک از شما در نقطه‌ای از مسیر المپیاد ایستاده‌اید و برای هدفی خاص المپیادی شده‌اید.

مثلاً خود تو الآن چه نگاهی به مرحله‌ی اول، دوم و مدالِ المپیاد داری؟ لحظات خوب و تلاش‌هایی که خواهی کرد برایت خاطره می‌شود و توشه‌ای که برمی‌داری با میزان تلاشت رابطه‌ی مستقیم دارد. اگر تمام مدال‌های طلا، نقره و برنز المپیاد را به بچه‌های آیریسک بدهند، باز هم بعضی از بچه‌ها بدون مدال می‌مانند. پس در رقابتی وارد شدی که باید از آغاز بدانی در هر مرحله ممکن است حذف شوی، اما همیشه به خودت به عنوان یک دانش‌آموز موفق که تلاشی بیشتر از دانش‌آموزان معمولی داشته است نگاه کن.  اینکه زحمتی بسیار کشیدی و آموختی، کم چیزی نیست که بخواهی با ناراحتی عوضش کنی. اگر هم طلا گرفتی یادت باشد که شیرینی آن چند روز و استفاده‌ی آن یکی دو سال است. زمان زیادی با غرور طلا زندگی نکن و کاری کن که دیگران بخواهند عزیز باشی و ارزشت را بیش از یک مدال بدانند.

پیش از موارد لازم برای این دوره، یادآور می‌شویم که شما به عنوان یک دانش‌آموز المپیادی در اینجا هستید و قرار است دقت و نظم و اخلاق نیکو و ویژگی‌های شاخص را به نمایش بگذارید. بچه‌های آیریسک در این چند سال نشان داده‌اند که همیشه شاخص هستند و طوری رفتار می‌کنند که همیشه المپیادی باشند و هیچ وقت با المپیادی‌نما اشتباه گرفته نشوند.

حرف صفرُم: قدر زحمات پدر و مادر خود را بدانید 🙂 همین که الآن در این دوره یا همراه آیریسک هستید، برای آن‌ها هزینه و دغدغه‌ی مالی و فکری زیادی به همراه داشته است. صحبت‌های ایشان چه از راه دور یا نزدیک، گواه این است که هر حرکت شما در این راه برایشان پراهمیت است و فکر نکنید که بعد از ثبت‌نام شما در کلاس، خیالشان راحت می‌شود.

حرف اول: قبل از ثبت‌نام در هر دوره، با مشاورهای آیریسک مشورت کنید و سطح خود، مباحث دوره‌ی انتخابی و مطالبی که فرا می‌گیرید را مرور کنید. پیشرفت پله‌پله و آرام به دست می‌آید و اگر شنیدید کسی بدون گذر از ده پله‌ی اول به قله‌ای رسیده است، به گفته‌هایش یا به مقصودش از بازگو کردن آن‌ها خیلی شک کنید! در طول دوره با به رخ کشیدن اطلاعات خودتان، رقیب‌کشی نکنید یادتان باشد شما دشمن یکدیگر نیستید و اگر پیشرفتی هست، همگی با هم به آن خواهید رسید. در هر رشته قدری طول می‌کشد تا سطح بچه‌ها مشخص شود، اما آن‌ها که جلوترند لزوماً موفق‌تر نخواهند بود. پس سعی کنید به هر میزان که می‌توانید از این کلاس‌ها برداشت کنید. رفاقت‌های این دوره ممکن است تا سال‌ها کمک‌رسان شما باشد. در گروه‌های تلگرامی کلاس که مانند زنگ تفریح آموزشی است، اطلاعات عمومی فرهنگی، جغرافیایی شهر خود و همچنین آموخته‌هایتان را با هم به اشتراک بگذارید.

حرف دوم: در تمام زمان طول دوره خوب بنویس و تمام نکات و مسایل را یادداشت کن، حتماً برای هر سؤال به اندازه‌ی کافی فکر کن. اگر نیازی داشتی به مسئولین دوره بگو. نگرانی را با خودت حمل نکن، کسانی که همراه تو هستند، نگرانی‌هایت را دغدغه‌ی خود می‌دانند. حتماً ممکن است برای تو هم سؤال پیش بیاید که چرا کلاس‌های آیریسک به طور خودکار ضبط نمی‌شوند، لینک زیر را دنبال کن تا پاسخ سؤال خود را بگیری:

.:. بیشتر بخوان .:.
چرا کلاس‌های المپیاد آیریسک ضبط نمی‌شود؟

حرف چهارم:  اساتید آیریسک همگی تجربه‌ی عالی و نتایج علمی درخشان دارند و می‌توانند شما را در راه رسیدن به هدف یاری کنند. مطمئن باش که با قوی‌ترین مجموعه‌ی المپیادی ایران همراه شده‌ای، اما ممکن است همه‌ی معلمین در یک سطح نیاز شما را برآورده نکنند. چیدمان همکاران در طول دوره‌ها بنا به تجربه‌ی مدیران آیریسک در بیش از دو دهه فعالیت به دست آمده است، اما هر سال نظرات بچه‌ها این تجربه را کامل‌تر کرده است؛ نام اساتید و نظرات خود درباره‌ی هر زنگ از کلاس را یادداشت کنید و بعد از پایان دوره، در صفحه‌ی نظرسنجی دوره، برنامه‌ریزی و اساتید را نقد کنید. این کار چند دقیقه از وقت شما را می‌گیرد اما برای دانش‌آموزان سال‌های آینده بسیار مفید است و شما را دعای خیر خواهند کرد.

حرف پنجم: خیلی دقیق باش! این نامه حرف سوم نداشت تا میزان دقت شما را بسنجد، اگر بار اول فهمیدی که دستمریزاد، اگر هم متوجه‌اش نشدی، برای دفعات بعد دقیق‌تر باش ♫