چند روزی است که سال ۱۳۹۲ آغاز شده و مجموعه‌ی آیریسک دست‌یابی برنامه ریزی و اهداف آیریسک در سال ۱۳۹۲به تمام آرزوهای خوب را برای مردم جهان آرزومند است،‌ امیدواریم در این سال نیز هر فرد به اندازه‌ی تلاش خود از موهبت‌های الهی بهره‌‌مند گردد و سلامتی و شادی ازهمراهان دائمی نوع بشر باشند.

۳۶۶ روز پیش سرفصل فعالیت‌های آیریسک تا پایان سال ۱۳۹۱ را نوشتیم [دنبالک] و خرسندیم که توانستیم به نحوی شایسته تعهدمان را نسبت به دانش‌پژوهان اجرا کنیم. در سالی که گذشت ایده‌ها، مطالب و حتی نام‌های اختصاصی آیریسک کپی برداری شدند و جالب آنکه  توسط سایت‌های گوناگون و نهادهای اجرایی در دبیرستان‌های مختلف و به نام خود ایشان اجرا شدند. اگرچه گزارش‌های فراوانی در این باره از استان‌های گوناگون ایران رسیده است،‌ اما تا جایی که این فعالیت‌ها باعث گمراهی دانش‌پژوهان نشود و جنبه‌ی کلاهبرداری نداشته باشند، آیریسک از آنها شکایتی نخواهد داشت (اگرچه این حق قانونی و طبیعی صاحب ایده است که از دزدیده شدن آن شکایت کند، اما آیریسک این دوستان را دزدهایی می‌داند که هدف بدی ندارند و در راه گسترش المپیاد، بیشتر به منافع خویش می‌اندیشند.) امیدواریم که سلول‌های خاکستری این دزدان اندیشه در سال جاری حرکت‌های جدیدی داشته باشد و بتوانند با قدم‌های مثبت، هدفی متعالی را دنبال کنند. آیریسک نیز به عنوان یک نهاد مستقل و کاربرمحور، حمایت خود را از هر فعالیت سازنده و مفید در هر کجای ایران اعلام می‌دارد.

امسال نیز همچون ۶ سال گذشته سعی در گسترش فرهنگ صحیح المپیاد در پهنه‌ی ایران بزرگ داریم و برای این کار، صعود از پله‌های مشخصی را در نظر گرفته‌ایم. در ادامه‌ی مطلب علاوه بر گزارش فعالیت‌های انجام شده در سال ۱۳۹۱،‌ شما را با اهداف آیریسک در سال جاری آشنا خواهیم کرد. امیدواریم با اطلاع‌رسانی، همفکری و همکاری تمام دانش‌پژوهان و مسوولین گرامی، بتوانیم راهی را که از سال ۱۳۸۶ آغاز کرده‌ایم، به خوبی بپیماییم. لازم به ذکر است که علی‌رغم کاهش تعداد دانش‌آموزان دبیرستانی از سال ۸۶ تا کنون، شاهد رشد ۱۰۰ درصدی در شرکت‌کنندگان و تلاشگران المپیادی هستیم و این اتفاق را به فال نیک می‌گیریم.

جدول زیر سرفصل اهداف و فعالیت‌های انجام شده در سال ۱۳۹۱ را نشان می‌دهد:

اولویت هدف فعالیت‌های انجام شده
۱ گسترش المپیاد مجازی
  • طراحی نرم‌افزار و سامانه‌ی برگزاری المپیادهای مجازی [دنبالک]
  • طراحی سوالات بکر با ایده‌های نو برای بانک سوالات نرم‌افزار آزمون‌ساز
  • برگزاری ۴ مرحله آزمون شبیه‌سازی شده‌ی مرحله‌ی اول المپیاد در کلیه‌ی رشته‌ها (این آزمون‌ها دارای بزرگ‌ترین و باکیفیت‌ترین جامعه‌ی آماری در میان آزمون‌های حضوری و مجازی سراسر ایران هستند.)
  • ایجاد بانک سوالات المپیادی در رشته‌های گوناگون برای ایجاد آزمون‌های شخصی و مقایسه‌ی هر فرد با جامعه‌ی آماری آیریسک
  • طراحی سامانه‌ی کارت‌آزمون و ثبت نام فردی و گروهی از دانش‌پژوهان مدارس سراسر ایران [لیست مدارس شرکت کننده]
۲ تاسیس فروشگاه مجازی المپیاد
  • بررسی و مطالعه‌ی کتب المپیادی ناشرین گوناگون برای انتخاب و عرضه در فروشگاه
  • ایجاد سامانه‌های پرداخت آنلاین و عقد قرارداد با پست جمهوری اسلامی ایران
  • ایجاد سامانه‌ی فروشگاهی با امکانات گوناگون و کارآمد [دنبالک]
  • ارسال کتب درخواستی و کات‌آزمون‌های آیریسک در کمتر از ۲۴ ساعت از زمان درخواست
۳ مشاوره و اطلاع رسانی به مدارس
  • چاپ اولین نشریه‌ی آیریسک و ارسال به بیش از ۱۰۰۰ دبیرستان متقاضی دریافت این نشریه به صورت رایگان
  • ارسال پوسترهای خبری و آموزشی به مدارس
  • برگزاری جلسات متعدد مشاوره‌ای برای مدیران و مسوولین مدارس و پیگیری برنامه‌ریزی آموزشی ایشان
۴ خبررسانی الکترونیکی
  • انتشار اخبار صحیح و به موقع در صفحات خبری آیریسک (دوری از شایعات بزرگترین هدف این بخش بوده است.)
  • ارسال اخبار سریع به صورت پیامکی برای متقاضیان (آیریسک در سال ۱۳۹۱ بیش از یک میلیون پیامک خبری ارسال کرده است)
.:. بیشتر بخوان .:.
مقایسه‌ی استانها در المپیاد زیست شناسی 1402

 

مهمترین اهداف آیریسک را در سال جاری،‌ بهبود کیفیت خدمات گذشته و رفع اشکالات آنها قرار داده‌ایم. همچنین سعی داریم با تسهیل دسترسی به خدمات،‌ منابع و اخبار المپیادی، علت پیشرفت و گسترش دانش و فرهنگ را در زمینه‌های المپیادی فراهم نماییم. بدین منظور سرفصل اهداف کوتاه مدت آیریسک به ترتیب اولویت عبارت است از:

  1. جذب نیروهای باتجربه، متخصص و علاقمند؛ این دوستان که بزرگترین سرمایه‌ی آیریسک به شمار می‌آیند، طراح ایده‌های جدید و آزمون‌های مجازی و مشاور در راهبری دانش‌پژوهان هستند. علاقمندان پیوستن به اتاق فکر آیریسک به اینجا مراجعه نمایند.
  2. ایجاد و گسترش نمایندگی‌های آیریسک؛ علاوه بر حضور مجازی، حضور فیزیکی آیریسک را در نزدیکی شما فراهم خواهیم کرد. علاقمندان به فعالیت در این مورد (تهران و شهرستان‌ها) با ایمیل آیریسک info@irysc.com مکاتبه نمایند.
  3. آموزش مشاورین و مسوولین مدارس؛ در بسیاری از نقاط کشور، هنوز دید درستی نسبت به مسابقات علمی وجود ندارد. آیریسک برای اصلاح این دیدگاه تمام توان خود را به کار بسته است.
  4. سرعت و کیفیت بالاتر خدمات فروش؛ میانگین زمان رسیدگی به سفارشات فروشگاه آیریسک در سال ۱۳۹۱ حدود ۱۸ ساعت بوده است. قصد داریم در سال ۹۲ این زمان را به ۱۲ ساعت کاهش دهیم. با پیگیری‌های هر روزه، شرکت پست را نیز در ارایه‌ی کیفیت بهتر به مخاطبان آیریسک، متعهد نموده‌ایم.
  5. برگزاری المپیادهای مجازی با کیفیت بالاتر؛ اگرچه هم‌اکنون نیز پرمخاطب‌ترین المپیاد آزمایشی در ایران را برگزار می‌کنیم، اما همواره جای پیشرفت در این حوزه وجود دارد. ارایه‌ی نظرات شما می‌تواند آیریسک را در این راه یاری کند. همچنین پشتوانه‌ی عظیم مخاطبین آیریسک را دعوت می‌کنیم که این آزمون‌ها را به دوستان خود نیز پیشنهاد کنند و در اطلاع رسانی اخبار آن کوشا باشند.


 

 

امکان ارسال دیدگاه برای این مطلب وجود ندارد.