در تاریخ ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ مصوبه جدید شورای هدایت استعدادهای درخشان در رابطه با سهمیه مدال آوران المپیاد برای  کنکور کارشناسی و کارشناسی ارشد به سازمان سنجش ابلاغ شد. در این بخشنامه آمده است:

جناب آقای دکتر خدایی

معاون محترم وزیر و رییس سازمان سنجش آموزش کشور

با سلام و احترام،

پیرو شصت و هفتمین جلسه‌ی شورای هدایت استعدادهای درخشان تاریخ ۹ بهمن ۱۳۹۷ موارد زیر برای استحضار و اجرا اعلام می‌شود:

۱- پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره‌ی کارشناسی ارشد برای سال تحصیلی ۹۹-۱۳۹۸ همچون گذشته به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش با آزمون انجام شود و از سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ و بعد از آن مطابق بند ۴ مصوبه صورتجلیه تاریخ ۳۰ شهریور ۱۳۹۷ براساس نتایج سطح‌بندی دانشگاه‌ها در داخل ظرفیت به مرحله‌ی اجرا گذاشته شود.

۲- دارندگان نشان طلا، نقره و برنز کشوری المپیادهای دانش‌آموزی با کسب حداقل ۸۵ درصد آخرین فرد پذیرفته‌شده در آزمون با معرفی دبیرخانه‌ی المپیاد توسط سازمان سنجش آموزش کشور در رشته‌ی مرتبط با برگزیدگی به صورت مازاد بر ظرفیت به یکی از دانشگاه‌ها معرفی شوند. مرجع تعیین رشته‌های مرتبط با برگزیدگی المپیاد، کارگروه‌های تخصصی برنامه‌ریزی و گسترش در دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی می‌باشند.

۳- دانشگاه‌های سطح یک برای پذیرش بدون آزمون در دوره‌ی کارشناسی ارشد در سال تحصیلی ۹۹-۱۳۹۸ یک‌سوم پذیرفته‌شدگان خود را از میان دانش‌آموختگان استعدادهای درخشان سایر دانشگاه‌ها (خارج از سطح یک) انتخاب و پذیرش نمایند.

با آرزوی توفیق الهی

مجتبی شریفی نیاسر

معاون آموزشی


توضیح آیریسک:

– در بند یک توضیح داده شده که در کنکور کارشناسی‌ارشد، از سال ۱۳۹۹ به بعد، دانشجویان استعدادهای درخشان اضافه بر ظرفیت پذیرش نمی‌شوند. به طور مثال الآن اگر ظرفیت رشته‌ای ۱۰ نفر باشد و ۵ دانشجوی استعداد درخشان هم متقاضی آن رشته باشند، ظرفیت ۱۵ نفر می‌شود اما از سال ۱۳۹۹ به بعد، ۵ نفر استعداد درخشان پذیرفته می‌شوند و دیگر دانشجویان برای ۵ نفر رقابت می‌کنند.

.:. بیشتر بخوان .:.
شبیه‌ساز مرحله دو المپیاد زیست‌ فروردین 1403

– در بند دو مشخص نشده که سهمیه برای کنکور کارشناسی است یا کارشناسی ارشد. زیرا اگر برای کنکور کارشناسی در نظر گرفته شده، مدال‌های طلا که در دوره‌ی آمادگی تیم جهانی هستند هم باید کنکور دهند!؟ این مصوبه در این حالت ناقص است و حتماً به توضیح نیاز دارد. رشته‌های مرتبط هم به تایید کارگروه دفتر برنامه‌ریزی محول شده که هنوز دقیقاً مشخص نیست.

منتظر بخشنامه‌های تکمیلی برای این مصوبه باشید، اطلاعیه‌های بعدی را از طریق آیریسک دنبال کنید.

امکان ارسال دیدگاه برای این مطلب وجود ندارد.