زمان برگزاری مرحله دوم المپیاد 1403

زمان برگزاری مرحله دوم المپیاد ۱۴۰۳ توسط باشگاه دانش‌پژوهان جوان اعلام شد. پس از اعلام منابع مرحله دوم المپیادهای علمی سال ۱۴۰۳، آزمون‌های مرحله‌ی دوم نیز از ۲۵ فروردین تا اول اردیبهشت برگزار خواهد شد. زمان برگزاری، نوع سؤالات و نکات تکمیلی هر رشته از المپیادهای علمی را در جدول زیر ببینید:

برگزاری مرحله دوم المپیاد 1403

اطلاعات تکمیلی مرحله دوم المپیاد ۱۴۰۳

  1. در المپیاد علوم و فناوری نانو، پس از اتمام آزمون چندگزینه‌ای ابتدا پاسخبرگ‌ها جمع‌آوری می‌شود و بلافاصله آزمون تشریحی شروع
    می‌شود.
  2. در المپیاد نجوم و اخترفیزیک، جدول ثوابت ضمیمه‌ی دفترچه‌ی سؤال است لذا به همراه آوردن این جدول به جلسه آزمون ممنوع است.
  3. در المپیاد شیمی، استفاده از جدول تناوبی عناصر ممنوع است.

نکات مورد نیاز مرحله دوم المپیاد ۱۴۰۳

  1. آزمون هر المپیاد به صورت هماهنگ در سراسر کشور مطابق جدول بالا برگزار خواهد شد و حضور در آزمون‌های مرحله دوم دلیل
    موجهی بابت عدم شرکت در آزمون‌های داخلی مدارس (همانند آزمون‌های شبه‌نهایی) خواهد بود.
  2. شرکت‌کنندگان عزیز باید کارت ورود به جلسه‌ی عکس‌دار مربوط به آزمون همان روز و شناسنامه یا کارت ملی به همراه داشته باشند. کارت ورود به جلسه، چند روز قبل از آزمون در سامانه بارگذاری می‌شود.
  3. همراه داشتن هرگونه کتاب، جزوه، یادداشت و هر نوع وسایل الکترونیکی مانند: تلفن همراه، تبلت، ساعت هوشمند، دستبند الکترونیکی، لپتاپ و … غیرمجاز بوده و حتی اگر خاموش باشد یا از آن استفاده نشود، تخلف محسوب می‌شود.
  4. شرکت‌کنندگان عزیز باید دقت کنند پیش از شروع آزمون مشخصات فردی خود را که در بالای پاسخنامه چاپ شده به دقت بررسی نموده و در صورت صحت اطلاعات، موارد خواسته شده بر روی پاسخنامه را با مداد مشکی بنویسند. (در صورت وجود مغایرت، موارد یا مورد صحیح را روی پاسخنامه بنویسند.)
  5. برای پاسخ به سؤالات چندگزینه‌ای فقط از مداد مشکی نرم استفاده و گزینه‌ی مورد نظر را به طور صحیح کاملاً پر و سیاه کنید. (استفاده از اتود یا مدادنوکی مجاز نیست.)
  6. پاسخ سؤالات تشریحی را فقط با خودکار آبی یا مشکی بنویسید. (استفاده از خودکار قرمز یا مداد مجاز نیست.)
  7. پاسخ هر سؤال تشریحی را در محل تعیین شده برای همان سؤال بنویسید. چنانچه همه یا بخشی از پاسخ یک سؤال در محل پاسخ سؤال دیگر یا خارج از کادر تعیین شده نوشته شود، نمره‌ای به آن تعلق نمی‌گیرد.
  8. شرکت‌کنندگان عزیز از مخدوش کردن بارکدهای موجود در پاسخنامه‌ها و دایره‌های چهارگوشه‌ی صفحات آزمون‌های تشریحی یا گذاشتن هر نوع علامت مشخص در دفترچه خودداری نمایند چون در این‌صورت برگه تصحیح نخواهد شد. پاسخنامه‌ی آزمون‌های چندگزینه‌ای به وسیله‌ی دستگاه علامت‌خوان تصحیح می‌شود، داوطلبان از تا کردن و یا مخدوش کردن پاسخنامه‌ها جداً خودداری نمایند.
  9. توجه نمایید ورود اولیا یا همراه داوطلبان به حیاط یا فضای محل برگزاری آزمون و یا مکان‌های پیرامونی و مشرف به حوزه، تحت هر شرایطی ممنوع است.
.:. بیشتر بخوان .:.
منابع مرحله دوم المپیاد ادبی سال 1403

پی‌نوشت آیریسک برای مرحله دوم المپیاد ۱۴۰۳

در زمان باقی‌مانده تا مرحله‌ی دوم، سعی کنید با آرامش و جدیت مطالعه کنید. کاری به نمره‌ی مرحله‌ی اول و کف قبولی امسال و پارسال نداشته باشید که استرس بیخودی، بازده کار شما رو پایین نیاره. هر سال بچه‌هایی هستن که مرحله‌ی اول وضع خوبی نداشتن و مرحله‌ی دوم قبول شدن و برعکس!

اگر در بین مسیر به کمک و همفکری نیاز داشتید، روی آیریسک هم حساب کنید که همراهتون هستیم. از حرف زدن و انگیزه‌دادن و جنگ و جدال پایه هستیم تا مشاوره‌ی تخصصی و کلاس ویژه در هر کدوم از مباحثی که شما مشکل دارید. بالاخره قراره در یک رقابت نفس‌گیر شرکت کنید که از کل ایران ۴۰ نفر قبول می‌شه و هر کسی هم با انگیزه‌ی بالا دوست داره بهترین نتیجه رو بگیره. خودت رو تنها نبین، همراه شو عزیز!

امکان ارسال دیدگاه برای این مطلب وجود ندارد.