دوره طراحی و ساخت با پرینتر سه بعدی می‌تواند یکی از برنامه‌های بسیار مفید و مفرح در تابستان ۱۴۰۲ باشد که توسط دانشگاه صنعتی شریف و برای دانش‌آموزان سراسر کشور (به صورت حضوری و آنلاین) برگزار می‌شود.

یکی از به‌روزترین تکنولوژی‌های دنیا که در چند سال اخیر به شدت مورد توجه قرار گرفته، پرینت سه بعدی است و به دلیل ویژگی‌های منحصربه‌فردی که دارد توانسته به‌خوبی جای خود را در صنایع و مشاغل مختلف باز کند. پرینت سه بعدی (نمونه سازی سریع) یک شیوه تولید و ساخت افزایشی است که با قرار دادن لایه لایه مواد بر روی یکدیگر، قطعه سه بعدی را به‌صورت یکپارچه ایجاد می‌کند.

از دلایل استفاده از پرینتر سه بعدی در خانه می‌توان به افزایش یادگیری، رفع محدودیت‌های موجود در بروز خلاقیت، پیدا کردن شیوه‌های نو برای مسائل قدیمی و همگام شدن با یک فناوری به سرعت در حال تغییر و رشد اشاره کرد. با داشتن یک پرینتر سه بعدی، در واقع یک ابزار علمی تخیلی واقعی را دارید. شما می‌توانید فقط با صرف چند ساعت، تقریباً هر چیزی را که تصور می‌کنید، بسازید.

بسیاری از شرکت‌های بزرگ خودروسازی و هواپیمایی از آن جهت ساخت قطعات مورد نیاز خود استفاده می‌کنند. از طرفی در مباحث پزشکی همچون پروتزسازی، ارتوپدی و غیره دستگاه‌های پرینتر سه بعدی نقش بسزایی ایفا می‌کنند. با گذر زمان و بهبود کیفیت دستگاه‌های چاپ سه بعدی کاربرد آن‌ها در زندگی روزمره بسیار محسوس تر خواهد شد. بنابراین آشنایی با مقوله پرینتر سه بعدی و توانایی در ساخت نمونه‌ها با آن یکی از مهارتهای مهم و ضروری برای افرادی است که به نحوه با نمونه‌سازی، قطعه سازی، طراحی محصول، کارافرینی، تأسیس تولیدی و بازاریابی سر و کار دارند.

دوره آموزش طراحی و ساخت با پرینتر سه بعدی

ویژه دانش‌آموزان سال‌های هشتم تا دوازدهم

محتوای دوره طراحی و ساخت با پرینتر سه بعدی:

  • مروری بر روشهای ساخت (کاهشی و افزایشی)
  • تاریخچه‌ی پرینترهای سه بعدی
  • آشنایی با انواع تکنولوژی‌های پرینت سه بعدی
  • آشنایی با طراحی سه بعدی مقدماتی با SolidWorks و استخراج از آن با فرمت STL
  • آشنایی با نرم افزار simplify3D جهت آماده سازی مدل سه بعدی برای ارسال به دستگاه پرینتر سه بعدی به روش FDM
  • آشنایی با اجزا و قسمتهای مختلف دستگاه پرینتر سه بعدی به روش FDM
  • آموزش اپراتوری دستگاه پرینتر سه بعدی به روش FDM و نحوه چاپ توسط آن

.:. بیشتر بخوان .:.
انتشارات گچ - ناشر تخصصی کتاب‌های المپیاد و تیزهوشان

مدرس دوره:

مهدی متقی پور (عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی شریف)

مکان و نحوه برگزاری دوره:

این دوره به صورت آفلاین+حضوری (در دانشگاه صنعتی شریف) و آنلاین (برای افرادی که امکان حضور ندارند) برگزار می‌شود. فیلمهای آفلاین از طریق سایت sharifdoreh.ir قابل مشاهده هست و قبل از جلسه حضوری باید با دقت ببینید تا با تئوری فرایند طراحی و ساخت آشنا شوید. بنابراین در سایت sharifdoreh.ir عضو شوید. برای عضویت نام کاربری باید همان ایمیلی باشد که این دوره را ثبت نام می‌کنید.

پیش‌نیاز:

برای شرکت در این دوره به هیچ پیش‌نیازی احتیاج ندارید.

تلفن پاسخ‌گویی به سوالات:

مرکز آموزش مهارت‌های مهندسی دانشگاه صنعتی شریف به شماره تلفن ۶۶۹۸۰۸۵۴-۶۶۹۸۰۹۲۶-۰۲۱ و شماره واتس‌اپ ۰۹۱۰۲۰۱۵۵۹۶ برای ارتباط و پشتیبانی شبانه‌روزی

زمان دوره ساخت (حضوری – آنلاین):

چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۴تا ۱۷ به دو شکل:

  • حضوری در مرکز آموزش‌های مهندسی دانشگاه صنعتی شریف (دانشگاه صنعتی شریف، ساختمان ابن‌سینا، طبقه چهارم
  • آنلاین دانش‌آموزانی که نمی‌توانند در دانشگاه حضور داشته باشند، لینک را دریافت کرده و به صورت آنلاین در کلاس حاضر می‌شوند.

ثبت‌نام:

هزینه این دوره برای شرکت‌کنندگان عادی ۵۹۵۰۰۰ تومان است، اما مخاطبان آیریسک که از لینک زیر (پرداخت در صفحه دانشگاه صنعتی شریف) ثبت‌نام می‌کنند، با ۱۰۰ هزار تومان تخفیف ثبت‌نام می‌شوند:

فهرست مطالب

امکان ارسال دیدگاه برای این مطلب وجود ندارد.