پس از اعلام نتایج کنکور سراسری دانشگاه ها در مردادماه ۱۳۹۱، مشاهده شد که همچون سالهای گذشته، نفرات برگزیده المپیاد و کنکور 1391مدال آوران المپیادی سهم قابل توجهی از نفرات برتر رشته های گوناگون را به خود اختصاص داده اند. این دانش پژوهان در طول دبیرستان رشته مورد علاقه خود را مشخص نموده اند و پس از تلاش بسیار، با کسب مدال در مسابقات المپیاد، خود را به عنوان یکی از نفرات برتر رشته ای خاص معرفی نموده اند. در سال کنکور نیز توانسته اند با برنامه ریزی مناسب و استفاده از توانمندیهایی که در طول مطالعات المپیادی به دست آورده اند، گوی سبقت را ربوده و به رتبه های برتر دست یابند.

اولیاء دانش آموزان و مسوولین آموزشی به این نکته توجه داشته باشند که قدم گذاشتن در مسیر المپیاد، علاوه بر خاص شدن در یک رشته، توانایی مطالعه مستمر، برنامه ریزی صحیح، شناخت فردی و رقابت صحیح را به دانش آموز می آموزد و این تجربه در دیگر آزمونهای تحصیلی وی از جمله کنکور میتواند بسیار گران بها باشد. در ادامه مطلب نام افراد مدال آوری که در سال ۱۳۹۱ توانسته اند رتبه های یک رقمی کنکور را کسب نمایند، مشاهده میکنید. البته بسیاری از برگزیدگان کنکور (اعم از تک رقمی و ممتاز)، المپیادی نیز بوده اند و قبولی در مرحله اول این آزمون را در کارنامه خود دارند، اما در اینجا فقط نام مدال آوران ذکر میگردد تا روشن شود که صرف زمان برای المپیاد به هیچ وجه نمیتواند مانعی در راه پیشرفت کنکوری یک دانش آموز باشد.

 

المپیادی های ممتاز کنکور ۱۳۹۱
رتبه گرایش نام نام خانوادگی المپیاد مدال
۱ ریاضی محمد استاد محمدی کامپیوتر نقره
۳ ریاضی الهام احسانی مقدم شیمی برنز
۶ ریاضی آرمان محمدی کامپیوتر نقره
۱۰ ریاضی امیرمهدی صوفی عنایتی فیزیک نقره
۱ تجربی فرزانه رحمانی شیمی نقره
۴ تجربی پدرام افشاربگلو شیمی برنز
۱ انسانی فاطمه فتاحی ادبی طلا
۳ انسانی فاطمه السادات حسینی دهنوی ادبی طلا
.:. بیشتر بخوان .:.
اعلام نتایج مرحله یک و زمان برگزاری مرحله دوم المپیاد

 

رتبه های مذکور به صورت خام و بدون در نظر گرفتن درصد تراز مدال المپیاد است، بنابراین دانش پژوهان دیگری نیز با رتبه های دو و سه رقمی وجود دارند که با اضافه شدن درصد سهمیه مدال، به رتبه های ممتاز برای انتخاب رشته دانشگاه تبدیل خواهند شد.

امکان ارسال دیدگاه برای این مطلب وجود ندارد.