miniyator%20riyaziانتشارات دانش پژوهان جوان کتاب مینیاتورهای ریاضی را منتشر کرده است. مولف این کتاب تیتو آندرسکو و اسوتسلاو ساوچف، و مترجم آن آقای محمد شریفی می‌باشد. مینیاتورهای ریاضی، مجموعه‌ای از مسائل جذاب در حوزه‌ی درک و خلاقیت ریاضیات است. این کتاب در ۵۰ فصل کوتاه به همراه چندین زنگ تفریح تالیف شده است. در هر فصل به بررسی چندین مسئله با ایده مشابه پرداخته می‌شود. خواندن این کتاب را به تمامی کسانی که قصد شرکت در مرحله دوم المپیاد ریاضی دارند توصیه می‌کنیم. شاید به جرات بتوان گفت کتاب مینیاتورهای ریاضی یکی از بهترین کتاب‌های تیتو آندرسکو در حوزه‌ی المپیاد ریاضی است.

برای خرید اینترنتی کتاب اینجا را کلیک کنید. برای آشنایی بیشتر با کتاب هم به ادامه‌ی مطلب بروید.

 

مولفان کتاب، موضوعاتی را از رقابت‌های ریاضی، کتاب‌ها، مقالات تحقیقاتی، بحث‌ها و کارهای شخصی‌شان، انتخاب و گردآوری کرده‌اند. چنین مجموعه‌ای، جذاب‌ترین نتایج ریاضی، در قالب‌ها و ساختارهای خشک قرار نگرفته‌اند، بلکه طوری ارائه شده‌اند که تکنیک‌های خاص حل مسئله را همراه با طرح چندین مثال، آموزش دهند. برای رسیدن به این منظور، مسائل مطرح شده می‌بایست حل مسئله را همراه با طرح چندین مثال، آموزش دهند. برای رسیدن به این منظور، مسائل مطرح شده می‌بایست تشریح و کالبد شکافی می‌شدند، که این کتاب، ثمره‌ی چنین تلاشی است. ساوچف و آندرسکو، موضوعاتی خاص و یا مجموعه‌ای از موضوعات مربوط به هم را به‌صورت بخش‌های مجزا آورده‌اند.

پرداختن به این گوهرها، به عنوان مقاله‌هایی مستقل، منشا ارتباط طبیعی و جالب این موضوعات با تجربه‌های واقعی ریاضیاتی را آشکار می‌سازد. موضوعات کتاب، از تنوع زیادی برخوردارند و در آن‌ها از ایده‌های بکر و جدید بهره گرفته شده است. این موضوعات، شامل مفاهیمی‌اند که نه تنها کاربردی‌اند، بلکه زیبا، غیرمتعارف و بسیار جذاب‌اند. بنابراین، این کتاب فراتر از یک جعبه ابزار ریاضی است، در حقیقت، این مجموعه گلچینی از قطعات ریاضی است.

.:. بیشتر بخوان .:.
نتایج مرحله اول المپیادهای علمی سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲

امکان ارسال دیدگاه برای این مطلب وجود ندارد.