آیریسک و بنیاد دانش تفاهم‌نامه جذب نخبگان امضا کردند. در راستای فعالیت‌های آموزشی و حمایتی از نخبگان سراسر ایران بنیاد دانش نیز همراه آیریسک شد تا با شناسایی و حمایت از استعدادها (با تمرکز بر استعداد های کم برخوردار و فاقد سرپرست موثر)، مسیر پیشرفت دانش‌آموزان را هموار کنیم.

این تفاهم‌نامه با هدف هم‌افزایی و تعامل طرفین در ارائه‌ی خدمات آموزشی متقابل در راستای بهره‌گیری از شیوه‌های نوین آموزش و راه‌کارهای موثر راهبری تربیتی، به منظور ایجاد بستر مناسب رشد و توسعه استعدادها و توانمندسازی تحصیلی آنان است.

از مهمترین مفاد مهم این تفاهمنامه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. همکاری طرفین در جذب، آموزش و حمایت از استعدادهای کم برخوردار
  2. حمایت بنیاد از دانش آموزان المپیادی کم برخوردار و مستعد آیریسک
  3. همکاری آیریسک در معرفی و آموزش نیروی انسانی داوطلب به بنیاد دانش

بنیاد دانش با هدف استعدادیابی و حمایت از کودکان بی سرپرست دارای استعداد، توسط جمعی از نیکوکاران فرهیخته، نواندیش و اساتید دانشگاه؛ در راستای حمایت و هدایت تحصیلی، اعطای بورسیه و توانمندسازی دانش آموزان مستعد بی بضاعت (در مقاطع ابتدایی، متوسطه اول، متوسطه دوم و دانشگاه) راه اندازی شده است. این مجموعه از سال ۱۳۹۳ با اخذ مجوز رسمی از وزارت کشور در استانهای تهران، سیستان و بلوچستان و خوزستان فعالیت خود را آغاز نموده است.
لازم به ذکر است که، بنیاد دانش حمایت از رشد و توسعه فردی، خانوادگی و اجتماعی دریافت کنندگان بورسیه را زمینه‌ساز دستیابی به مدارج عالی علمی و حرفه‌ای و خوداتکایی آنان در زندگی اجتماعی می‌داند.

آیریسک؛ با هدف نگاه خوب به آینده، قدرت حل مشکلات، تقویت گفتگوهای سازنده و پرورش تفکر چند بعدی، از سال ۱۳۸۶ در سطح ملی فعالیت خود را آغاز نموده و تا کنون مدال‌آوران بسیاری را در سطح ملی و بین المللی برای مسابقات مختلف پرورش داده است. این مجموعه در زمینه مشاوره و برنامه‌ریزی برای ایجاد ساختار المپیادی در مدارس، مراکز سمپاد، ادارات آموزش و پرورش و نیز آموزش مشاور و مدرس متخصص المپیاد در سراسر کشور فعال است.

.:. بیشتر بخوان .:.
مقایسه‌ی استانها در المپیاد زیست شناسی 1402

امکان ارسال دیدگاه برای این مطلب وجود ندارد.