دوره‌ی نوروزی المپیاد کامپیوتر مثل تمامِ رشته‌ها از ۶ تا ۱۱ فروردین ۱۳۹۷ برگزار می‌شود [توضیح عمومی]، برای اینکه بدانید چه مباحثی پیش‌نیاز این دوره است و چه مطالبی در این ۶ روز آموزش می‌بینید، هر یک از مدرسین برنامه‌ی خود را تشریح کرده است. در ادامه بخوانید:

↓ امیررضا پوراخوان، مدرس روزهای ۶ و ۷ فروردین 

قراره تو این دو روز مباحث بخش تستی مرحله ۲ رو کار کنیم و محوریت کلاس ما شمارش باشه. خیلی خوبه که قبل از شروع کلاس، مباحث ابتدایی از روش‌های ترکیبیات ۱ رو خونده باشین.

آزمون مرحله اول و دوم دوره‌های قبل رو حتمن داده باشید و تصحیح کرده باشید. آزمونِ بدون بررسی هم که فایده نداره، پس قطعن پاسخ‌های غلط‌تون رو بررسی کنید و نزده‌ها رو هم یاد بگیرین. سر کلاس هم قراره بیشتر سوال حل بشه. هم‌زمان با جلو رفتن روی سوالا، نکته‌ها و ایده‌های لازم رو هم بهتون منتقل می‌کنم که بتونین درصد خوبی از بخش تستی مرحله ۲ بیارین.

↓ شایان چشم جهان، مدرس روز ۸ فروردین

قراره با هم یه سری از سوالات ایده‌دار مرحله ۲ تستی‌های سال‌های قبل رو بررسی کنیم. سعی کنید توی این مدت مرحله ۲ تستی‌های سال‌های قبل رو به صورت آزمونی بدین که در زمان کلاس با هم مروری بر سوالات داشته باشیم و ایده‌های سوالات رو بررسی کنیم.

↓جواد کریمی، مدرس روز ۸ فروردین

در دو جلسه‌ای که باهم خواهیم داشت سعی می‌کنیم مروری‌ دوباره بر انواع مسایل شمارشی داشته باشیم تا آمادگی شما برای آزمون تستی بیشتر بشه. سعی کنید در این فرصت باقی مونده تا عید هرچه بیشتر خودتون را به سطح مرحله دو نزدیک کنید تا بتونید در این دوره آمادگی لازم را به دست بیارید.

.:. بیشتر بخوان .:.
اردوی مرحله دو المپیاد فیزیک 1403

↓ دانیال عرفانیان، مدرس روزهای ۱۰ و ۱۱ فروردین

قراره تو این دو روز مباحث بخش تشریحی مرحله ۲ رو کار کنیم. کلاس ما به ۴ بخش تقسیم می‌شه:

  1. مباحث ویژه و تمرین درست‌نویسی
  2. استقرا
  3. گراف
  4. ترکیبیات

☼ مباحث ویژه و تمرین درست‌نویسی
نیازی به پیش‌مطالعه برای این بخش نیست. صرفا جهت آشنایی، مباحث‌ویژه شامل مباحثی‌ست که به تازگی در مرحله دوم مورد سوال قرار می‌گیرن.

☼ استقرا
اگر نگاهی سطحی به سوالات سال‌های گذشته در مرحله دو بیندازید متوجه می‌شین هر سال حداقل یک سوال استقرا داریم و در واقع مهم‌ترین قسمت مرحله دو استقراست و از شما انتظار می‌ره تا دوره‌ی نوروزی در حد آشنایی این مبحث رو مطالعه کرده باشید.
منبع: روش‌های ترکیبیات، الفبای المپیاد کامپیوتر

☼  گراف
زمانی سوالات گراف با شهر و جاده تعریف می‌شد اما در دوره‌های اخیر از تعاریف اولیه گراف استفاده می‌شه و نیازه که شهود نسبتا خوبی به گراف داشته باشین تا گراف چیز جدیدی براتون نباشه و برای این قسمت هم در حد تعاریف اولیه مانند راس و یال و مسیر و دور و درخت و …  رو مطالعه کرده باشین خوبه.
منبع: روش‌های ترکیبیات، الفبای المپیاد کامپیوتر

☼  ترکیبیات
به سایر ایده‌هایی که ممکنه براتون مفید باشه مانند رنگ آمیزی، وزن دهی، روابط بازگشتی و … در این بخش خواهیم پرداخت. برای این قسمت نیاز به پیش مطالعه‌ی جدید نیست و مباحثی که در مرحله‌ی اول خواندید کافی است.

 

امکان ارسال دیدگاه برای این مطلب وجود ندارد.