با توجه به گسترش فراوان پایگاه‌ها و شبکه‌های مجازی در سال‌های اخیر، لزوم تغییر و بهبود روش‌های آموزش گسترده هر روز بیشتر احساس می‌شود. هم افزایی وب المپیاداز آنجا که در هیچ کجای ایران، مخاطبان المپیاد تمام دانش‌آموزان یک مدرسه یا یک شهر نیستند، برگزاری کلاس‌های آموزشی منظم و با برنامه‌ی المپیادی، در بسیاری از نقاط کشور غیرممکن به نظر می‌رسد، اما در همین شهرهای بدون برنامه، هر سال شاهد موفقیت دانش‌آموزان مستعد و کوشا و کسب مدال‌هار رنگی ایشان هستیم.

سال‌ها است که آیریسک به کمک این دانش‌آموزان رفته و علاوه بر برنامه‌ریزی و آشنایی، از طرق مختلف منابع را در اختیار ایشان قرار می‌دهد. حالا که بسترهای مجازی رشد خوبی داشته، باید این مسیر گسترش داده شود و دانش‌آموزان بتوانند با روش‌های ساده‌تر از تجربیات مدرسین و مدال‌آوران المپیادی استفاده نمایند. هر ساله مدال‌آوران دلسوز و با دغدغه، در گروه‌های کوچک و بزرگ، مقداری بر محتوای آموزش مجازی اضافه می‌کنند، اما به دلیل مشغله‌های بعدی و عدم برنامه‌ریزی مناسب، از این محتوا استفاده‌ی مناسبی نمی‌شود یا در طول زمان فراموش شده و از خاطره‌ی آموزش پاک می‌شوند.

معرفی طرح هوا در ادامه مطلب …

هم‌افزایی وب المپیاد «هوا» برای مدیریت انرژی فراوان مدال‌آورانی طراحی شده است که دوست دارند به دیگران کمک کنند. از این پس، قدم‌های هرچند کوچک، در یک مسیر مشخص خواهد بود و با جمع‌آوری ایده‌های گوناگون، مجموعه‌ی ارزشمند و ماندگاری فراهم خواهد شد. این طرح شامل بخش‌های مختلفی است که سرفصل‌های عمومی آن را در ادامه‌ی مطلب مشاهده می‌کنید.

سرفصل فعالیت‌ها در هوا:

  • برنامه‌ریزی آموزشی بر بستر تالارهای گفتمان
  • تهیه محتوای آموزشی کوتاه و بلند به صورت متن، فیلم یا پادکست
  • تهیه مقالات مشاوره‌ای و انگیزشی
  • تهیه بانک سوالات المپیادی در تمام رشته‌ها
  • و …
.:. بیشتر بخوان .:.
مقایسه‌ی استانها در المپیاد سلول‎های بنیادی 1402

از تمام مدال‌آوران، مدرسین و فعالان حوزه‌ی المپیاد دعوت می‌کنیم برای پیوستن به این طرح، فرم اطلاعات [+] را تکمیل کرده و منتظر تماس برای هم‌اندیشی از طرف آیریسک باشند.

 

 

امکان ارسال دیدگاه برای این مطلب وجود ندارد.