باشگاه دانش‌پژوهان جوان یکی از موسسات وابسته وزارت آموزش و پرورش است که با همکاری ادارات کل آموزش‌و پرورش استانهای کشور، آزمون‌های مرحله اول المپیادهای علمی را به صورت چند‌ گزینه‌ای برگزار می‌کند. برگزیدگان مرحله‌ی اول المپیادها در بهار ۱۳۹۰ درآزمون مرحله دوم این المپیادها که به صورت نیمه متمرکز در مراکز استانها برگزار خواهد شد، شرکت مینمایند. برگزیدگان مرحله دوم در تابستان ۱۳۹۰ جهت شرکت در دوره آموزشی به باشگاه دانش‌پژوهان جوان فراخوانده می‌شوند و در پایان این دوره اعضای تیم‌های ملی المپیادجمهوری اسلامی ایران برگزیده خواهند شد تا دوره آموزشی ویژه را در باشگاه دانش‌پژوهان جوان بگذرانند و در نهایت از میان آنان افرادی به المپیادهای جهانی اعزام شوند.

برای دریافت بخشنامه باشگاه دانش پژوهان جوان جهت شرکت در المپیادهای مرحله اول سال ۱۳۹۰ روی این خط کلیک نمایید.

لازم به ذکر است که دانش آموزان علاقمند به منظور شرکت در این آزمونها باید منحصراً از طریق ثبت نام در دفتر دبیرستان محل تحصیل خود اقدام نمایند.


(بقیه در ادامه مطلب…)
 


معرفی باشگاه و تعداد اعضای تیم‌ها و امتیازات آنها:

باشگاه دانش‌پژوهان جوان تنها مرجع برگزار کننده المپیادهای علمی دانش آموزی کشور است و محل استقرار آن در تهران، بلوار سردار جنگل، تقاطع بزرگراه شهید همت، خیابان فرزانه غربی می‌باشد و در هیچ نقطه‌ی دیگری از تهران و سایر شهرستانها شعبه یا نمایندگی ندارد.
براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی تعداداعضای تیمهای المپیادهای علمی کشور به شرح زیر میباشد:

  • ریاضی ۱۲ نفر
  • شیمی ۸ نفر
  • فیزیک ۱۰ نفر
  • زیست شناسی ۸ نفر
  • نجوم واخترفیزیک ۱۰ نفر
  • کامپیوتر ۸ نفر
.:. بیشتر بخوان .:.
اعلام نتایج مرحله یک و زمان برگزاری مرحله دوم المپیاد
  • ادبی ۱۸ نفر * – – * ۱۲ نفر از برگزیدگان المپیاد ادبی از رشته ادبیات و علوم انسانی و ۶ نفردیگراز سایر رشته‌ها به شرط کسب حدنصاب لازم می‌باشند.

اعضای تیمها پس از اخذ دیپلم و گذراندن دوره پیش دانشگاهی بدون شرکت در آزمون سراسری گروه آزمایشی ذیربط در رشته و دانشگاه مورد نظرشان پذیرفته می‌شوند. برگزیدگان المپیاد ادبی نیزفقط در رشته زبان و ادبیات فارسی می‌توانند در دانشگاه مورد نظرخود ادامه تحصیل دهند.

امکان ارسال دیدگاه برای این مطلب وجود ندارد.