قوانین تالارهای گفتمان

۱) استفاده از کلمات نامناسب در نام کاربری افراد مجاز نیست و در صورت مشاهده دسترسی فرد به سایت قطع و اکانت کاربری وی حذف خواهد شد. بهتر است برای همخوانی بهتر با مرورگرهای مختلف، نام کاربری با حروف لاتین و بدون استفاده از کاراکترهای غیراستاندارد (مثل . = * % و …) انتخاب شوند.
۲) استفاده از عکس شخصی یا تصاویر نامناسب برای اکانت کاربری یا پست ها ممنوع است و در صورت مشاهده بعد از اخطار ، تصویر حذف خواهد شد و در صورت تکرار دسترسی کاربر به سایت مسدود می شود. اما استفاده از عکس شخصی (مناسب برای اجتماع دانش آموزی) در پروفایل کاربری بلامانع است.
۳) مسئولیت مطالب و فایلهای ارسال شده بر عهده‌ی فرستنده‌ی آن‌ها است. تارنمای المپیادهای علمی ایران به عنوان ناظر عملکرد اعضا را مشاهده می‌کند ولی هیچ گونه مسئولیتی در رابطه با مطالب و فایلهای منتشر شده توسط کاربران ندارد.
۴) کاربران باید در هنگام ارسال مطالب و یا ایجاد بحث جدید، از یک عنوان مناسب استفاده نمایند. این موضوع باید در رابطه با سوال، مشکل و یا مطلب ایشان باشد، در غیر اینصورت به او اخطار داده خواهد شد. در صورت تکرار این موضوع توسط کاربران، (با هر درجه‌ی کاربری) به ایشان اخطار داده شده و موضوع حذف می‌گردد.
۵) از انتخاب عناوینی از جمله کمک، تورو خدا کمکم کنید، خیلی مهم، هر کی میتونه جواب بده، نیاز به پاسخ فوری، یک برنامه، چطوری میتونم و جملاتی شبیه به این مطالب جدا خودداری نمایید. (برای انتخاب موضوع می‌توانید از کلمات کلیدی سوال خود استفاده کنید)
۶) در صورتی که مایل به ارسال مطلبی از سایت دیگر هستید، فقط در صورت ارزشمند بودن مطلب مجاز به ارسال هستید و حتماً منبع آن را ذکر کنید. در صورتی که مطلب یا موضوع نوشته‌ی شخص معروف یا مشخصی بود، حتماً نام ایشان را ذکر نمایید.
۷) در هنگام مطرح کردن بحث خود، انجمن مناسب و مربوط به آن بحث را انتخاب نمایید و از مطرح کردن مباحث خود در انجمن های نامربوط خودداری نمایید. مطالب نامرتبط با انجمن ها در صورتی که دارای ارزش باشند، به انجمنی مناسب منتقل می شوند و به کاربر فرستنده تذکر داده می شود. در ضمن از ارسال مباحث تکراری خودداری کنید. در صورتی که مبحث تکراری باشد به سرعت حذف خواهد شد.
۸) با توجه به علمی بودن سایت ، بحث در خصوص مسائل سیاسی ، اعتقادی و مذهبی ممنوع است.
۹) لطفاً در هنگام طرح سوالات خود، سوالات مربوط به موضوعات مختلف را جداگانه مطرح فرمایید. اگر سوال‌هایی با موضوعات گوناگون دارید، آنها را در چندین تاپیک مطرح نمایید و از مطرح کردن تمامی سوالات (غیر مرتبط) در یک تاپیک خودداری فرمایید.
۱۰) از ارسال مطالب بی‌ربط به بحث خودداری فرمائید و در صورتی که جواب سوالی را نمی‌دانید پاسخی ارسال نفرمایید. (لازم نیست در مورد هر مقاله و هر بحث چیزی به ذهنتان برسد را ثبت کنید!)
۱۱) در صورت مشاهده هر گونه بی‌احترامی به کاربران دیگر و مدیران و مسئولان سایت با کاربر مربوطه برخورد خواهد شد و در صورت لزوم دسترسی وی به انجمن‌ها قطع خواهد شد. همچنین هرگونه درگیری و دعوا و منازعه در بحث‌ها ممنوع است. در صورتی که مشاهده شود بلافاصله ارسال‌ها یا بحث ها حذف خواهد شد و دسترسی کاربر خاطی مسدود خواهد شد.
۱۲) هرگونه بحث شخصی در بخش‌های عمومی آیریسک ممنوع است. بحث‌های خصوصی خود را می توانید از طریق پیغام خصوصی پیگیر باشید.
۱۳) هرگونه بحثی که موجب انحراف تاپیک ها از مسیر اصلی خود بشود که به نوعی برخلاف قوانین انجمن باشد در صورت تشخیص مدیران، در صورت لزوم تاپیک و یا بحث های اضافه حذف خواهد شد. بنابراین کاربران موظف هستند از تاپیک‌های ارسال شده خود مراقبت کنند و از منحرف شدن آن جلوگیری کنند. در صورتی که کاربری باعث انحراف تاپیک های ارسالی شما شد می توانید لینک تاپیک را برای مدیر آن انجمن ارسال نمائید تا در صورت لزوم با آن کاربر برخورد شود.
۱۴) از تایپ به صورت Pingilish جدا خودداری کنید . در صورت مشاهده بدون اطلاع قبلی تاپیک حذف خواهد شد یا با صلاح دید مدیرانجمن این ارسال به فارسی برگردانده خواهد شد.
۱۵) پیش از پرسیدن سوال و ایجاد بحث، مقداری در انجمن جستجو کنید. ممکن است پاسخ سوال و بحث شما قبلا در انجمن موجود باشد. به احتمال قوی، با این روش سریعتر به پاسخ خود خواهید رسید. (در روز های اول عضویت می توانید به انجمن های مختلف سر بزنید و مطالب موجود را تا حدودی به خاطر بسپارید. عنوان های شبیه و کم ارتباط با سوال شما می توانند پاسخ گوی شما باشند) در صورت موجود بودن موضوعی در این رابطه، در صورتی که ارسال کابر با ارزش باشد به این موضوع انتقال خواهد یافت و در حالتی که مطلب جدید در ارسال کاربر وجود نداشته باشد، ارسال ایشان حذف خواهد شد.
۱۶) برای تشکر از ارسالهای مفید دکمه ای طراحی شده است، پس از دادن پست برای تشکر و امثال آن و ارسال تنها یک یا چند شکلک بدون متن خاص به جهت نظم و یکپارچگی انجمن جدا خودداری فرمایید در صورت مشاهده بدون اطلاع قبلی حذف خواهد شد.
۱۷) در صورت مشاهده تبلیغات و استفاده های تبلیغاتی از انجمن بدون اطلاع قبلی تاپیک حذف و در صورت تکرار با کاربر برخورد خواهد شد. برای تبلیغات می‌توانید با مدیر آیریسک هماهنگ کنید.
۱۸) از قرار دادن شماره تلفن یا موبایل، دعوت به چت در مسنجرها، دعوت به ارتباط از طریق ایمیل و دعوت به ارتباط خارج از فضای این سایت در انجمن‌ها و پیغام‌های خصوصی بپرهیزید. این موضوعات به سرعت پاک خواهند شد.
۱۹) هرکاربر فقط یک اکانت کاربری میتواند داشته باشد. همچنین ایجاد نام های کاربری مشابه نام های کاربری مدیران سایت ممنوع است. فقط مدیران، مشاورین، راهبران و ناظمین انجمنها میتوانند در امضای خود لینکی خارج از این سایت را قرار دهند. امضای کاربرانی که دارای لینک تبلیغاتی است، مسدود خواهد شد.
۲۰) کلیه‌ی نوشته‌های تالارهای المپیاد آیریسک باید در راستای موضوعات علمی یا صنفی دانش‌آموزان باشد. بخش‌های طنز، آزاد و … نیز از این قانون پیروی می‌کنند.

۲۱) ارسال دو نوشته متوالی در یک تاپیک، مناسب نیست. در صورتی که قصد اضافه کردن مطلبی را به نوشته‌ی قبلی دارید، از کلید ویرایش استفاده کنید.
۲۲) فقط کاربرانی که بیش از ۱۰ نوشته‌ی مفید در تالارها دارند می‌توانند از قابلیت پیغام خصوصی استفاده کنند.
۲۳) تبلیغ هر موسسه، گروه و سایت دیگری در پیغام‌های خصوصی ممنوع است. برای معرفی سایت‌های دیگر، فقط از این بخش استفاده کنید.



قوانین فروشگاه اینترنتی

 

ورود کاربران به وب‏‌سایت فروشگاه اینترنتی آیریسک و ثبت سفارش در هر زمان به معنی پذیرفتن کامل کلیه شرایط و قوانین از سوی کاربر است.
لازم به ذکر است شرایط و قوانین مندرج، جایگزین کلیه توافق‏‌های قبلی محسوب می‏‌شود.

قوانین عمومی:
توجه داشته باشید کلیه اصول و رویه‏‌های آیریسک منطبق با قوانین جمهوری اسلامی ایران، قانون تجارت الکترونیک و قانون حمایت از حقوق مصرف کننده است و متعاقبا کاربر نیز موظف به رعایت قوانین مرتبط با کاربر است. در صورتی که در قوانین مندرج، رویه‏‌ها و خدمات تغییراتی در آینده ایجاد شود، در همین صفحه منتشر و به روز رسانی می شود و شما توافق می‏‌کنید که استفاده مستمر شما از سایت به معنی پذیرش هرگونه تغییر است.

تعریف مشتری یا کاربر:
مشتری یا کاربر به شخصی گفته می‌شود که با اطلاعات کاربری خود که در فرم ثبت نام درج کرده است، به ثبت سفارش یا هرگونه استفاده از خدمات آیریسک اقدام نماید.

ارتباطات الکترونیکی:
هنگامی که شما از خدمات آیریسک استفاده می‏‌کنید، سفارش اینترنتی خود را ثبت می‏‌کنید و یا به آیریسک ایمیل می‏‌زنید، این ارتباطات به صورت الکترونیکی انجام می‏‌شود و در صورتی که درخواست شما با رعایت کلیه اصول و رویه‏‌ها باشد، شما موافقت می‌‏کنید که آیریسک به صورت الکترونیکی (از طریق پست الکترونیکی، سرویس پیام کوتاه )به درخواست شما پاسخ دهد.
همچنین جهت اطلاع رسانی رویدادها، خدمات و یا ویژه‌ها، امکان دارد آیریسک برای اعضای وب سایت ایمیل یا پیامک ارسال نماید. در صورتی که کاربران تمایل به دریافت اینگونه ایمیل و پیامک‌ها نداشته باشند، می‌توانند عضویت دریافت خبرنامه لغو کنند.
توجه داشته باشید که ۰۲۱۶۶۹۸۰۵۳۸ تنها شماره‌ای  است که آیریسک از طریق آن برای کاربران و مشتریان خود پیامک (اس ام اس) ارسال می‌کند. بنابراین ارسال هرگونه پیامک تحت عنوانآیریسک، با هر شماره دیگری تخلف و سوء استفاده از نام این موسسه است و در صورت دریافت چنین پیامکی، لطفاً جهت پیگیری قانونی آن را به  Info@irysc.com اطلاع دهید. همچنین ۰۲۱۶۶۹۸۰۵۳۸ ، سامانه ارسال و دریافت پیامک است و می‌توانید نظرات خود را از طریق همین شماره برای ما پیامک کنید.

سیاست‏‌های رعایت حریم شخصی:
آیریسک به اطلاعات خصوصی اشخاصى که از خدمات سایت استفاده می‏‌کنند، احترام گذاشته، از آن محافظت می‏‌کند و آن را در اختیار هیچ شخص یا موسسه‌ای قرار نمی‌دهد.
آیریسک متعهد می‏‌شود در حد توان از حریم شخصی شما دفاع کند و در این راستا، تکنولوژی مورد نیاز برای هرچه مطمئن‏‌تر و امن‏‌تر شدن استفاده شما از سایت را، توسعه دهد.
همه مطالب در دسترس از طریق هر یک از خدمات آیریسک و کلیه محتوای تولید شده جزئی از اموال این موسسه محسوب می‏‌شود و حق استفاده و نشر تمامی مطالب موجود و در دسترس در انحصار آیریسک است و هرگونه استفاده بدون کسب مجوز کتبی، حق پیگرد قانونی را محفوظ می‏‌دارد.

ثبت، پردازش و ارسال سفارش:
روز کاری به معنی روز شنبه تا چهارشنبه هر هفته، به استثنای تعطیلات عمومی در ایران است و کلیه سفارش‏‌های ثبت شده در طول روزهای کاری و اولین روز پس از تعطیلات پردازش می‌‏شوند.
فروشگاه اینترنتی آیریسک به مشتریان خود در ۷ روز هفته و ۲۴ ساعت در روز امکان ثبت سفارش می‌‏دهد ولیکن  از ساعت ۹ تا ۱۶ روزهای کاری ، امکان پاسخگویی و پیگیری و ارسال سفارشات میباشد.
کلیه سفارش‌‏های ثبت شده در سایت آیریسک به وسیله ارسال کد سفارش و پیش فاکتور از طریق ایمیل،  در صف پردازش قرار می‏‌گیرند. آیریسک همواره در ارسال و تحویل کلیه سفارش‌‏های ثبت شده، نهایت دقت و تلاش خود را می‏‌نماید. با وجود این، در صورتی که موجودی محصولی در آیریسک به پایان برسد، حتی پس از اقدام مشتری به سفارش‌‏گذاری، حق کنسل کردن آن سفارش و یا استرداد وجه سفارش برای آیریسک محفوظ است و یا مشتری می‏‌تواند به جای کالای به اتمام رسیده،  محصول دیگری را جایگزین کند.
اگر پس از دریافت سفارش، نقصی در آن مشاهده شد، حق بازگشت آن برای خریدار محفوظ است.

 

0 0 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
دیدن تمام نظرات