نخستین همایش نردبان المپیاد استان کهگیلویه و بویراحمد به میزبانی اداره کل سمپاد این استان و دبیرستاننردبان المپیاد یاسوج 1393 فرزانگان شهر یاسوج برگزار شد. در بخش نخست این همایش که مخصوص آشنایی همکاران آموزشی استان در قالب یک جلسه‌ی هم‌اندیشی ترتیب داده شده بود؛ گروه آموزشی المپیادهای علمی ضمن دریافت نظرات و مشکلات موجود در استان برای افزایش بهره‌وری و کیفیت آموزشی استان با تمرکز بر افزایش خلاقیت دانش‌آموزان جهت شرکت در آزمون‌های المپیادهای علمی و جشنواره‌ی حوان خوارزمی راه‌کارهایی ارائه کرد. در بخش دوم نیز در جلسه‌ای که برای آشنایی دانش‌آموزان شهر یاسوج با المپیاد برنامه‌ریزی شده بود؛ همکاران آموزشی آیریسک ضمن معرفی مراحل مختلف شرکت در المپیادها و روش‌های کسب موفقیت در این حوزه‌ها در مورد اهمیت وجود المپیاد و تفکر حلاق المپیادی با دانش‌آموزان علاقه‌مند این استان به گفت‌وگو نشستند. این جلسه نیز با اقبال خوبی از سوی دانش‌آموزان مواجه شد و با توجه به طراحی زیرساخت‌های مقدماتی در استان و حمایت‌های جناب آقای اسدپور ریاست کل سمپاد این استان، آیریسک امیدوار است در طی سال تحصیلی آینده تغییر قابل قبولی را در کیفیت و نحوه‌ی برنامه‌ریزی المپیادهای علمی و جشنواره‌ی خوارزمی در این استان شاهد باشد.

گزارش تصویری این همایش در ادامه‌ی مطلب آمده است.

DSC07681

مراسم آغازین جلسه‌ی هم‌اندیشی و کارگاه آشنایی با المپیاد

 

DSC07688

جناب آقای اسدپور ریاست محترم سمپاد استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تشریح و ارائه‌ی گزارشی از وضعیت موجود در استان، الزامات و نحوه‌ی کیفیت بخشی به برنامه‌های استان را در نگاهی اجمالی بررسی کردند.

 

DSC07690

اهمیت توجه به المپیاد از دیدگاه معاونت آموزشی گروه آموزشی المپیادهای علمی ایران (آیریسک)

.:. بیشتر بخوان .:.
مقایسه‌ی استانها در المپیاد نانو 1402

 

DSC07696

مدیران مراکز آموزشی شاخص استان برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گزاری‌های مدارس را به نقد می‌کشیدند و امکانات موجود در استان را ارزیابی می‌کردند.

 

DSC07699

مدیران مراکز استعدادهای درخشان یاسوج و گچساران در حال بیان دیدگاه‌ها و تجربیاتشان

 

DSC07703

مدیر اجرایی گروه‌آموزشی آیریسک آقای خالقی در مورد چالش‌های موجود در استان و مدل برنامه‌ریزی در استان‌های مشابه مطالبی را مطرح کردند.

 

DSC07729

استقبال گسترده‌ی دانش‌آموزان استان از طرح نردبان آشنایی با المپیاد

 

DSC07736

دانش‌آموزان و خانواده‌های شرکت‌کننده در همایش نردبان المپیاد

 

DSC07741

جناب آقای امام‌دادی با توجه به تجربیات ارزنده‌شان در حوزه‌ی مدیریت المپیاد در استان‌های محروم و با توجه به سابقه‌ی درخشانی که در ایجاد تفکر علمی در پروژه‌هایی نظیر دوست علمی در استانها‌ داشته‌اند؛ نحوه‌ی ورود یاسوج به عرصه‌ی رقابت‌های علمی المپیاد و جشنوار‌هی خوارزمی را بررسی کردند. سایر همکاران حاضر در تصویر به ترتیب، جناب آقای ابراهیم معاونت آموزشی آیریسک، آقای خالقی مدیر اجرایی آیریسک، جناب آقای اسدپور ریاست سمپاد استان و نفر آخر هم از همکاران اجرایی و پرورشی مدارس استعدادهای درخشان یاسوج هستند.

 

DSC07748

سخنان پایانی

امکان ارسال دیدگاه برای این مطلب وجود ندارد.