دومین نشست مجموعه جلسات ریاست باشگاه دانش‌پژوهان جوان با فعالین حوزه المپیادهای علمی کشور در روز جمعه ۵ خرداد برگزار شد. حاضرین در این جلسه به بررسی وضعیت فعلی باشگاه با موضوع ویژه‌ی “برگزاری دوره‌ی تابستانی المپیادهای علمی” پرداخته و پیشنهادهایی برای بهبود عملکرد باشگاه در آینده ارائه کردند.

در این جلسه ابتدا ریاست باشگاه دانش‌پژوهان جوان به تشریح وضعیت باشگاه دانش پژوهان جوان پرداخت. دکتر حسینی ذکر کردند که باشگاه در حال طی کردن یک دوران گذار برای استقلال خود از سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان و تبدیل به یک سازمان مستقل وابسته به وزارت آموزش و پرورش است. دلیل برخی از تاخیرهای باشگاه به دلیل ذات این دوران گذار بوده و امیدواریم به زودی جشن استقلال باشگاه را داشته باشیم. البته مجموعه باشگاه همه تلاش خود را خواهد کرد که این سختی‌ها در بیرون مجموعه و در بین دانش‌آموزان حس نشود، و از همکاران مجموعه سپاسگزارم که تا به این‌جا به ویژه در برگزاری و اعلام نتایج آزمون‌های مرحله اول به همین شکل عمل کردند.

در ادامه فعالین حوزه المپیادهای علمی در مورد موضوعات مختلف از جمله لزوم اعلام زمان‌بندی‌های رویدادهای پیش‌رو، نقش باشگاه دانش‌پژوهان جوان در عدالت آموزشی، فعال کردن سایت و … پرداختند.

دکتر مرتضی خلینا (مدیر آیریسک) نیز در این جلسه پیگیر موضوعاتی بودند که در ۲۱ سال مدیریت المپیادی با آن آشنا شدند؛ همچنین از سوی دانش‌آموزان و اولیای مخاطب این مجموعه، موارد زیر را مطرح کردند:

  • اصلاح روند اعلام نتایج مرحله اول، دوم و دوره تابستانی
  • اعلام دقیق منابع مرحله سوم المپیادهای گوناگون برای مطالعه‌ی دانش‌آموزان مناطق دور از مرکز
  • حذف اشتباهات محتمل در تصحیح برگه‌های مرحله سوم و اهدای مدال‌ها
  • برگشت جایگاه ارزشمند مدال‌آوران و برگزاری مراسم مناسب برای جشن پایان دوره و اهدای مدال
  • شفافیت در جوایز نقدی کمیته‌های مختلف
  • و . . . (چیزهای دیگه‌ای که اگر بهتر بشه، تمام دانش‌آموزان المپیادی خوشحال‌تر می‌شوند)
.:. بیشتر بخوان .:.
مقایسه‌ی استانها در المپیاد سواد رسانه 1402

امکان ارسال دیدگاه برای این مطلب وجود ندارد.