فرار مربع

اتاق فرار آیریسک چیست؟

 

اتاق فرار یک بازی ماجراجویی که در آن بازیکنان مجموعه‌ای از پازل‌ها و معماها را با استفاده از سرنخ‌ها، راهنمایی‌ها و استراتژی حل می‌کنند تا به اهداف دست یابند. اتاق فرار در واقع برخلاف همه بازی‌های کامپیوتری که با الهام از دنیای واقعی طراحی شده‌اند از بازی‌های کامپیوتری الهام گرفته شده است. اولین طراحان این بازی متفکران حوزه آموزش کشورهای آسیای شرقی بوده‌اند. آنها بر این باورند که فعالیت بدنی و فکری توام می‌تواند رشد و پویایی افراد برای استفاده از خلاقیت و همیاری را بالا ببرد. پس از مدتی اتاق فرار در آمریکا و اروپا نیز همه گیر شد و در حال حاضر در ایران نیز توسط تیم‌های مختلف ارائه می‌شود.

مزایای اتاق فرار

در اتاق فرار با یافتن هر سرنخ هیجانی غیر قابل وصف برای بازیکنان پدید می‌آید، باز شدن هر قفل شبیه به باز شدن دریچه‌ای به دنیای ناشناخته‌ها است، در پشت هر قفل اتفاقی است که پیش از آن بازیکنان هیچ اطلاعی از آن نداشته‌اند. از جمله دیگر نکات مثبت بازی در این اتاق‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. افزایش قدرت تحلیل و ایجاد ارتباط بین معانی مختلف
  2. هیجان اکتشاف و حل معما
  3. هیجان بازی گروهی در کنار عزیزان
  4. افزایش کیفیت کار گروهی در بین شرکت‌کنندگان
  5. افزایش حس از خود گذشتگی در بین هم‌گروهیان
  6. افزایش کیفیت تمرکز و دقت در بازیکنان
  7. ایجاد مهارت برقراری ارتباط با دوستان

 

آیریسک با اتاق فرار چی کار داره؟

معلومه که بچه‌های المپیادی بهترین‌های حل مسأله هستن! چه کیفی می‌ده که با این بچه‌ها مسابقه بدیم، روی چالش‌های جدید فکر کنیم و از شرایط وحشتناک فرار کنیم. اما حیف که نمیشه همه‌ی بچه‌ها رو یک جا جمع کرد. این شد که . . .

.:. بیشتر بخوان .:.
دوره آشنایی با پرینتر سه بعدی فروردین 1403

باش که یک اتفاق باحال داره می‌افته، خوش می‌گذرونیم.

امکان ارسال دیدگاه برای این مطلب وجود ندارد.