دوره‌ی آموزشی نجوم علم‌گرا برخلاف دوره‌های متداول نجوم، تلاش خواهد داشت تا ضمن آشنایی علاقه‌مندان با نجوم،آموزش نجوم علم‌گرا آنان را با شیوه‌ی برخورد عملی‌تر تحلیل پدیده‌های آسمانی آشنا کند. آشنایی با پروژه‌های نجومی از سطح ساده تا پیشرفته از اهداف این دوره است. در کلیه مباحث مطرح‌شده در این دوره، ابتدا تئوری مبحث، ارائه‌شده و سپس پروژه‌های کوچک و بزرگ قابل‌اجرا در سطوح آماتوری و پیشرفته آموزش داده خواهند شد. مباحثی مانند ماه‌شناسی، آشنایی با فیزیک خورشید، اختفاهای نجومی، ستارگان متغیر، سیارات فراخورشیدی، طیف‌سنجی، سیاره‌شناسی و … سرفصل‌هایی هستند که در این دوره‌ی آموزشی بیشتر به آن‌ها خواهیم پرداخت.
این دوره به همت بخش خاورمیانه‌ای مجمع جهانی زمان‌سنجی اختفاهای نجومی (IOTA/ME) و گروه آموزشی المپیادهای علمی ایران (آیریسک) برگزار خواهد شد. اساتید این دوره‌ی آموزشی هم از میان هیئت‌علمی مشترک IOTA/ME و آیریسک انتخاب خواهند شد. لازم به تذکر است که حضور در این دوره‌ صرفاً برای کسانی که با مقدمات نجوم و بالأخص نجوم محاسباتی آشنایی اولیه دارند، مفید خواهد بود.
برای کسب اطلاعات بیش‌تر و ثبت نام به ادامه‌ی مطلب مراجعه نمایید.

 

هزینه‌ی شرکت در این دوره‌: شرکت‌کنندگان آزاد ۱۹۰ هزار تومان [ثبت نام در اینجا]

  • شرکت‌کنندگان عضو IOTA/ME از تخفیف ویژه‌ای برخوردار می‌شوند؛ بنابراین نحوه پرداخت شهریه برای اعضاء IOTA/ME به صورت حضوری و مبلغ کل دوره برای آنان برابر ۱۵۰ هزار تومان خواهد بود. برای استفاده از این تخفیف می‌توانید با ایمیل (iotamiddleeast@yahoo.com) مکاتبه نمایید.

طول دوره: ۱۲ جلسه

روزهای برگزاری: از روز شنبه ۱۱ مرداد، شنبه و دوشنبه‌ی هر هفته (ساعت ۱۶ تا ۱۸)

ظرفیت دوره: به جهت لزوم اداره‌ی کلاس‌ها در قالب کارگروه و تعامل با شرکت‌کنندگان، ظرفیت کلاس ۸ نفر در نظر گرفته شده است. لذا الویت با شرکت‌کنندگانی است که مراحل ثبت نام خود را سریعتر به اتمام رسانده باشند.

محل ثبت‌نام و برگزاری کلاس: تهران، میدان انقلاب، خیابان ۱۲ فروردین، خیابان وحید نظری، نرسیده به منیری جاوید، شماره ۱۰۵، واحد ۵
برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۶۶۹۸۰۵۷۹ و دورنگار ۶۶۹۸۰۵۸۷ تماس بگیرید.
در پایان دوره نیز از شرکت‌کنندگان، آزمون‌هایی در قالب مصاحبه انجام خواهد شد که در صورت موفقیت، تأییدیه‌ی کتبی علمی IOTA-IRYSC به شرکت‌کنندگان حائز صلاحیت اهدا می‌شود.

.:. بیشتر بخوان .:.
اردوی مرحله دو المپیاد نجوم و اخترفیزیک 1403

امکان ارسال دیدگاه برای این مطلب وجود ندارد.