ترم دوم کلاس آنلاین المپیاد کامپیوتر از مجموعه‌ی آموزشی مقدماتی تا پیشرفته به همراه مشاوره و حل مسئله در پاییز ۱۴۰۱ برگزار می‌شود. آغاز دوره از ۱۷ مهر خواهد بود. این ترم ویژه‌ی دانش‌آموزان سال‌ دهم و یازدهم است که با موضوعات مقدماتی المپیاد کامپیوتر آشنایی دارند. در این دوره مباحث گراف، الگوریتم، ترکیبیات و برنامه‌نویسی آموزش داده می‌شود.

در کنار آموزش هر مبحث جلسات حل تمرین برای دانش‌پژوهان در نظر گرفته شده تا مطالب به خوبی در ذهن باقی بمانند. همچنین روزهای آخر هفته کارگاه‌های خاص حل مسئله متمرکز جهت ایجاد فضایی شاداب و پویایی بهتر و آمادگی برای رقابت طراحی شده است. آن دسته از ورودی‌های پایه نهم که آمادگی استفاده از این دوره را داشته باشند پس از تعیین سطح می‌توانند به گروه اضافه شوند.

دانش‌پژوهان می‌توانند جهت مشاوره و تعیین سطح با آیریسک تماس بگیرند.

المپیاد کامپیوتر شاید یکی از مفهومی‌ترین المپیادها باشد. مباحث موجود در این المپیاد معمولاً در مدرسه آموزش داده نمی‌شود. ولی برای قبولی در مرحله اول و دوم نیازی به دانش برنامه‌نویسی- کامپیوتر- نیست؛ هر چند دانستن آن کمک شایانی به درک بهتر مباحث مورد نیاز در این دو مرحله می‌کند. اغلب سؤال‌ها و مباحث مطرح شده در مرحله اول و دوم فکری و به نوعی سنجش مهارت حل مسأله است. بنابراین تقویت مهارت حل مسأله (که اغلب با حل مسأله‌های متعدد به دست می‌آید) مهم‌ترین بحث در المپیاد کامپیوتر است. یعنی در المپیاد کامپیوتر، ما درست نگاه کردن به مسئله و هجوم بردن به مسأله از زوایای متعدد را یاد می‌گیریم.

دو سرمشق کلی در المپیاد کامپیوتر وجود دارد. سرمشق اول می‌گوید:

«یک موضوع بسیار مهم این است که تا جایی که می‌توانید همه‌ی مسائل را خودتان حل کنید. حتی اگر بعد فکر کردن زیاد نتیجه‌ای حاصل نشد، آن سؤال را علامت گذاشته و بعداً به سراغ آن بروید. یک سؤال که خودتان حل کنید از ده سؤال که راهش را بلد باشید با ارزش‌تر است.»

سرمشق دوم می‌گوید:

«اگر قدری روی یک مسئله فکر کردید و به نتیجه‌ای نرسیدید مشکلی نیست اگر سؤال را سوزاندید (سؤال سوزاندن یعنی خواندن راه حل سؤال). این حداقل مقدار را با تجربه می‌توان به دست آورد. مثلاً روی یک مسئله‌ی مرحله یکی بیش از ۱۰ دقیقه وقت نگذارید. اگر حل نشد به سراغ راه‌حل بروید و خوب یاد بگیرید.»

البته هر دو سرمشق بر روی این گزاره توافق دارند:

«اگر کار کردن زیاد روز یک موضوع خسته می‌شوید و به طور نسبتاً پراکنده مسئله حل کنید. مثلاً دو مسأله از استقرا، چند مسأله از ناوردایی و … حل کنید. بازده کاری هم با این روش افزایش می‌یابد.»

پیش‌نهاد من این است که هر جفت سرمشق‌ها را امتحان کنید. البته که نظر من به سمت سرمشق دوم متمایل است. طلاهایی را دیده‌ام که هیچ‌گاه به سراغ راه حل سؤالات نرفته‌اند. از آن سو طلاهایی نیز هستند که تعداد بسیار زیادی سؤال را سوزانده‌اند. اگر سرمشق دوم را پیش می‌گیرید، کمیت را بالا ببرید. همچنین باید حافظه‌ی خوبی نیز داشته باشید. اصولاً افراد خوش‌حافظه با سرمشق دوم به نتایج فوق‌العاده‌ای می‌رسند.

برای آشنایی با المپیاد کامپیوتر؛ تاریخچه، مراحل، منابع و سؤالات از فرهنگنامه المپیاد کامپیوتر استفاده کنید.

.:. بیشتر بخوان .:.
صفر تا صد آشنایی با المپیاد کامپیوتر ۱۴۰۱

فروشگاه کتاب آیریسک بزرگترین مرجع فروش کتاب‌های المپیادی ایران است. شما می‌توانید با مراجعه به فروشگاه منابع مورد نیاز برای مطالعه و تمرین المپیاد ریاضی را بیابید و در صورت تمایل پس از ثبت‌نام در سایت فروشگاه کتاب آیریسک، سفارش و پرداخت وجه، آن را به صورت پستی تحویل بگیرید.

برای شرکت در کلاس‌های آنلاین آیریسک به هیچ نرم‌افزار و تجهیزاتی نیاز ندارید، اما پیشنهاد می‌کنیم با کامپیوتر یا تبلت با صفحه بزرگ در این کلاس‌ها شرکت کنید، همچنین پیش از هر جلسه، تمرینات کلاس را به طور کامل بررسی کنید.

برنامه‌ی هفتگی ترم دوم پاییز المپیاد کامپیوتر

۱۷ مهر تا ۲۷ آبان

اطلاعات تکمیلی

  • خدمات دوره:۵۶ ساعت کلاس آموزشی + هر هفته ۴ ساعت کارگاه حل مسئله + مشاوره فردی و گروهی
  • هزینه‌ی دوره کامل:دو میلیون و دویست و پنجاه هزار تومان
  • ظرفیت کلاس:حداکثر ۶۰ نفر
  • مهلت ثبت‌نام:تکمیل ظرفیت یا ۳ روز قبل از شروع دوره
  • روش ثبت‌نام:به صورت اینترنتی، تلفنی یا حضوری
  • روش پرداخت:نقد یا اقساط (۵۰ درصد تا شروع دوره و ۵۰ درصد تا نیمه کلاس)

روش‌های ثبت‌نام در این دوره

۲- ثبت‌نام آنلاین:

[tikpay]

مدرسین دوره

امیرمحمد ایمانی

💎 افتخارات:

🥇 مدال طلای المپیاد کامپیوتر ایران سال ۱۳۹۷
🥉مدال برنز المپیاد کامپیوتر ایران سال ۱۳۹۶

👨‍💻دانشجوی مهندس کامپیوتر شریف

💎سوابق آموزشی:

🔷 سابقه تدریس دروس نظری دوره تابستان المپیاد کامپیوتر ایران
🔷 مسئول دپارتمان المپیاد کامپیوتر در باشگاه‌های المپیاد تهران و شهرستان

🔹 سابقه تدریس در مدارس علامه حلی ۲ و ۴ و ۵ و ۱۰ تهران، انرژی اتمی،‌ باشگاه المپیاد سلام پسرانه، علامه طباطبایی واحد ادونس و فرزانگان ۱ شهر تهران
🔹 تدریس در مدارس سمپاد شهرهای مشهد، اصفهان، شیراز، ساری، بوشهر و کردستان

🔸 سابقه طراحی سوال برای آزمون‌های رسمی و آزمایشی المپیاد کامپیوتر
🔸 سابقه عضویت در تیم طراحی و تصحیح المپیاد ترکیبیات ایران

 

سپهر علیقلی زاده

💎افتخارات:

🔹دیپلم افتخار المپیاد کامپیوتر سال ۱۳۹۹

🔸دانشجوی مهندسی برق شهید بهشتی

💎سوابق آموزشی:

🔹مدرس گسسته کنکور سلام اسلام

🔸مدرس المپیاد کامپیوتر

زینب پیش‌بین

💎 افتخارات:

🔸پذیرفته مرحله دوم المپیاد کامپیوتر سال ۱۳۹۸
🔸دانشجوی مهندسی کامپیوتر دانشگاه تهران

💎 سوابق آموزشی:

🔸مدرس دبیرستان های فرزانگان

گاگیک انجرقلی

💎افتخارات:

🔹دیپلم افتخار المپیاد کامپیوتر دوره ۳۰

💎سوابق آموزشی:

🔸مدرس المپیاد کامپیوتر

امکان ارسال دیدگاه برای این مطلب وجود ندارد.