پاییز امسال، در آیریسک برنامه‌های متنوعی برای المپیاد ادبی داریم، نه فقط برای المپیادی‌ها، که برای تمام دانش‌آموزان و حتی همۀ علاقه‌مندان به ادبیات.

می‌دانید که هر سال منابع المپیاد ادبی تغییر می‌کند و مشخصاً یک منبع یا بخشی از یک کتاب را نمی‌توان از پیش برای آزمون خواند؛ از سویی دیگر، بدون مطالعات کلی در حوزۀ ادبیات و داشتن اطلاعات پایه دربارۀ متون و سبک‌ها و غیره، ممکن است در خواندن و درک منابع هر دوره، در یک مدت کوتاه تا آزمون، دچار مشکل شویم.

از این روی، قرار است در آیریسک کارگاه‌ها و برنامه‌های مختلفی برگزار کنیم که برای علاقه‌مندان به شرکت در المپیاد ادبی، مثل همیشه، مفید باشد، اما کمی آزادتر و دورتر از فضای درسی، تا کسانی که به‌طور کلی به ادبیات علاقه دارند هم بتوانند شرکت کنند و بخشی از کنجکاوی‌هایشان دربارۀ ادبیات برطرف شود!

کارگاه‌های آنلاین آشنایی با متون عرفانی، کلیات متون نثر، آشنایی با شاهنامۀ فردوسی، کارگاه صنایع ادبی و مقدمات شعر معاصر برای آمادگی المپیاد و علاقه‌مندان به دانش تخصصی ادبی در پاییز ۱۴۰۱ برگزار می‌شود. این دوره از ابتدا تا آنچه برای شرکت در المپیادهای کشوری ایران نیاز دارید را پوشش می‌دهد.

دانش‌پژوهان می‌توانند جهت مشاوره و تعیین سطح با آیریسک تماس بگیرند.

المپیاد ادبی پس از المپیاد ریاضی، و در کنار المپیاد فیزیک، قدیمی‌ترین المپیاد کشور محسوب می‌شود. به همین جهت، و نیز از آنجایی که این المپیاد با هویّت ایرانی سر و کار دارد، نیازمند توجّه ویژه‌ای است. ادبیات فارسی، اگر نگوییم مهمترین شاخصۀ فرهنگی ایران پس از اسلام است، بی‌شک یکی از مهمترین شاخصه‌های آن بوده است، به نحوی که اگر بخواهیم ادبیات فارسی را با موسیقی، نقاشی، خطّاطی، و باقی عرصه‌های فرهنگی که در ایران وجود داشته است، مقایسه کنیم، از حیث کیفیّت و کمیّت و استمرار، در صدر خواهد درخشید.

این ادّعا را چه از تعداد فراوان ضرب‌المثل‌هایی که از آثار ادبی نشأت گرفته‌اند و چه از حافظۀ شعری بسیاری از مردم و چه از محافل شاهنامه‌خوانی و حافظ‌خوانی و چه از علاقه به مشاعره در بین مردم می‌توان دریافت. به همین جهت، یکی از گام‌های مهمّی که در حمایت از ادبیات فارسی در میان قشر نوجوان برداشته‌شده‌است، بنیان‌نهادن این المپیاد بوده است.

برای آشنایی با المپیاد کامپیوتر؛ تاریخچه، مراحل، منابع و سؤالات از فرهنگنامه المپیاد ادبی استفاده کنید.

.:. بیشتر بخوان .:.
صفر تا صد آشنایی با المپیاد ادبی ۱۴۰۱

فروشگاه کتاب آیریسک بزرگترین مرجع فروش کتاب‌های المپیادی ایران است. شما می‌توانید با مراجعه به فروشگاه منابع مورد نیاز برای مطالعه و تمرین المپیاد ریاضی را بیابید و در صورت تمایل پس از ثبت‌نام در سایت فروشگاه کتاب آیریسک، سفارش و پرداخت وجه، آن را به صورت پستی تحویل بگیرید.

برای شرکت در کلاس‌های آنلاین آیریسک به هیچ نرم‌افزار و تجهیزاتی نیاز ندارید، اما پیشنهاد می‌کنیم با کامپیوتر یا تبلت با صفحه بزرگ در این کلاس‌ها شرکت کنید، همچنین پیش از هر جلسه، تمرینات کلاس را به طور کامل بررسی کنید.

 

برنامه‌ی کارگاه‌های المپیاد ادبی پاییز ۱۴۰۱

اطلاعات تکمیلی کلاس المپیاد ادبی

  • خدمات دوره:۲۳ جلسه کلاس آموزش و متن‌خوانی + مشاوره عمومی و اختصاصی
  • هزینه‌ی دوره کامل:هشتصد هزار تومان
  • هزینه‌ی مبحثی:هر جاسه پنجاه هزار تومان
  • ظرفیت کلاس:حداکثر ۶۰ نفر
  • مهلت ثبت‌نام:تکمیل ظرفیت یا ۳ روز قبل از شروع دوره
  • روش ثبت‌نام:به صورت اینترنتی، تلفنی یا حضوری
  • روش پرداخت:آنلاین از طریق فرم همین صفحه

روش‌های ثبت‌نام در این دوره

۲- ثبت‌نام آنلاین:

[tikpay]

سرگروه و طراح دوره

 

بهراد بنایی

💎 افتخارات:

🥈مدال نقره المپیاد ادبی سال ۱۳۹۵

💎 سوابق آموزشی:

🔸فارغ‌التحصیل کارشناسی ادبیات فارسی دانشگاه تهران

🔸نویسنده مقاله‌ی میزان‌بندی و سکوت: مقدمه‌ای بر تحلیل موسیقایی وزن شعر فارسی

امکان ارسال دیدگاه برای این مطلب وجود ندارد.