دوره آموزش شیمی معدنی (۲)، یکی از دوره‌های آفلاین المپیاد شیمی است که توسط مدرسین آیریسک آماده شده و در تمام سال می‌توانید در آن شرکت کنید.

شیمی معدنی، ﺑﻪ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ ﻋﻨﺎﺻﺮ ﻏﯿﺮﮐﺮﺑﻨﯽ ﮔﺮوه­ﻫﺎی اﺻﻠﯽ و واﺳﻄﻪ و ﺗﺮﮐﯿﺒﺎت آﻧﻬﺎ ﺑﺎ اﻧﻮاع لیگاندﻫﺎی آﻟﯽ و ﻣﻌﺪﻧﯽ ﻣﯽ­ﭘﺮدازد. اساسا شیمی معدنی شامل بررسی، تجزیه و تحلیل، تفسیر نظریه‌های بنیادی و بررسی واکنش‌های تمام عنصرها، ترکیبات و مشتقات آن‌ها است.

دوره شیمی معدنی ۲ به شرح بنیادی‌ترین مفاهیم مورد نیاز برای مطالعه ترکیب‌های غیرآلی می­‌پردازد به همین دلیل، فراگیری آن بعد از شیمی عمومی ۱ و شیمی معدنی ۱ از اهمیت به‌سزایی برخوردار بوده و درک عمیق مباحث آن برای تمامی علاقه­‌مندان شیمی لازم است. این آموزش بر مباحث تکمیلی این درس شامل ترکیبات کوئوردینانسی، ایزومری و فعالیت نوری (کایرالیته)، مغناطیس، نظریه ظرفیت پیوند، تئوری میدان بلور، اوربیتال مولکولی، ترم طیفی و سینتیک متمرکز شده است.

نقشه‌ی کامل دوره‌های المپیاد شیمی را می‌توانید در صفحه‌ی کلاس‌های المپیاد دنبال کنید. معمولا دانش‌آموزان از سال نهم مطالعه‌ی المپیاد شیمی را آغاز می‌کنند، اما در چند سال گذشته هر سال دانش‌آموزانی بوده‌اند که از دهم یا حتی یازدهم المپیادی شده‌اند و به مدال‌های خوشرنگ کشوری هم رسیده‌اند. اگر به راهنمایی نیاز داشتید، با آیریسک تماس بگیرید تا با هم مشورت کنیم.

آشنایی با همراه آموزش شیمی معدنی ۱

دکتر آرش فرحمند

image
image

دکترای شیمی معدنی دانشگاه تهران

سوابق آموزشی:

  • تدریس شیمی معدنی ۱ و ۲، شیمی آلی فلزی همراه با دوره‌های حل تمرین در دانشگاه تهران
  • مدرس آزمایشگاه‌­های معدنی ۱ و ۲ در آزمایشگاه آموزشی دانشگاه تهران
  • مدرس درس شیمی عمومی به عنوان دستیار استاد در دانشکده زیست دانشگاه تهران

سوابق پژوهشی: 

  • چاپ مقالات علمی و پژوهشی در مجلات معتبر شیمی معدنی (ISI) در حوزه سنتز پلیمرهای کوئوردیناسیونی
  •  انجام پرژوه­‌های علمی در حوزه شناسایی بیوملکول‌ها با استفاده از پدیده­‌های لومینسانس
  • انجام پروژه­‌های صنعتی در حوزه غشاها برپایه پلیمرهای کوئوردیناسیونی معدنی در صنایع تولیدی

شیمی معدنی به علمی گفته می‌شود که به بررسی خواص شیمیایی و فیزیکی مواد معدنی می‌پردازد. این علم به بررسی ترکیبات شیمیایی مواد معدنی، خواص فیزیکی آن‌ها، رفتار آن‌ها در شرایط مختلف و کاربردهای آن‌ها در صنایع مختلف می‌پردازد. برای مثال، شیمی معدنی به بررسی ساختار و خواص مواد معدنی مانند الماس، طلا، نقره، بوکسیت، آهن و … می‌پردازد. همچنین، این علم در تولید فلزات از سنگ‌های معدنی، شناسایی مواد معدنی در سنگ‌ها و خاک‌ها، تولید کاتالیزورها و داروهای شیمیایی نیز کاربرد دارد.

.:. بیشتر بخوان .:.
دوره آموزش شیمی معدنی ۱ مرحله اول و دوم المپیاد شیمی

در المپیاد شیمی، دانش‌آموزان با بررسی خواص شیمیایی و فیزیکی مواد معدنی و ترکیبات آن‌ها، به حل مسائل و سوالات مختلف در زمینه شیمی معدنی می‌پردازند. همچنین، شناخت خواص و کاربردهای مواد معدنی در صنایع مختلف نیز برای حل سوالات المپیاد شیمی مفید است. بنابراین، دانشجویان و دانش‌آموزان علاقه‌مند به شرکت در المپیاد شیمی، نیاز دارند تا با مفاهیم و اصول شیمی معدنی آشنا باشند.

در کلاس‌های المپیاد آیریسک، از روش‌های آموزشی مختلفی مانند تدریس تئوری، حل تمرین‌های مختلف، برگزاری آزمون‌های عملی و تیمی و… استفاده می‌شود. همچنین، دانش‌آموزان با دسترسی به منابع آموزشی مختلف و دیدن آموزش‌های آفلاین می‌توانند به صورت خودآموز با مباحث شیمی معدنی آشنا شوند و توانایی‌های خود را در این حوزه بهبود بخشند. همچنین دانش‌آموزان تیم‌هایی از هم‌ردهای خود تشکیل می‌دهند و در فعالیت‌های تیمی شرکت می‌کنند. این فعالیت‌ها به دانش‌آموزان کمک می‌کنند تا مهارت‌های همکاری و تعامل با دیگران را بهبود بخشند و بتوانند در آینده به عنوان یک تیم موفق در پیشبرد دانش‌های گوناگون شرکت کنند.

علاوه بر دیدن فیلم‌های آموزشی و حل تمرین‌ها، کتاب‌های تخصصی انتشارات گچ نیز برای آمادگی کامل در المپیاد شیمی بسیار مفید است. حل سؤالات المپیاد شیمی کشورهای آمریکا، هندوستان، بلاروس، انگلیس و آلمان در کنار سؤالات المپیادهای گذشته‌ی ایران دانش‌پژوهان را با ایده‌های زیادی در حل سؤال آشنا می‌کند.

امکان ارسال دیدگاه برای این مطلب وجود ندارد.