photo 2024 03 03 11 45 03

کتاب المپیادهای شیمی هند (سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۲۱) توسط انتشارات گچ منتشر شد. این کتاب به همت آقایان پوریا اطمینان، مهدی قربانی، پوریا ملکی و رضا کریمی به سرپرستی دکتر مرتضی خلینا تولید شده است.

این کتاب شامل آزمون‌های تشریحی پیشرفته‌ای است که به همراه پاسخ تشریحی و بررسی نکات سؤالات در اختیار شما قرار گرفته است. سطح سؤالات المپیادهای هندوستان برای مرحله دوم و سوم المپیاد شیمی ایران مناسب است و دانش‌آموزان پس از مطالعه‌ی مباحث مقدماتی و تخصصی می‌توانند سراغ این کتاب بروند.

نظر نویسندگان در مورد کتاب المپیادهای شیمی هند:

در سال‌هایی نه چندان دور در المپیاد شیمی زمانی که صحبت از حل سؤال می‌شد تمامی منابع محدود به چند کتاب بود که اغلب نثر متکلف داشتند و اکثر دانش‌آموزان ارتباط خوبی با آن منابع برقرار نمی‌کردند، اگر هم شروع به خواندن این منابع می‌کردند به دلیل نبود پاسخ نامه‌ای جامع و تشریحی برای سؤالات تستی و تشریحی با چالش‌های زیادی مواجه می‌شدند و بعد از مدتی از خیر آن کتاب می‌گذشتند.

در گام بعدی دانش‌آموزان به حل سؤالات کشورهای مختلف روی می‌آوردند؛ کتاب‌هایی از قبیل المپیادهای شیمی آمریکا، کانادا، استرالیا که در دسترس دانش‌آموزان بود نیاز آن‌ها را برطرف نمی‌کرد؛ از یک طرف منابع المپیادهای ایران با این کشورها متفاوت بود از طرفی چون ترجمه‌ی سؤالات این کشورها محدود بود و تداوم نداشت بعد از چند سال این سؤالات برای دانش‌آموزان تکراری شده بود.

با تصمیمی که در مجموعه آیریسک گرفته شد با توجه به شرایط موجود المپیادهای ایران و نبود منبعی مناسب برای حل سؤال برای دانش‌آموزان بر آن شدیم تا سؤالات المپیادهای شیمی کشورهای مختلف در سال‌های اخیر را ترجمه کنیم، برای آن پاسخ تشریحی
بنویسیم تا منبعی مناسب برای حل سؤالات باشد.

.:. بیشتر بخوان .:.
مقایسه‌ی استانها در المپیاد شیمی 1402

این مجموعه را با المپیادهای شیمی آمریکا شروع کردیم، هر دو مرحله آن کاملاً با المپیادهای شیمی ایران مطابق بود و کار سختی نداشتیم بعد از آن به سراغ بلاروس، هند، استرالیا، کانادا و انگلستان رفتیم تا دانش‌آموزان عزیز با هر سطحی بتوانند یک منبع به روز از سؤالات مختلف داشته باشند. هم اینک المپیادهای شیمی هند در اختیار شماست که سؤالاتی به مراتب مشکل‌تر از اغلب کشورها دارد.

کتاب مرحله دوم المپیاد شیمی تا سال ۱۴۰۱

image پشت جلد
image روی جلد

بخشی از کتاب المپیادهای شیمی هند را دانلود کنید و با محتوای آن آشنا شوید.

اگر این کتاب را دوست دارید، پیشنهاد می‌کنیم از لینک‌های زیر نسخه‌ی چاپی یا فایل قانونی آن را تهیه کنید. خرید نسخه‌های قانونی، گروه تهیه‌کننده را دلگرم به آماده‌سازی کتاب‌های بهتر می‌کند.

امکان ارسال دیدگاه برای این مطلب وجود ندارد.