مربع

آزمون‌های ورودی مدارس تیزهوشان یکی از مهمترین و معتبرترین آزمون‌های هوش در ایران هستند. این آزمون‌ها بر پایه هوش ساختاری (سنجش هوش کودکان) و هوش عمومی (سنجش هوش بزرگسالان) برگزار می‌شوند.
تاریخچه مدارس تیزهوشان در ایران به دوران پهلوی برمی‌گردد. در آن زمان، برای پیدا کردن نخبگان و استعدادهای برجسته در علم و فناوری، مدارس تیزهوشان تاسیس شدند. این مدارس به دانش‌آموزان با استعداد در علوم و ریاضیات فرصت دادند تا با تکیه بر دانش خود، به یک سطح بالاتر از دیگران برسند. در دوره جمهوری اسلامی نیز، این مدارس با نام‌ سازمان استعدادهای درخشان یا سمپاد فعالیت خود را ادامه دادند.
همانطور که می‌دانید آیریسک قدیمی‌ترین و شناخته‌شده‌ترین مجموعه المپیادی ایران است. این مجموعه با هدف آموزش و ارتقای سطح دانش‌آموزان و تقویت روحیه رقابت در آن‌ها، در سال ۱۳۸۶ توسط دکتر مرتضی خلینا که خود فارغ‌التحصیل تیزهوشان و مدرسه علامه‌حلی تهران است تاسیس شد.
آیریسک برگزارکننده کلاس‌های المپیاد و آزمون‌های شبیه‌ساز المپیادیست. علاوه بر این کتاب‌های المپیادی انتشارات گچ آیریسک به دلیل محتوای کامل و جذاب، توانسته است عده زیادی از دانش‌آموزان و دانشجویان را به سمت المپیادهای علمی جذب کند.
دز مجموعه بزرگ آیریسک در کنار آموزش المپیاد، با بهره گیری از توانایی نخبگان تیزهوش و مدال‌آور، آزمون‌های آزمایشی تیزهوشان با توجه به سطح هوش و استعداد دانش‌آموزان، به صورت پایه‌ای و پیشرفته برگزار می‌شوند. این آزمون‌ها برای هر مخاطب با هر سنی جذاب و مفید هستند و به دانش‌آموزان فرصتی مناسب را برای شناخت و ارتقای هوش خود ارائه می‌دهند. از جمله مزایای این آزمون‌ها، افزایش خودباوری، توسعه تفکر نوآورانه، تقویت حافظه و تقویت مهارت‌های حل مسئله است.
شما به سادگی می‌توانید با ساخت کاربری در سامانه آیریسک در آزمون‌های آزمایشی رایگان تیزهوشان شرکت کنید.
.:. بیشتر بخوان .:.
همایش کوله‌بار المپیاد 1402 را می‌بندیم

امکان ارسال دیدگاه برای این مطلب وجود ندارد.