به نقل از خبرنامۀ سمپاد، دبیر ستاد توسعۀ سلول‌های بنیادی گفت تدوین برنامۀ ۱۰ سالۀ المپیاد سلول‌های بنیادی امیرعلی حمیدیهدر دستور کار قرار دارد. امیرعلی حمیدیه در نشستی که با حضور مسئولان مرتبط با این المپیاد برگزار شده بود، اظهار کرد: ستاد توسعۀ علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی در راستای فرهنگ‏سازی، ترویج و بسترسازی برگزاری المپیاد سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در سال‌های آینده اقدامات و برنامه‌ریزی‌های لازم تا ۱۰ سال آینده را در قالب برنامۀ راهبردی ستاد تدوین کرده است.
وی افزود: هدف از ایجاد گروه‌های هدف پایه در جهت ترویج در جامعۀ دانش‌آموزان بوده که در این راستا، این ستاد در حال پیگیری اقدامات مورد نیاز در جهت تجهیز و تکمیل پژوهش‌سراها است و همچنین از برگزیدگان المپیاد نیز در نخستین جشنوارۀ سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در اردیبهشت ماه سال آینده تجلیل می‌شود.

ادامۀ خبر را دنبال کنید …

در ادامۀ این نشست، حسن ساعی دهقان، سرپرست معاونت دانش‌پژوهان جوان نیز به موضوع کاربردی بودن سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در عصر حاضر اشاره کرد و گفت: مسئولیت برگزاری تمامی المپیادها بر عهدۀ مرکز دانش‌پژوهان جوان است و ما آمادگی خود را جهت همکاری در برگزاری هر چه بهتر این المپیاد با این ستاد اعلام می‌کنیم. ساعی دهقان خاطر نشان کرد: به محض اتمام فرآیند ثبت نام، باید قرنطینۀ سؤالات، چاپ، تکثیر، آماده‌سازی بسته‌ها و تجهیز حوزه‌ها انجام پذیرد که این امور باید هماهنگ با بقیۀ المپیادها پیش رود.

پیمان کیهان‌ور، مسؤل المپیادهای ستاد توسعۀ علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در ارتباط با نگرش خلاقیتی این المپیاد توضیحاتی ارائه کرد و گفت: بزرگ‌ترین ذی‌نفعان این حوزه، دانش‌آموزان هستند که می‌توان با برگزاری این المپیاد، این گروه را وارد حوزۀ سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی کرد. وی گروه‌های هدف شرکت‌کننده در این المپیاد را برای اولین بار، هر دو گروه علوم تجربی و ریاضی عنوان کرد و افزود: برای شرکت‌کنندگان محدودیت نمره در نظر گرفته نشده و تنها به ارزیابی خلاقیت گروه‌های داوطلب به روش‌های مختلف خواهیم پرداخت و در این راستا تصمیم داریم با خلاقیت در طراحی سؤال از قبیل چند گزینه‌ای با چند پاسخ صحیح، تست بر اساس سناریو و تست‌های آموزشی، جنبۀ نگرشی و ارزیابی پنهان آزمون را افزایش دهیم.

رضا گلشن، مدیر طرح و پژوهش مرکز ملی استعدادهای درخشان، ستاد توسعۀ علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی را یکی از حوزه‌های سیاست‌گذار برای برگزاری این المپیاد دانست و افزود: تمامی ضوابط دیگر المپیادها باید برای برگزاری این المپیاد در نظر گرفته شود. وی همچنین بر ضرورت همکاری مرکز سنجش و حوزۀ فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش در برگزاری این المپیاد تأکید داشت.

.:. بیشتر بخوان .:.
مقایسه‌ی استانها در المپیاد ریاضی 1402

امکان ارسال دیدگاه برای این مطلب وجود ندارد.