به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، دکتر علی‌اصغر فانی دکتر حسین شجاعی، رییس مرکز ملی استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جواندر مراسم تودیع و معارفه روسای مرکز ملی استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان که بعد از ظهر روز گذشته برگزار گردید، ضمن گرامی داشت یاد استاد علی اکبر پرورش، وزیر اسبق آموزش و پرورش و آرزوی غفران الهی برای آن مرحوم افزود: استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان جزء سرمایه‌های ارزشمند کشور هستند و لذا در بعد تربیت این گونه دانش آموزان باید تلاش و اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم.
وی با تاکید بر این نکته که آئین‌نامه و شیوه‌ی انتخاب و تربیت دانش آموزان نیاز به بازنگری و بازمهندسی  دارد، اضافه کرد: این هدف گذاری و برنامه‌ریزی چه در بعد آموزشی و چه در بعد پرورشی، جای کار بسیار دارد. وزیر آموزش و پرورش، برگزاری جشنواره‌ی خوارزمی را به عنوان یکی دیگر از ماموریت‌های این مرکز برشمرد و افزود: من خود در زمان ریاست واعظ زاده آئین نامه آن را نوشتم و فکر می کنم امروز برای انطباق آن با شرایط جدید و نیازجامعه باید مورد تجدید نظر قرار گیرد.
دکتر فانی دانش آموزان نخبه‌ی المپیادی را پیشانی آموزش و پرورش توصیف و تصریح کرد: برای آینده‌ی دانش آموزان المپیادی باید برنامه‌ریزی و هدف گذاری ویژه‌ای صورت گیرد. وی طرح شهاب را نیز از جمله طرح‌های اثرگذار و مناسب برشمرد که دانش آموزان از محیط تحصیلی طبیعی خود جدا نمی‌کند و می‌تواند منجر به بروز رقابت بین سایر دانش آموزان گردد.
وزیر آموزش و پرورش در خاتمه، دکتر شجاعی را فردی از جنس دانش آموزان نخبه عنوان کرد و گفت: وی سابقه‌ی دانش آموزی، معلمی و مدیریت مرکز استعدادهای درخشان را درکارنامه خود دارد. گفتنی است؛ در پایان این مراسم از زحمات مهری سویزی تشکر و قدردانی  بعمل آمد و دکتر حسین شجاعی به عنوان رئیس مرکز استعداد های درخشان و دانش پژوهان جوان معرفی شد.

حرفی از جنس خاطره در ادامه‌ی مطلب …

 

خودمانی از و با رییس جدید؛

.:. بیشتر بخوان .:.
اعلام نتایج مرحله یک و زمان برگزاری مرحله دوم المپیاد

سال ۱۳۷۷ بود و من دوم دبیرستانی شده بودم، معلم فیزیکی داشتیم که خیلی پرانرژی صحبت می‌کرد، هیچ وقت نمی‌نشست و معمولا یک دستش روی میز بود. مباحث سیالات ترمودینامیک رو درس می‌داد و در بین صحبت‌ها مرتب پِرانتز باز می‌کرد. این پِرانتزها با عبارت خاص ایشون شروع می‌شد و معمولا منجر به بازشدن پرانتزهای بعدی می‌شد. گاهی ۵ دقیقه از زنگ رو کلاس داشتیم و ۸۰ دقیقه را پرانتز باز و بسته می‌کردیم. از شرایط جوی و تاثیر رعد و برق روی پرواز هواپیما گرفته تا بررسی انژکتور ماشین و هواکشی اون در هنگام ترمز! خیلی منتظر شدم تا یکی از پرانتزها رو باز کنه و یادش بره ببنده، اما نشد. همیشه بحث شروع مناسب و اوج عالی و فرودی به موقع داشت. نکته‌ی دیگه‌ی این معلم ما، اعطای ریزمثبت‌های بسیار در کلاس بود، کوچکترین رفتارها رو می‌دید و نشد دانش‌آموزی به پایان ترم برسه و حداقل ۱۷-۱۸ تا مثبت نداشته باشه. اولین کسی بود که سوالات چند گزینه‌ای با چند گزینه‌ی صحیح رو امتحان گرفت، معتقد بود هر سوال می‌تونه چند تا جواب درست داشته باشه و ممکنه یکی از جواب‌ها اینقدر احمقانه باشه که جواب‌های درست رو هم بسوزونه!

حالا از شنیدن خبر رییس شدنش خوشحال شدم، آدمی به سمپاد برگشته که از بهره‌ی هوشی بالا برخورداره و می‌تونه پرانتزها رو خوب جمع کنه، ریزحرکات همه رو ببینه و نکات مثبتی از همش برداره، همینطور ممکنه یک جواب احمقانه از بقیه، جواب‌های خوب اون‌ها رو هم بسوزونه… حالا امیدوارم که این مدیر، تیزهوشان را در مدارس استعدادهای درخشان خلاصه نخواهد کرد و طرح‌های چندگزینه‌ای جالبی برای سمپاد رشد کرده خواهد داشت.

آقای شجاعی از اینکه بودن در کلاس معلمی چون شما رو برای مدتی کوتاه، حتی دو سال تجربه کردم خوشحالم و امیدوارم بتونم چند سال بعد هم افتخار کنم که شما تونستید مدیر لایقی برای مجموعه‌ی جذاب و پرانرژی دانش‌آموزان تیزهوش کل کشور باشید.

مرتضی خلینا

۱۳۹۲/۱۰/۱۰

امکان ارسال دیدگاه برای این مطلب وجود ندارد.