در راستای اجرای سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش و به منظور فراهم آوردن تسهیلات و امکانات لازم برای شناسایی، جذب و تشویق دانش‌آموزان با استعداد و علاقمند به المپیادهای علمی، دستورالعمل آزمون المپیادهای علمی هفت‌گانه کشور، چهارمین دوره‌ی آزمون سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی و اولین دوره‌ی المپیاد جغرافیا در سال تحصیلی ۹۸-۱۳۹۷ اعلام شد.

تمامی فرآیندها، اعم از ثبت‌نام اینترنتی داوطلبان، صدور اقلام پیش از آزمون، چاپ، بسته‌بندی و ارسال دفترچه‌های سؤالات براساس حوزه‌بندی و همچنین تصحیح پاسخ‌برگ‌ها، اعلام نتایج آزمون‌ها و پاسخ‌گویی به درخواست‌های تجدیدنظر به صورت ستادی و متمرکز انجام می‌گیرد.

ستاد توسعه‌ی علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به عنوان پیشنهاد دهنده و حامی برگزاری و اجرای آزمون المپیاد سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی و سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به عنوان حامی برگزار و اجرای آزمون المپیاد جغرافیا می‌باشد.

توجه: برگزیدگان المپیادهای سلّول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی و جغرافیا، باید مشابه سایر افراد عادّی در آزمون سراسری، بدون هیچ‌گونه امتیاز خاصّی شرکت نمایند.

دانش‌آموزان مدارس ایرانی خارج از کشور نیز مطابق مفاد این دستورالعمل، مجاز به ثبت‌نام و شرکت در این آزمون‌ها می‌باشند.

مراحل برگزاری:

جدول زمانبندی و فرآیندهای اجرایی آزمون‌ها و دوره‌های آموزشی المپیادهای علمی به شرح جدول زیر می‌باشد:

مرحله/ دوره

شروع ثبت‌نام

شرکت‌کنندگان

نوع آزمون

تاریخ شروع آزمون/ دوره

تاریخ اعلام نتایج

اعلام نتایج اعتراضات

مرحله‌ی اول

۲۷ آذر ۱۳۹۷

تمامی دانش‌آموزان واجد شرایط

چند گزینه‌ای، کوتاه پاسخ

هفته اول بهمن ماه ۱۳۹۷

دهه دوم اسفند ۱۳۹۷

دهه سوم اسفند ۱۳۹۷

مرحله‌ی دوم

ـــ

تمامی پذیرفته‌شدگان مرحله‌ی اول

چند گزینه‌ای، عملی تشریحی، کوتاه پاسخ

هفته اول اردیبهشت ماه ۱۳۹۸

نیمه دوم خرداد ۱۳۹۸

هفته آخر خرداد ۱۳۹۸

دوره آموزشی تابستان۱

هفته اول تیر ماه ۱۳۹۸

تمامی پذیرفته‌شدگان مرحله دوم

چند گزینه‌ای، عملی تشریحی، کوتاه پاسخ

هفته اول تیر ماه ۱۳۹۸

هفته دوم شهریور ۱۳۹۸

هفته آخر شهریور ۱۳۹۸

دوره آموزشی طلای کشور۲

هفته آخر آبان ماه ۱۳۹۸

دارندگان مدال طلای کشوری به جز المپیاد سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی و المپیاد ادبی

چند گزینه‌ای، عملی تشریحی، کوتاه پاسخ

هفته اول آذر ماه ۱۳۹۸

نیمه دوم اسفند ۱۳۹۸

هفته آخر اسفند ۱۳۹۸

 

۱- دوره‌ی آموزشی تابستان سال ۱۳۹۸ در تهران (باشگاه دانش‌پژوهان جوان) برگزار می‌شود و شرکت‌کنندگان پس از گذراندن آموزش‌ها و موفقیت در آزمون‌های مربوط، براساس نمره مکتسبه، مدال‌های طلا ، نقره، برنز و یا گواهی شرکت در دوره دریافت می‌کنند.

توجه: فرمول محاسبه اعطای مدال‌های نقره، برنز و گواهی شرکت در دوره به پیشنهاد کمیته‌های علمی و براساس مدل مسابقات بین‌المللی می‌باشد.

۲- دوره‌ی آموزشی طلای کشور در تهران (باشگاه دانش‌پژوهان جوان) برگزار و پس از گذراندن آموزش‌ها و موفقیت در آزمون‌های ویژه و متعدد، اعضای تیم‌های ملی جمهوری اسلامی ایران، انتخاب می‌شوند.

برگزیدگان نهایی و امتیازات المپیادهای نه‌گانه:

دریافت‌کنندگان مدال طلای کشوری (به استثنای المپیاد جغرافیا و المپیاد سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی) به شرح جدول زیر است:

ردیف

المپیاد

تعداد افراد

ردیف

المپیاد

تعداد افراد

۱

* ادبی۱

حداکثر ۱۸

۵

فیزیک

۱۰

۲

ریاضی

۱۲

۶

کامپیوتر

۸

۳

زیست‌شناسی

۸

۷

نجوم و اختر فیزیک

۱۰

۴

شیمی

۸

* تعداد برگزیدگان المپیاد ادبی از رشته‌های ادبیّات و علوم انسانی، علوم و معارف اسلامی ۱۲ نفر و از سایر رشته‌ها ۶ نفر هستند که به شرط کسب حدّ نصاب لازم معرّفی می‌شوند.

 

۱- برگزیدگان المپیاد ادبی علاوه بر رشته‌های زیرگروه علوم انسانی می‌توانند رشته‌های زیرگروه هنر را نیز انتخاب نمایند.

تعداد تندیس طلای المپیاد سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی و مدال طلای المپیاد جغرافیا:

ردیف

المپیاد

تعداد افراد

ردیف

المپیاد

تعداد افراد

۱

سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی۱

۸

۲

جغرافیا۲

۸

 

۱-  با توجه به متغیر بودن تعداد پذیرفته‌شدگان در دوره‌ی آموزشی تابستان المپیاد سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی، نحوه‌ی توزیع تندیس‌ها به ترتیب نمره‌ی مکتسبه توسط هر یک از شرکت‌کنندگان (به صورت نسبی، ۲۰% اول تندیس طلا، ۳۰% دوم تندیس نقره و ۵۰% سوم تندیس برنز) می‌باشد.

۲- امتیاز و جوایز المپیاد جغرافیا متعاقباً اعلام خواهد شد.

توجه: دارندگان مدال طلا به جز المپیادهای جغرافیا و سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی، پس از اخذ دیپلم دوره‌ی متوسّطه مطابق مصوّبات فوق‌الذکر، از شرکت در کنکور سراسری دانشگاه‌ها در زیر گروه مربوط، معاف بوده و برای ادامه‌ی تحصیل در رشته‌ی انتخابی در زیرگروه مربوط، به دانشگاه مورد نظرشان معرُفی می‌شوند.

دریافت‌کنندگان مدال‌های نقره و برنز کشوری (به استثنای المپیاد جغرافیا و المپیاد سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی):

دانش‌آموزانی که در پایان دوره‌ی آموزشی تابستان موفّق به اخذ مدال‌های نقره و برنز کشوری می‌شوند، می‌توانند از تسهیلات آیین‌نامه شماره‌ی ۷۷۸۹۷/۲۱ شورای هدایت استعدادهای درخشان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و نامه‌ی شماره‌ی ۶۵۶۶۴/۲۱/۲ اداره کلّ دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری «اصلاح مادّه‌ی ۱ آیین‌نامه مذکور» استفاده نمایند.

توجه:مطابق نامه‌ی شماره‌ی ۱۳۵۹/۱۵ مورّخ ۰۵/۰۹/۱۳۹۷ بنیاد ملی نخبگان تمامی دارندگان مدال‌های طلا و نقره، جهت بهره‌مندی از تسهیلات، به این بنیاد معرّفی می‌شوند.

استفاده از تسهیلات ورود به دانشگاه منوط به ضوابط اعلامی از سوی سازمان سنجش آموزش کشور در خصوص تناسب نوع دیپلم با زیرگروه مربوط و کسب شرایط احراز خواهد بود.

تعداد، جوایز و امتیازات المپیاد سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی:

تعداد برگزیدگان نهایی این المپیاد به شرح جدول زیر است:

تندیس طلا

تندیس نقره

تندیس برنز

۲۰%

۳۰%

۵۰%

 

جوایز و امتیازات برگزیدگان:

شرکت در کارگاه آموزشی:

بین ۴۰ تا ۵۰ نفر برگزیده‌ی آزمون مرحله‌ی دوم در دوره‌ی آموزشی تابستان ۱۳۹۸ با هزینه‌ی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و با همکاری مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان شرکت خواهند کرد.

دریافت تندیس و جایزه‌ی نقدی:

اعطای تندیس و جایزه‌ی نقدی این المپیاد صرفاً به برگزیدگان، مطابق جدول زیر است:

تندیس

تعداد افراد

مبلغ جایزه‌ی نقدی برای هر نفر

طلا

۲۰%

۴۰ میلیون ریال

نقره

۳۰%

۳۰ میلیون ریال

برنز

۵۰%

۲۰ میلیون ریال

 

دریافت کمک هزینه‌ی پژوهشی:

حمایت و هدایت تحصیلی به شرط قبولی در رشته‌های مرتبط با سلّول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در دانشگاه به صورت ارائه‌ی کمک هزینه‌ی پژوهشی به هر نفر مطابق جدول زیر (در اختیار اساتید برگزیده‌ی ستاد) قرار می‌گیرد:

تندیس

تعداد افراد

مبلغ کمک هزینه‌ی پژوهشی برای هر نفر

طلا

۲۰%

۳۰۰ میلیون ریال

نقره

۳۰%

۲۰۰ میلیون ریال

برنز

۵۰%

۱۰۰ میلیون ریال

 

توجه: فهرست رشته‌های دانشگاهی مرتبط با علوم و فناوری‌های سلّول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی، متعاقباً از طریق پایگاه اینترنتی ستاد توسعه‌ی علوم و فناوری‌های سلّول‌های بنیادی به نشانی www.isro.isti.ir و آیریسک به اطّلاع خواهد رسید.

عضویت تیم ملّی المپیاد سلّول‌های بنیادی:

در صورت برگزاری المپیاد بین‌المللی سلّول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی، تعدادی از حائزین مدال طلای کشوری به عضویت تیم ملّی جمهوری اسلامی ایران در این المپیاد در می‌آیند و در اوّلین دوره‌ی این رقابت علمی شرکت می‌نمایند.

تذکّر مهم:

المپیاد سلّول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی، در حال حاضر فاقد هرگونه امتیاز از سوی بنیاد ملی نخبگان و ادامه‌ی تحصیل در رشته و دانشگاه موردنظر در زیرگروه مربوط، بدون شرکت در کنکور سراسری می‌باشد. لذا برگزیدگان این المپیاد باید مشابه سایر افراد عادّی در آزمون سراسری، بدون هیچ‌گونه امتیاز خاصّی شرکت نمایند.

تعداد، جوایز و امتیاز المپیاد جغرافیا: امتیازات و سایر جوایز المپیاد جغرافیا طی اطلاعیه‌ی جداگانه‌ای از سوی مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان متعاقباً اعلام خواهد شد.

شرایط شرکت‌کنندگان المپیادهای کشوری:

شرایط عمومی:

در سال تحصیلی جاری در پایه‌ی دهم یا پایه‌ی یازدهم دوره‌ی دوم متوسّطه به تحصیل اشتغال داشته باشند.

در دوره‌ی دوّم متوسّطه، هیچ‌گونه وقفه‌ی تحصیلی یا ترک تحصیل نداشته باشند.

شرایط اختصاصی:

مطابق مندرجات جدول زیر می‌باشد:

المپیاد

پایه

ملاحظات

تسهیلات ورود به دانشگاه

ادبی

یازدهم

شرکت‌ دانش‌آموزان پایه‌ی دهم برابر مصوّبات کمیته‌ی المپیاد به شکل آزمایشی، صورت می‌پذیرد.

استفاده از تسهیلات ورود به دانشگاه منوط به ضوابط اعلامی از سوی سازمان سنجش در خصوص تناسب نوع دیپلم با زیرگروه مربوطه و کسب شرایط احراز خواهد بود.

فیزیک

شرکت تعدادی از دانش‌آموزان پایه‌ی دهم در آزمون مرحله‌ی دوم المپیاد ریاضی، با رعایت سایر شرایط به شکل آزمایشی، صورت می‌پذیرد.

شیمی

ریاضی۱

دهم و یازدهم

شرکت تعدادی از دانش‌آموزان پایه‌ی دهم در آزمون مرحله‌ی دوم المپیاد ریاضی، با رعایت سایر شرایط به شکل آزمایشی، صورت می‌پذیرد.

زیست‌شناسی

دهم و یازدهم

ــــ

کامپیوتر

نجوم و اختر‌فیزیک

دهم و یازدهم

سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی

دهم و یازدهم

ــــ

ندارد

جغرافیا۲

دهم و یازدهم

المپیاد جغرافیا ویژه‌ی دانش‌آموزان رشته‌ی علوم انسانی است.

دارا بودن میانگین نمره‌ی ۱۷ و بالاتر از درس زبان انگلیسی در دوره‌ی اول متوسطه و پایه‌های دهم و یازدهم

ندارد

 

۱-  دانش‌آموزان پایه‌های دهم و یازدهم تمامی رشته‌ها می‌توانند در آزمون مرحله‌ی اول المپیاد ریاضی شرکت کنند. از این آزمون مجموعاً حدود ۶۰۰ نفر، از هر دو پایه، به مرحله‌ی دوم راه پیدا خواهند کرد. به علاوه به حدود ۹۰۰ نفر از دانش‌آموزان پایه‌ی دهم این فرصت داده خواهد شد تا به شکل آزمایشی در آزمون مرحله‌ی دوم، که تشریحی است، شرکت کنند تا برای المپیاد ریاضی سال آینده آمادگی بیشتری داشته باشند. حدود ۶۰ نفر از نفرات برتر آزمون مرحله‌ی دوم به دوره‌ی آموزشی تابستان المپیاد ریاضی راه خواهند یافت تا از بین آن‌ها تیم ملی ۶ نفره المپیاد ریاضی ایران انتخاب شوند.

.:. بیشتر بخوان .:.
اخبار المپیاد ریاضی جهانی 2024 با آیریسک

۲- چهار نفر از شرکت‌کنندگانی که موفق شوند بالاترین نمره‌ی آزمون مرحله‌ی دوم را کسب نمایند، در دوره‌ی آموزشی فشرده‌ی تیم ملی که در باشگاه دانش‌پژوهان جوان برگزار می‌شود، شرکت خواهند کرد تا در مرداد ماه ۱۳۹۸ به المپیاد جهانی جغرافیا اعزام شوند. مابقی پذیرفته‌شدگان همانند سایر المپیادهای علمی، در دوره‌ی آموزشی تابستان ۱۳۹۸ شرکت و برای کسب مدال‌های طلا، نقره، برنز کشوری و یا گواهی شرکت در دوره رقابت می‌کنند.

توجه:

– دانش‌آموزان پایه‌های دهم و یازدهم در صورت دارا بودن سایر شرایط می‌توانند در بیش از یک آزمون اامپیاد شرکت کنند.

– دانش‌آموزان پایه‌ی دهم شرکت‌کننده در المپیادهایی که به شکل آزمایشی می‌باشد، به دوره‌ی آموزشی تابستان راه نخواهد یافت.

– دانش‌آموزان پایه‌ی دهم، دارنده‌ی مدال نقره کشوری المپیاد کامیپوتر دوره‌ی آموزشی تابستان ۹۷-۹۶ در صورت تمایل به شرکت مجدّد در این المپیاد، ثبت‌نام نمایند. این دانش‌آموزان می‌توانند با ارائه‌ی برگ خلاصه‌ی وضعیّت و گواهی اشتغال به تحصیل که به تأیید مدرسه و اداره‌ی کلّ آموزش و پرورش رسیده باشد، بدون شرکت در مراحل آزمون در دوره‌ی آموزشی تابستان ۱۳۹۸ حضور یابند.

– تمامی دانش‌آموزان پایه‌ی دهم دارنده‌ی مدال برنز کامپیوتر و نقره و برنز سایر المپیادها، دوره‌ی آموزشی تابستان ۹۷-۹۶، در صورت تمایل به شرکت در آزمون‌های المپیاد در سال جاری، ملزم به ثبت‌نام و شرکت در همه‌ی مراحل بوده و صرفاً در صورت موفقیت به مرحله‌ی بعدی راه خواهند یافت.

– دانش‌آموزان دارنده‌ی مدال‌های طلا، نقره و برنز سایر المپیادها و برگزیدگان المپیاد سلّول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی دوره‌ی آموزشی تابستان ۹۷-۱۳۹۶، در صورت تمایل به شرکت در المپیاد سلّول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی، ملزم به شرکت در تمامی مراحل مختلف آزمون در سال تحصیلی جاری هستند و فقط در صورت موفّقیّت، به مراحل بعدی راه خواهند یافت.

زمان، نحوه‌ی ثبت‌نام و مدارک لازم:

ثبت‌نام از روز سه‌شنبه مورّخ ۲۷/۰۹/۱۳۹۷ تا پایان روز شنبه مورّخ ۰۱/۱۰/۱۳۹۷ انجام خواهد شد. به دانش‌آموزان توصیه می‌شود ثبت‌نام را به روزهای پایانی موکل نکنند.

ثبت‌نام در آزمون المپیادها، صرفاً به صورت اینترنتی بوده و برای این منظور علاقه‌مندان داخل و خارج از کشور می‌توانند در زمان مقرّر با مراجعه به سامانه‌ی الکترونیکی المپیادهای علمی به نشانی http://oly.medu.ir نسبت به این امر اقدام نمایند.

تمامی مراحل اعم از: ثبت‌نام، دریافت کارت ورود به جلسه، مشاهده‌ی نتیجه آزمون، ثبت درخواست تجدیدنظر و دریافت پاسخ آن به صورت اینترنتی و به شیوه‌ی غیرحضوری توسط داوطلبان انجام می‌شود و مسئولیّت هرگونه مغایرت در اطّلاعات و تصویر دانش‌آموزان، بر عهده‌ی داوطلبان است.

–  مبلغ ثبت‌نام برای هر المپیاد ۲۵۰۰۰۰ ریال (دویست و پنجاه هزار ریال) است که صرفاً از طریق درگاه پرداخت اینترنتی سامانه ثبت‌نام دریافت خواهد شد.

تذکّر مهم: در صورت واریز وجه ثبت‌نام المپیاد به صورت مستقیم از طریق مراجعه به بانک و یا دستگاه‌های خودپرداز، ثبت‌نام انجام نشده و همچنین وجه واریزی نیز قابل استرداد نخواهد بود.

– جهت ثبت‌نام، فایل عکس (۳۰۰ در ۴۰۰  پیکسل یا ۲۰۰ در ۳۰۰ پیکسل و در قالب JPG) با زمینه‌ی سفید، مربوط به سال جاری دانش‌آموز مورد نیاز است. حجم این فایل نباید از ۷۰ کیلو بایت بیشتر باشد. در صورت استفاده از هر گونه تصاویر قدیمی و غیر از عکس دانش‌آموز شرکت‌کننده، ثبت‌نام ایشان بلااثر خواهد شد. ضمناً عکس خواهران باید با حجاب اسلامی بوده و چهره‌ی آنان کاملاً واضح و مشخّص باشد.

ملاحظات:

مدیر محترم واحد آموزشی پس از دریافت دستورالعمل، نسبت به اطلاع‌رسانی کامل آن به نحو متقضی به دانش‌آموزان اقدام نماید.

جهت تسهیل در امر ثبت‌نام و رفع نگرانی اولیای محترم دانش‌آموزان، مدیران مدارس می‌توانند در صورت درخواست کتبی داوطلب و یا اولیا، از طریق سامانه‌ی فوق نسبت به ثبت‌نام گروهی دانش‌آموزان اقدام نموده و از آمار و وضعیت ثبت‌نام شدگان واحد آموزشی خود اطّلاع یابند.

زمان برگزاری و منابع آزمون:

روز، تاریخ و ساعت شروع آزمون‌ها، مطابق مندرجات جدول زیر است:

ردیف

المپیاد

دوره

روز

تاریخ

ساعت شروع

۱

جغرافیا

اول

دوشنبه

اول بهمن

۰۹:۰۰ صبح

۲

کامپیوتر

بیست‌ و نهم

سه‌شنبه

دوم بهمن

۰۹:۰۰ صبح

۳

ادبی

سی‌ و دوم

سه‌شنبه

دوم بهمن

۱۴:۰۰ بعدازظهر

۴

شیمی

بیست و نهم

چهارشنبه

سوم بهمن

۰۹:۰۰ صبح

۵

نجوم و اختر فیزیک

پانزدهم

چهارشنبه

سوم بهمن

۱۴:۰۰ بعدازظهر

۶

فیزیک

سی و دوم

پنج‌شنبه

چهارم بهمن

۰۹:۰۰ صبح

۷

زیست‌شناسی

بیست و دوم

پنج‌شنبه

چهارم بهمن

۱۴:۰۰ بعدازظهر

۸

ریاضی

سی و هفتم

جمعه

پنجم بهمن

۰۹:۰۰ صبح

۹

سلّول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی

چهارم

جمعه

پنجم بهمن

۱۴:۰۰ بعدازظهر

 

 

منابع آزمون هر یک از المپیادها به تفکیک در جدول زیر درج شده است:

المپیاد

منابع

ادبی

منابع درسی:کتاب‌های فارسی پایه‌ی دهم (ملاک طرح سؤال کتاب فارسی ۱ چاپ سال ۹۶ است) و یازدهم و علوم و فنون ادبی ۱ و ۲

منابع غیردرسی: به پایگاه اطّلاع‌رسانی باشگاه دانش‌پژوهان جوان یا آیریسک مراجعه نمایند.

زبان عربی: مطالب عربی شعر و نثر کهن

جغرافیا

منابع آزمون برای مرحله‌ی اول: بخش جغرافیای کتاب‌های مطالعات اجتماعی پایه‌های هفتم و هشتم و نهم کتاب‌های جغرافیا پایه‌های دهم و یازدهم (رشته‌ی علوم انسانی)

کتاب انسان و محیط زیست پایه‌ی یازدهم

ریاضی

منابع مرحله‌ی اول المپیاد: تمام کتاب‌های درسی (رشته ریاضی فیزیک) با عناوین ریاضی، هندسه، آمار و احتمال و حسابان تا پایه‌ی یازدهم

زیست‌شناسی

منابع مرحله اول: کتاب‌های زیست‌شناسی دبیرستان است.

همچنین انتظار می‌رود که دانش‌آموزان شناخت کافی از مطالب کتاب‌های فیزیک و شیمی دبیرستان نیز داشته باشند.

سلّول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی

منابع آزمون برای مرحله‌ی اول و دوم:

زیست‌شناسی و شیمی و فیزیک: کتاب‌های پایه‌های دهم و یازدهم متوسطه

آمار: کتاب درسی پایه‌ی یازدهم متوسطه رشته‌ی ریاضی فیزیک

کتابچه‌ی تکمیلی آموزشی سلّول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی و سایر منابع، قابل دریافت از طریق پایگاه اینترنتی www.isro.isti.ir

شیمی

آزمون مرحله‌ی اول: کتاب‌های شیمی سال‌های دهم و یازدهم و دوازدهم دوره‌ی دوم متوسطه

آزمون مرحله‌ی دوم: تمام سرفصل‌های کتاب‌های شیمی سال‌های دهم و یازدهم و دوازدهم دوره دوم متوسطه در سطح شیمی عمومی ۱ و ۲ دانشگاه

فیزیک

منابع آزموم مرحله‌ی اول:

۱- کتاب‌های علوم متوسطه‌ی اول ۲- کتاب‌های فیزیک پایه‌ی دهم، یازدهم و دوازدهم در متوسطه‌ی دوم ۳- کتب ریاضی تا آخر پایه‌ی یازدهم

لازم به یادآوری است که تمام این کتاب‌ها مربوط به رشته‌ی ریاضی- فیزیک می‌باشد.

کامپیوتر

مطالب دروس:

۱- ریاضی(۱) سال دهم متوسطه رشته‌ی ریاضی فیزیک، انتشارات چاپ و نشر کتاب‌های درسی ایران

۲- ترکیبیات، علیرضا علیپور، انتشارات فاطمی

۳- آشنایی با الگوریتم‌ها، یحیی تابش، انتشارات فاطمی

۴- Mathematical Cricles (Russian Experience), D.Fomin, S. Genkin, I. Itenberg, American Mathematical Society

توجه: منبع آخر ترجمه‌ی فارسی با عنوان «محافل ریاضی» در انتشارات فاطمی دارد.

نجوم و اختر فیزیک

ریاضی ۱ و ۲، فیزیک ۱ و ۲، هندسه ۱ و ۲، از پایه‌های دهم و یازدهم، فیزیک، حساب دیفرانسیل و انتگرال و هندسه تحلیلی

سؤالات در بخش‌های نجوم کروی، مکانیک سماوی، نجوم مقدماتی و اختر فیزیک و کیهان‌شناسی مقدماتی طراحی می‌شوند.

 

زمان و نحوه‌ی توزیع کارت ورود به جلسه‌ی آزمون:

کارت ورود به جلسه‌ی آزمون حداقل سه روز قبل از برگزاری اوّلین آزمون از طریق سامانه‌ی ثبت‌نام به نشانی http://oly.medu.ir به صورت الکترونیکی توزیع خواهد شد. ضروری است داوطلبان عزیز در زمان مقرّر به سامانه‌ی مربوط مراجعه و کارت ورود به جلسه‌ی خود را دریافت نمایند.

تأکید می‌شود شرکت‌کنندگان تذکّرات روی کارت را به دقّت مطالعه و قبل از حضور در جلسه‌ی آزمون جهت ممهور نمودن آن به مهر مدرسه به محلّ تحصیل خود مراجعه نمایند.

امکان ارسال دیدگاه برای این مطلب وجود ندارد.