معاون مرکز ملی پرورش استعداد های درخشان و دانش پژوهان جوان گفت: اندیشکده دانش پژوهان‌جوان با هدف اعتلای سطح علمی دانش آموزان و جوانان با استعداد کشور از طریق تشکیل گروه‌های پژوهشی و علمی و گسترش تعاملات مستمر با مدال آوران راه اندازی می‌شود.

عنایت سالاریان اظهار کرد: این اندیشکده با هدف تشکیل اتاق فکر باشگاه دانش پژوهان راه اندازی می‌شود تا ضمن فراهم آوردن وسایل و امکانات لازم برای افزایش علاقه دانش آموزان و جوانان از طریق برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی و پژوهشی، خدمات فرهنگی ، ورزشی و رفاهی مورد نیاز را هم به آنان ارائه دهد.

وی در بیان ضرورت‌های تشکیل این اندیشکده، به تشکیل جلسات سخنرانی و بحث و نقد علمی از طریق دعوت از استادان و صاحب نظران و ایجاد شرایط و تسهیلات مناسب برای مطالعات و تحقیقات علمی از طریق تشکیل گروه‌های پژوهشی و علمی اشاره کرد و افزود: گسترش تعاملات با مدال آوران از طریق برگزاری همایش سالانه با حضور اعضای باشگاه و مدال آوران مقیم خارج از کشور و همچنین تقویت ارتباطات اثر بخش دانش پژوهان و اعضای باشگاه با کمیته های علمی و مسئولان باشگاه، از دیگر ضرورت های تشکیل اندیشکده دانش پزوهان جوان ذکر شده در اساسنامه آن است.

انتظارات ویژه از اندیشکده دانش پژوهان جوان این است که از طریق ایجاد صندوق قرض الحسنه حمایت از دانش پژوهان، احیای انتشارات باشگاه دانش پژوهان، احیاء و راه اندازی فصلنامه دانش پژوهان، تدوین و انتشار جزوات، کتب و نشریات علمی و آموزشی در زمینه فعالیت های باشگاه، ایجاد کتابخانه و آزمایشگاه‌ها و تأمین وسایل آموزشی و پژوهشی داخل و خارج از کشور، توسعه آموزش‌های مجازی، ایجاد بانک اطلاعات مدال آوران ملی و جهانی و تقدیر و تکریم از پیشکسوتان باشگاه، مدال آوران و صاحب نظران، اهداف تشکیل این اندیشکده محقق شود.

سالاریان اضافه کرد: هیأت اجرایی اندیشکده دانش پژوهان جوان ، متشکل از؛ مسئول اندیشکده، یکی از رؤسای کمیته‌های علمی، معاون دانش پژوهان جوان، سه نفر از مدیران موفق، دونفر از مدال آوران المپیادهای علمی کشوری، دونفر از مدال آوران جهانی و سه نفر از مدال آوران مقیم خارج از کشور است.

وی با اشاره به اینکه اعضای اندیشکده دانش پژوهان جوان را جوانان ۱۵ تا ۲۵ ساله‌ی مدال آور تشکیل می‌دهد، اظهار کرد: جلسات اندیشکده، ماهانه تشکیل می‌شود و همکاری در آن داوطلبانه و افتخاری است؛ ضمن آنکه دفتر مرکزی دانشکده در تهران در محل ساختمان معاونت دانش پژوهان خواهد بود.

.:. بیشتر بخوان .:.
اخبار المپیاد زیست جهانی 2024 با آیریسک

پی‌نوشت:

آیریسک این خبر را به فال نیک می‌گیرد و امیدوار است با طرح چنین برنامه‌هایی، مشکلات اجرایی و علمی المپیادهای علمی و ادبی کاهش یابد.

 

امکان ارسال دیدگاه برای این مطلب وجود ندارد.