پس از اعلام نتایج مرحله‌ی دوم المپیادهای علمی و ادبی سال ۱۳۹۴ [در اینجا] عده‌ی خیلی کمی موفق شده‌اند ثبت نام و اعتراض به مرحله دوم المپیاد 1394از سد این مرحله بگذرند و در حال آماده شدن برای ثبت نام و شرکت در دوره‌ی تابستانه هستند، این دوستان تبریک ویژه‌ی ما را پذیرا باشند. شاید تعداد کمتری نسبت به دسته‌ی قبل، از تصحیح برگه‌ی خود رضایت ندارند و قصد دارند به این نتیجه اعتراض کنند، به این عزیزان عرض می‌کنیم که حتما با دقت این کار را بکنند که حقی ضایع نشود، امیدواریم نتیجه‌ی دل‌خواه یا اطمینان کافی را به دست آورند. آخرین و بزرگ‌ترین دسته از شرکت‌کنندگان نیز برای المپیادهای سال آینده یا کنکور آماده می‌شوند که حتما در هر یک با جدیت پیش بروند، موفقیت بزرگی به دست می‌آورند، برای همه‌ی ایشان موفقیت و سلامت و شادی را در سایه‌ی لطف خداوند آرزو داریم.

به همه‌ی شرکت‌کنندگان در مرحله‌ی دوم المپیادها توصیه می‌کنیم به دقت ادامه‌ی مطلب را دنبال کنند تا اطلاعات لازم برای ثبت نام و شرکت در دوره، اعتراض به نتایج یا روش تصحیح برگه‌های المپیاد را به دست آورند.

روش برگزاری و تصحیح مرحله دوم المپیاد ۱۳۹۴

نحوه رسیدگی به نظرات رسیده در خصوص سؤالات و پاسخ‌های آزمون المپیادهای علمی مرحله دوم:

پس از برگزاری آزمون مرحله دوم در اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۴ ابتدا کلیه دفترچه سؤالات مربوط به المپیادهای مرحله دوم به همراه پاسخ‌نامه تستی و تشریحی ارائه‌شده توسط کمیته‌های علمی ذی‌ربط بر روی پایگاه اطلاع‌رسانی باشگاه دانش‌پژوهان جوان قرار داده شد و سپس نظرات و ابهامات رسیده از سوی برخی شرکت‌کنندگان پیرامون سؤالات و یا پاسخ‌های تستی و تشریحی دریافت و در اختیار کمیته‌های علمی قرار گرفت. سپس کمیته‌های علمی ضمن تشکیل جلسه، نظرات ارسالی را با دقت بررسی نمودند و پاسخ‌های لازم از طرق مختلف به آنان اطلاع‌رسانی شد. همچنین هر آنچه که جهت اطلاع عموم شرکت‌کنندگان ضروری بوده از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی باشگاه اعلام شد.

نحوه تصحیح و قرائت پاسخنامه‌های آزمون‌های تستی:

پاسخنامه آزمون‌هایی که دارای سؤالات تستی بوده (ادبی، شیمی، کامپیوتر(روز اول)و زیست‌شناسی) توسط ماشین علامت‌خوان با دقت بسیار بالا در دو مرحله قرائت‌شده و کنترل و بررسی‌های دستی نیز جهت صحت قرائت بر روی آن‌ها انجام‌گرفته است.

فرآیند تصحیح اوراق تشریحی آزمون‌ها:

المپیادهایی که دارای آزمون تشریحی بوده بر اساس مصوبه شورای باشگاه دانش‌پژوهان جوان پس از عملیات رمزگذاری اوراق امتحانی شرکت‌کنندگان برای هر پاسخ سؤال، دو تصحیح توسط مصحح اول و دوم با توجه به ریز بارم تعیین‌شده توسط کمیته، انجام پذیرفته و در صورت وجود اختلاف بین تصحیح اول و دوم، تصحیح سوم انجام شد که این نمره به‌عنوان نمره اصلی ثبت و محاسبه ‌شده است، همچنین اعضای کمیته علمی ذی‌ربط نیز بررسی‌های دقیقی را بر نحوه تصحیح اوراق امتحانی انجام داده است.

چگونگی انتخاب نفرات برگزیده:

کمیته‌های علمی جهت تعیین نفرات پذیرفته‌شده پس از مرتب نمودن نمرات دانش آموزان، مجدداً اوراق امتحانی تمامی شرکت‌کنندگان مذکور را مورد بازبینی قرار داده و پس از اطمینان لازم از صحت عملیات انجام‌گرفته، خط برش را بر اساس نمرات مرتب‌شده تعیین نموده و بر همین اساس نفرات برگزیده انتخاب شده‌اند.

چگونگی توزیع کارنامه شرکت‌کنندگانی که پذیرفته نشده‌اند:

برای شرکت‌کنندگانی که در این مرحله پذیرفته‌نشده‌اند ضمن آرزوی موفقیت در سایر عرصه‌های علمی، کارنامه‌ای جهت اطلاع صادرشده است که در صورت تمایل می‌توانند کارنامه خود را (به استثنای شرکت‌کنندگان آزمایشی المپیادها) از بعدازظهر یکشنبه ۲۱ تیرماه سال جاری از اینجا دریافت نمایند.

 

ثبت نام در آزمون عملی المپیاد کامپیوتر و دوره‌ی تابستانه سایر المپیادها

نحوه برگزاری آزمون عملی (مرحله سوم ) المپیاد کامپیوتر:

پذیرفته‌شدگان مرحله دوم المپیاد کامپیوتر به‌منظور شرکت در آزمون مرحله سوم(عملی) باید روز دوشنبه مورخ ۱۳۹۴/۴/۲۹ طبق زمان‌بندی زیر به باشگاه دانش‌پژوهان جوان به نشانی تهران- بلوار نلسون ماندلا (جردن)، کوچه نیلوفر، پلاک ۸ ، ساختمان شهید بهشتی مراجعه نمایند.

  • پذیرفته‌شدگان شهر تهران ساعت ۸ صبح
  • سایر شهرستان‌ها ساعت ۱۲ ظهر

* دانش آموزان شهرستانی می‌توانند در این مدت از خوابگاه باشگاه دانش‌پژوهان جوان استفاده نمایند.

زمان ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان مرحله دوم در سایر رشته‌های المپیاد:

پذیرفته‌شدگان این مرحله از المپیادهای علمی (به‌استثنای المپیاد کامپیوتر) می‌توانند در دوره آموزش تابستانی که از روز دوشنبه ۹۴/۴/۲۹ در محل دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی آغاز می‌گردد، شرکت نمایند. لذا متمنی است به نحو مقتضی به اطلاع پذیرفته‌شدگان آن استان که نام آنان در لیست پیوست آمده است، رسانده شود که روز یکشنبه ۹۴/۴/۲۸ جهت ثبت‌نام به همراه پدر یا مادر، به آدرس تهران- لویزان- خیابان شهید شعبانلو دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی( دانشکده عمران) به شرح ذیل مراجعه نمایند:

  • پذیرفته‌شدگان شهر تهران ساعت ۸ صبح
  • سایر شهرستان‌ها ساعت ۱۴
.:. بیشتر بخوان .:.
فیلم آموزش و تحلیل مرحله اول المپیاد نجوم سال 1397 تا 1401

دانش‌آموزانی که جهت ثبت‌نام به همراه نماینده اعزامی آموزش‌وپرورش مراجعه می‌نمایند می‌بایست تعهدنامه مربوط به ولی دانش‌پژوه را که ضمیمه است بعد از امضای ولی به تأیید اداره آموزش‌وپرورش منطقه رسانده و همراه خود داشته باشند.

مدارک موردنیاز جهت ثبت‌نام:

  • گواهی اشتغال به تحصیل عکس‌دار ممهور به مهر آموزشگاه (در سال جاری) محل تحصیل، حاوی مشخصات کامل، پایه و رشته تحصیلی دانش‌آموز. ضمناً دانش‌آموزانی که تغییر رشته داده‌اند، ارائه گواهی مبنی بر انجام تغییر رشته با درج نمره مربوطه نیز ضروری است.
  • خلاصه سابقه تحصیلی دوره متوسطه(ریز نمرات) یا کارنامه سال اول و دوم و سوم دبیرستان که به امضای مدیر رسیده و ممهور به مهر مدرسه باشد. (کپی مدارک فوق پذیرفته نمی‌شود)
  • اصل شناسنامه به همراه یک برگ تصویر صفحه اول (در صورت وجود توضیح یک کپی از صفحه توضیحات)
  • شش قطعه عکس رنگی۴×3 پشت‌نویسی شده با مشخصات کامل (عکس‌ها یک‌شکل و در سال جاری گرفته شده باشد.)

نکات قابل‌توجه:

  • چنانچه دانش‌آموزی شرایط لازم برای شرکت در مرحله اول المپیاد مندرج در بخشنامه شماره ۲۱۳۷۵۸- ۹۳/۱۰/۲۴ را نداشته باشد، از وی ثبت‌نام به عمل نخواهد آمد.
  • در هر مرحله‌ای( اعم از دوره آموزشی تابستان و یا … )مشخص شود دانش‌پژوهی فاقد شرایط لازم و ضروری مندرج در بخشنامه مذکور است از ادامه حضور و آموزش وی جلوگیری خواهد شد.
  • باشگاه دانش‌پژوهان جوان برای تأمین خوابگاه دانش آموزان شهرستانی که در دوره آموزش تابستانی شرکت می‌کنند، در دانشگاه شهید رجایی، برنامه‌ریزی نموده است. لذا شایسته است این دانش آموزان وسایل شخصی موردنیاز خود شامل حوله، مسواک، خمیردندان، لیوان، ۲ ملحفه تمیز، کفش و لباس ورزشی، دفترچه بیمه درمانی، بیمه تکمیلی، کارت بیمه حوادث دانش‌آموزی و ماشین‌حساب را همراه داشته باشند.
  • ضروری است دانش آموزان المپیاد زیست‌شناسی، شیمی و فیزیک علاوه بر وسایل فوق‌الذکر روپوش سفید آزمایشگاهی نیز در طول دوره به همراه خود داشته باشند.
  • مقررات مربوط به پوشش دانش‌پژوهان در دوره آموزش تابستانی مانند مقررات دبیرستان‌های دخترانه و پسرانه است. لذا ضروری است پذیرفته‌شدگان دختر با روپوش و مقنعه مدرسه و دانش آموزان پسر با لباس مناسب در دوره حضور یابند.

 

روش اعتراض به تصحیح برگه‌ها

 

چگونگی رسیدگی به درخواست‌های تجدیدنظر افرادی که در مرحله دوم پذیرفته‌نشده‌اند:

با توجه به موارد فوق، چنانچه دانش‌آموزی به نتیجه اعلامی خود اعتراض داشته و خواستار رسیدگی مجدد باشد بر اساس مصوبه شورای باشگاه می‌تواند به یک‌سوم سؤالات تشریحی المپیاد مربوطه با توجه به کارنامه اخذشده درخواست رسیدگی مجدد (مطابق فرم رسیدگی مجدد بر روی سایت) داده و مراتب را به روش زیر فقط تا پایان وقت اداری ساعت۰۰ :۱۴ ) روز چهارشنبه مورخ ۹۴/۴/۲۴ جهت بررسی ارسال نموده و وصول آن را از طریق شماره تلفن ۲۲۰۲۷۸۲۳-۰۲۱ پی گیری نمایند. بدیهی است کمیته علمی ذی‌ربط در اسرع وقت نسبت به بررسی مجدد اقدام، و باشگاه پاسخ آن را به‌صورت مکتوب به آدرس پستی اعلام‌شده ارسال خواهد نمود. به درخواست‌هایی که بعد از مهلت اعلام‌شده ارسال شود ترتیب اثر داده نخواهد شد. همچنین شرکت‌کنندگان پذیرفته نشده المپیادهای تستی ادبی، زیست‌شناسی و شیمی در صورت تقاضای بررسی مجدد می‌توانند فرم مربوطه را تکمیل، و ارسال نمایند.

تذکر مهم: دانش‌آموزانی که در المپیاد کامپیوتر پذیرفته‌نشده و درخواست رسیدگی مجدد دارند بایستی تا پایان وقت اداری(ساعت۱۴:۰۰) روز سه‌شنبه مورخ ۹۴/۴/۲۳ درخواست خود را جهت رسیدگی به روش فوق ارسال نمایند.

روش ارسال درخواست تجدیدنظر:

تکمیل فرم درخواست رسیدگی مجدد و ارسال آن از طریق نمابر به شماره‌های ۲۲۰۱۹۹۷۰-۰۲۱ ضمناً به‌منظور رعایت حقوق کلیه شرکت‌کنندگان تهرانی و شهرستانی، رسیدگی به اعتراضات صرفاً از طریق نمابر امکان‌پذیر بوده و تقاضا دارد از مراجعه حضوری اکیداً خودداری نمایید. بدیهی است باشگاه از پاسخگویی به مراجعین حضوری معذور است.

مجدداً یادآوری می‌گردد دانش‌آموزانی که درخواست رسیدگی مجدد دارند پس از دریافت کارنامه و اطلاع از نمرات خود، نسبت به تنظیم فرم رسیدگی مجدد( به روش فوق) اقدام نمایند .

 

پذیرفته‌شدگان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با تلفن روابط عمومی باشگاه (۲۲۰۱۹۹۶۶-۰۲۱) و یا تلفن (۲۲۰۱۰۴۰۴-۰۲۱) تماس حاصل نمایند.

 

روابط عمومی و بین الملل باشگاه دانش پژوهان جوان

 

امکان ارسال دیدگاه برای این مطلب وجود ندارد.