✅ تغییر ریاست سمپاد!


🔹 امروز ۱۴ مرداد ۱۳۹۹، مراسم تکریم و معارفه ریاست سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان انجام شد. این جابجایی در راستای تبدیل دوباره‌ی سمپاد، از معاونت به سازمان مستقل (و احیانا بهبود جایگاه آن) است.

🔸  خانم دکتر یاوری دانش‌آموخته فرزانگان اصفهان، دارنده مدال طلای کشوری المپیاد کامپیوتر، فارغ‌التحصیل مقطع دکتری رشته مهندسی صنایع از دانشگاه برکلی، مدیرکل برنامه‌ریزی و نظارت معاونت سرآمدان بنیاد ملی نخبگان و عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس هستند.

🔹 با آرزوی موفقیت برای خانم دکتر مهاجرانی (که از مهرماه سال ۱۳۹۶ عهده‌دار این مسئولیت بودند) در دیگر عرصه‌های زندگی امیدواریم خانم دکتر یاوری برای هدایت این نهاد خطیر و سرنوشت‌ساز برنامه‌های خوبی را اجرا نمایند.

متن حکم محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش برای انتصاب ایشان به شرح زیر است:

سرکار خانم الهام یاوری

 با توجه به صلاحیت و تجربیات ارزشمند سرکار عالی، به‌موجب این ابلاغ به‌عنوان «رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان» منصوب می‌شوید.

امیداست بااتکال به خداوند متعال، پیروی از منویات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و سیاست‌های ریاست محترم جمهور، ضمن توجه به اولویت‌ها و سیاست‌های وزارت متبوع، در اجرای موارد ذیل اهتمام جدّی داشته و نتیجه اقدامات را مستمراً به اینجانب گزارش نمایید:

۱-خط‌مشی گزاری، برنامه‌ریزی و حمایت از فرآیند صحیح شناسایی، هدایت و تربیت استعدادهای برتر به‌منظور رفع نیاز بخش‌های مختلف علمی، فناوری، فرهنگی، ادبی، هنری و مدیریتی کشور در چهارچوب اساسنامه، مصوبات هیئت‌امنا و اسناد تحولی.

۲-برنامه‌ریزی به‌منظور اعتلای هویت اسلامی، ایرانی و انقلابی، تقویت معرفت و تربیت دینی و رشد و ارتقای فرهنگی، پژوهشی و علمی استعدادهای برتر دانش آموزان.

.:. بیشتر بخوان .:.
دریافت کارت ورود به آزمون مرحله اول المپیاد بهمن 1402

۳-تقویت بُعد کیفی مدارس استعدادهای درخشان، تقویت و تحکیم طرح شهاب و گسترش کمی و کیفی اجرای آن با هماهنگی معاونان، مراکز و سازمان‌های ستادی و بنیاد علمی نخبگان.

۴-انجام پژوهش‌های کاربردی در زمینه شناسایی و پرورش دانش آموزان دارای استعدادهای برتر و اصلاح فرآیندهای موجود با هماهنگی معاونان آموزشی و در چهارچوب اسناد تحولی و مصوبات هیئت‌امنا.

۵-استقرار سازمان، تهیه و تصویب آئین‌نامه‌های اجرایی، مالی، اداری، آموزشی و پرورشی موردنیاز و افتتاح حساب و امور مربوط به ایجاد ردیف اعتباری و حفظ و حراست از اموال سازمان و پاسخ‌گویی به مراجع نظارتی.

۶-تأسیس و استقرار باشگاه دانش‌پژوهان جوان، جلب مشارکت نخبگان علمی و اجرایی، تقویت حمایت و توسعه مشارکت با نهادهای مردمی و غیردولتی واجد شرایط بخصوص فارغ التحصیلان سمپاد.

 توفیق روزافزون سرکار عالی را در انجام وظایف محوله از خداوند متعال مسألت دارم.

 

امکان ارسال دیدگاه برای این مطلب وجود ندارد.