مرحله دوم بیست و دومین المپیاد شیمی ایران نیز به پایان رسید و شما میتوانید برای دریافت سوالات و پاسخنامه این آزمون به ادامه مطلب مراجعه نمایید.مرحله دوم المپیاد شیمی 1391 این پاسخنامه به تلاش راهبران شیمی آیریسک و مدال آوران دوره های گذشته تهیه شده است و هیچ سوال شک برانگیزی در آن وجود ندارد. از نکات قابل توجه در این دوره، حذف سوالات چند گزینه ای، تغییر تعداد سوالات تشریحی از ۷ به ۶ سوال و تغییر زمان آزمون تشریحی از ۷۰ به ۹۰ دقیقه بوده است. سطح علمی سوالات کاملا مطلوب و چالش برانگیز است و فقط یک اشکال کوچک در سوال اول دیده میشود. در مورد نمره کف قبولی نیز همانطور که قبلا ذکر شده است[دنبالک] تا اعلام نتایج نمیتوان هیچ نظر قطعی اعلام کرد.

بنابر گزارشات رسیده، مسوولین برگزاری این آزمون در تمام ایران از اجازه برای استفاده از ماشین حساب، بی اطلاع بوده اند و پس از گذشتن نیمی از زمان آزمون، ماشین حساب در اختیار دانش پژوهان قرار داده شده است. امیدواریم با برنامه ریزی مناسب مسوولین برگزاری، شاهد چنین بی نظمی هایی در آزمونهای سالهای آینده نباشیم.

پی نوشت: اگر فایل را قبل از ساعت ۱۷:۳۰ جمعه ۱۵ اردیبهشت دریافت نموده اید، سه تغییر ویرایشی در آن پدید آمده است. لطفا دوباره دریافت کنید.

 

دریافت دفترچه سوالات و پاسخنامه مرحله دوم المپیاد شیمی ۱۳۹۱

 

.:. بیشتر بخوان .:.
شبیه‌ساز مرحله دو المپیاد شیمی فروردین 1403

امکان ارسال دیدگاه برای این مطلب وجود ندارد.