در پی تصمیمات قبلی آیریسک مبنی بر در اختیار گذاشتن منابع مناسب المپیاد برای دانش‌پژوهان؛ دپارتمان برنامه‌ریزی و مکانیک تحلیلیپشتیبانی محتوای آیریسک تصمیم گرفت تا با تهیه‌ و چاپ کتبی که خلا آن‌ها در بازار المپیاد ایران احساس می‌شود؛ گام دیگری در راستای گسترش فرهنگ المپیاد و برقراری عدالت آموزشی میان مناطق مختلف در سطح ابران بردارد. نخستین کتاب‌ از این سری که چند روزی است به چاپ رسیده مکانیک تحلیلی از سری کتاب‌های شومز است.
کتاب حاضر علاوه بر این‌که تمام سر فصل‌های درسی مکانیک تحلیلی دانشگاهی را در بر می‌گیرد؛ بیش از ۷۲۰ مسئله‌ی با حل تشریحی و حدود ۱۵۰۰ مسئله با پاسخ را شامل می‌شود. تعدد چاپ‌ فراوان این کتاب در دنیا، گواهی بر اعتبار بالای آن است.

این کتاب می‌تواند برای دانشجویان رشته‌های مهندسی و به خصوص دانشجویان رشته‌ی فیزیک در مقطع کارشناسی و علاقه‌مندان به شرکت در آزمون کارشناسی ارشد و داوطلبان شرکت در المپیادهای فیزیک و نجوم مفید باشد. تاکنون کتب دیگری از جمله مکانیک کوانتوم، فیزیک جدید، نجوم، الکترومغناطیس و … از این مجموعه توسط سایر انتشارات‌ها ترجمه و چاپ شده‌اند که به دلیل استقبال دانشجویان بارها به چاپ مجدد رسیده‌اند. 

دانش‌آموزان علاقه‌مند به المپیادهای فیزیک و نجوم می‌توانند بعد از مطالعه‌ی کتاب‌های مقدماتی‌تر مکانیک مثل فیزیک هالیدی، از این کتاب به عنوان منبعی برای جمع‌یندی و حل مساله استفاده نمایند.
این کتاب توسط آقایان کامبیز خالقی و آرش خواجه و خانم سلمی محمدپور به فارسی ترجمه شده و در قطغ وزیری و در قالب ۷۲۰ صفحه در اختیار دانش‌پژوهان قرار گرفته است. برای خرید این کتاب اینجا را کلیک کنید.
.:. بیشتر بخوان .:.
اخبار المپیاد فیزیک جهانی 2024 با آیریسک

امکان ارسال دیدگاه برای این مطلب وجود ندارد.