از سال ۸۶ که آیریسک فعالیت خود را به طور گسترده در استان‌ها آغاز کرده است، تا کنون نتایج جالب کشوری و جهانی از استان‌های مختلف به دست آمده است؛ اما همیشه کسب نتیجه از مناطقی که کمتر مدال‌خیز هستند، شیرینی موفقیت را برای ما بیشتر کرده است. استان‌هایی که می‌رود تا ریشه‌ی المپیاد در آنها تضعیف یا خشکیده شود و با همراهی مسوولین دلسوز و افراد پیگیر، از این حالت خارج شده و دوباره شوقی در دانش‌پژوهان آن‌ها دمیده شده است. از مدال طلای المپیاد نجوم در سیستان و قبولیِ هفتاد نفری مرحله‌ی اول المپیاد ادبی در مانه و سملقان گرفته تا رشدِ ۳۰۰ درصدی مرحله اولی‌های المپیاد زیست در کرمانشاه و مدال‌های رنگین در کرمان و همدان وگیلان و مازندران و قزوین و …. بابتِ همه‌ی این‌ها خدا را شاکریم و امیدوارم در ادامه نیز بتوانیم همراهِ خوبی برای اعتمادِ دانش‌پژوهان و مسوولین سراسر کشور باشیم.

قصد داریم برای رفع خستگی تلاش‌گرانِ المپیاد، هر چند کوتاه از ایشان بنویسیم و به زودی با مسوولین و همراهانِ آیریسک در این استان‌ها بیشتر در کنار شما خواهیم بود. متن زیر از طرف آقای حکیمی‌نژاد (نماینده‌ی آیریسک در استان کردستان) ارسال شده است که از سال ۹۵ به صورت خستگی ناپذیر با بچه‌های المپیادی این استان همراه بوده است. پیش از خواندن به یاد داشته باشیم که امسال سنندج ۳ مدالی دارد (دو ریاضی و یک شیمی) و برای درک این موفقیت کافی است به آمار چند سالِ گذشته نیز نگاهی داشته باشیم:

سال‌های ۸۸ تا ۹۱: هیچ مدال!

سال ۹۲: ۲ مدال نقره و ۲ مدال برنز المپیاد زیست 🙂

سال ۹۳: ۱ مدال طلای المپیاد زیست 🙂

سال‌های ۹۴ و ۹۵: هیچ مدال!

سال ۹۶: دو مدال المپیاد ریاضی و یک مدال المپیاد شیمی

.:. بیشتر بخوان .:.
فیلم روش مطالعه المپیاد زیست شناسی تا مرحله دوم 1403

طی چند سال اخیر سنندج نشان داده است توان المپیادی شدن دارد اما احتیاج شدیدی به برنامه ریزی دقیق و مرحله به مرحله از پایه تا مدال حس می‌شد که خوشبختانه امسال با ادغام تجربه‌ی دانش آموختگان سنندج با توان علمی و تجربه‌ی آیریسک برنامه جامع المپیادی برای سنندج تنظیم شد؛ به طوری که از پایه‌ی نهم تا یازدهم را تحت پوشش قرار داد. نتیجه‌ی این همکاری قبولی دو نفر از دانش آموزان در المپیاد ریاضی ( بعد از گذشت حدودا ۲۰ سال از آخرین مدال ریاضی در استان!!!) و قبولی ۱ نفر در المپیاد شیمی بوده است. [امیدواریم هر سه به مدالِ خوشرنگ طلا هم دست یابند.]
البته علاوه بر کسب مدال, زیرساخت‌های دیگری برای ادامه‌ی این موفقیت و کسب مدال‌های بیشتر در سال‌های آتی انجام شده است که از جمله‌ی آنها برگزاری همایش‌های متعدد آشنایی با المپیاد برای دانش آموزان، معلمان و والدین و نمودِ المپیاد به عنوان بالاترین مسابقات علمی کشور، برگزاری کلاس‌های آمادگی مرحله اول برای دانش آموزان متوسطه دوره اول و بالا بردن ظرفیت کسب مدال برای دانش آموزان بزرگ‌تر می‌باشد.
در اینجا لازم است از همکاری خانم اصفهانی زاده و خانم زندکریمی مدیر و معاون دبیرستان استعدادهای درخشان فرزانگان دوره‌ی دوم، آقای قوامی معاون دبیرستان استعدادهای درخشان شهید بهشتی دوره‌ی اول و آقای خلینا مدیر و موسس آیریسک کمال تشکر را داشته باشم.
 


با توجه به نتایج به دست آمده و برنامه‌ریزی قابل قبول و گسترده در این استان، همکاری آموزش و پرورش نیز با آیریسک بیشتر شده و اختیارات جدیدی در دسترس قرار گرفته است. از آقایان قربانی (مدیر کل آموزش و پرورش کردستان) و نامدار (معاون آموزش متوسطه) بابت این اعتماد تشکر می‌کنیم و امیدواریم پاسخی شایسته برای آن داشته باشیم.

امکان ارسال دیدگاه برای این مطلب وجود ندارد.