در تاریخ ۱۲ آبان ماه ۱۳۹۵  نشستی پیرامون برگزاری دومین المپیاد ملی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی با حضور دکتر شجاعی (رئیس مرکز ملی پرورش استعداد درخشان و دانش پژوهان جوان)، دکتر کیهان‌ور (رئیس شورای علمی المپیاد سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی) و دکتر مظفری (معاونت دانش‌پژوهان جوان) برگزار شد.

در این نشست نحوه برگزاری دومین المپیاد سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی به بحث و مذاکره گذاشته شد که طی مذکرات صورت گرفته مقرر شد مرحله دوم المپیاد به صورت بین المللی و با حضور ۵ کشور برگزار گردد و ایران به صورت رسمی به عنوان موسس این المپیاد در دنیا مطرح شود. در همین راستا نیز به زودی باشگاه سلول‌های بنیادی در مرکز ملی پرورش تعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان راه اندازی می‌شود. در ادامه دکتر کیهان ور  پیشنهاد یکی شدن بخشنامه‌ی المپیاد ملی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی با سایر المپیاد های هفتگانه مرسوم کشور را مطرح نمود که طی تبادل نظر با دکتر شجاعی و دکتر مظفری این پیشنهاد به تصویب رسید.

با این تصمیم به نظر می‌رسد روند رسمی شدنِ المپیاد سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی با سرعتِ بیشتری پیش رود و شاید در سال‌های نزدیک سهمیه‌‌های کنکور و بنیاد ملی نخبگان برای این رشته نیز در نظر گرفته شود.

.:. بیشتر بخوان .:.
دریافت کارت ورود به آزمون مرحله اول المپیاد بهمن 1402

امکان ارسال دیدگاه برای این مطلب وجود ندارد.